مقاله های خودرو

علت پوسیدگی خودرو و جلوگیری از آن

علت پوسیدگی بدنه خودرو
علت پوسیدگی بدنه خودرو

پوسیدگی خودرو و نحوه رفع آن

تمام مالکان خودرو دوست ندارند که بر روی بدنه اتومبیل آنها لکه های قهوه و یا نشانه هایی از پوسیدگی وجود داشته باشد اما پوسیدگی بدنه خودرو از آن دسته موضوعاتی است که دیر یا زود با آن روبه رو می شویم این اتفاق مختص به خودروی خاصی نیست و دیر یا زود ممکن است که اتفاق بیافتد حتی با کیفیت ترین خودرو ها نیز ممکن است دچار فرسودگی شوند اما در صورتی که این پوسیدگی ترمیم نشود ممکن است زیاد شده و ظاهری خودرو را زشت می کند در ادامه بیشتر به پوسیدگی خودرو و نحوه رفع آن همچنین ترمیم این مشکل می پردازیم . مکانیک سیار وحید با ترفندهای جلوگیری از پوسیدگی  بدنه و کفی ماشین  و علت پوسیده شده خودرو در خدمت شماست . برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید با :

  • مهم ترین عوامل در پوسیدگی خودرو
  • انواع پوسیدگی خودرو
  • مهم ترین قطعات خودرو که در معرض پوسیدگی هستند
  • ۳راهکار مهم برای جلوگیری از پوسیدگی خودرو
  • نحوه ترمیم پوسیدگی خودرو

تماس با مکانیک سیار 

مهم ترین عوامل در پوسیدگی خودرو

در رابطه با پوسیدگی خودرو و نحوه رفع آن ابتدا باید گفت که چه زمان پوسیدگی آغاز می شود ؟ بدون شک با گذشت زمان و بالا رفتن سن خودرو قطعات فلزی ماشین نیز به دلیل تماس آن با رطوبت دچار فرسودگی می شوند هنگامی که آهن با اکسیژن و آب تماس پیدا کند اکسید شده و این اکسید به شکل قهوه ای مایل به قرمز خود را نشان می دهد هر چه آب و هوای محیط مربوط تر  باشد و ماشین در معرض باران و برف قرار گیرد احتمال زنگ زدگی نیز افزایش می یابد این فرسودگی در رابطه با آب و هوای گرم نیز صدق می کند از دیگر عوامل پوسیدگی اتومبیل سبک رانندگی است در صورتی که مداوم از جاده هایی با سنگ ریزه و شن عبور میکنیدشرایط پوسیدگی برای خودرو را فراهم می کنید .

انواع پوسیدگی خودرو

  • پوسیدگی سطحی ( به شکل برآمدگی , لکه و حباب ها روی بدنه خودرو مشخص می شود )
  • پوسیدگی متوسط که در صورت عدم ترمیم امکان افزایش آن بالاست .
  • پوسیدگی عمیق که به قطعات خودرو نفوذ کرده و به قطعات آسیب می رساند .

مهم ترین قطعات خودرو که در معرض پوسیدگی هستند

پوسیدگی کف خودرو :

از جمله اجزای خودرو که در معرض پوسیدگی است کف ماشین است بنابراین هر چند وقت یکبار کف پوش خودرو را بالا کشیده و نشانه های زنگ زدگی را بررسی کنید .

تعویض روغن ماشین در محل 

پوسیدگی درب های خودرو و شیشه جلو :

در اطراف شیشه درزهایی وجود داشته که در تما س با نم و رطوبت به مرور زمان پوسیده می شوند این فرسودگی ممکن است زود تر از دیگر قطعات خودرو رخ دهد .

زیر گلگیرها :

از دیگر اجزای خودرو که بیشتر در معرض خطر پوسیدگی است بخش داخل قوس گلگیرها دقیقا بالای لاستیک است این اکر بیشتر در ماشین های قدیمی که آستری کمانی ندارند رخ می دهد .

