مقاله های خودرو

اهمیت استفاده از زنجیر چرخ

اهمیت استفاده از زنجیر چرخ
اهمیت استفاده از زنجیر چرخ

اهمیت استفاده از زنجیر چرخ

در فصل زمستان هوا دما کاهش یافته و می توان بارش