اگزوز خودرو :

به دلیل اینکه قسمت انتهایی اگزوز در معرض رطوبت درون خودرو و خارج از اتومبیل می باشد آلودگی هایی اعم از گل و لای و برف به ان چسبیده و اگزوز دچار پوسیدگی می شود .

فرسایش سیستم تعلیق :

سیستم تعلیق در نزدیکی لاستیک ها تعبیه شده است بنابراین مستعد پوسیدگی و زنگ زدگی است .

۳راهکار مهم برای جلوگیری از پوسیدگی خودرو

در ادامه مقاله با عنوان پوسیدگی خودرو و نحوه رفع آن به راه کارهای مهم برای جلوگیری از پوسیدگی می پردازیم

واکس و موم خودرو :

واکس ماشین لایه ای نازک و صاف به رنگ خودرو بخشیده همچنین سپری برای جلوگیری از نفوذ خاک در رنگ خودرو است واکس خودرو لایه محافظتی است که بدنه خودرو را در مقایل اشعه مخرب خورشید محفوظ می کند و لایه ای محافظتی روی ماشین قرار میگیرد .

خشک نگه داشتن اتومبیل :

اگر خودرو به دلایل مختلفی خیس شد مثلا مقداری در کف خودرو ریخت حتما در اسرع وقت آن را خشک نمایید و یا اینکه پس از رانندگی در زیر باران بدنه خودو را خشک نمایید تا رطوب موجب زنگ زدگی خودرو نشود .

تمیز نگه داشتن شمع های تخلیه :

ممکن اسن شمع های تخلیه با زباله ها مسدود شوندکه موجب جمع شدن آن و ایجاد پوسیدگی می شودهنگام شست و شوی ماشین شمع های تخلیه را چک کنید و در صورت یاز آن را تمیز نمایید

نحوه ترمیم پوسیدگی خودرو

در رابطه با پوسیدگی خودرو و نحوه رفع آن باید گفت که ترمیم پوسیدگی به عمق و میزان آن بستگی دارد اگر این پوسیدگی سطحی باشد می توان با ابزارهایی خود ان را ترمیم نمود اما در صرت عمیق بودن باید ماشین را به تعمیرگاه برد .

از سنگ جت و سنباده چتری هزار لا برای از بین بردن پوسیدگی استفاده نمایید ؛ بر عکس فیلر ژل فایبرگلاس ترمیم ساختاری  قوی اندازه فولاد ایجاد می کند ژل را با سفت کننده ترکیب و به محل پوسیده فشار دهید این ترکیب پس از یک ربع سفت شده و بعد از یکساعت می توان آن راسمباده زد ؛ حال اضافه فایبرگلاس را که از محل به شکل برجسته خود را نشان می دهد با سنگ جت و سمباده چتری حذف نمایید برای اینکه بافیلر بتوان محل را صاف نمود بهتر است سوراخ کمی نسبت به اطراف فرورفته تر باشد ؛ حال فیلر را با کمی سفت کننده مخلوط و با وسیله ای منعطف به محل مورد نظر مالیده و صاف نمایید در ادامه با کاغذ سمباده ۴۰۰ اضافی فیلر را صاف نمایید اگر سخت بود از سمباده بلوکی استفاده کنید ؛ محل را با پارچه و اسپریت معدنی تمیز کنید پس از خشک شدن یکبار دیگر آن را با پارچه تمیز نماید ؛ روی ناحیه را تا حد اقل ۲.۵ سانتی متر آن طرف تر بتونه کاری نمایید در ابتدا بتونه را با یک لایه نازک اسپری نموده و مجددا لایه ای سنگین تر اعمال نمایید و پس از خشک شدن مجددا سمباده بنزید در انتها نیز ۲ یا ۳ لایه رنگ آستری را روی محل اسپری نموده و ناحیه را با سمباده بسایید تا صیقلی شود و رنگ شفاف را نیز اسپری کنید .

تعویض باتری ماشین در محل 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *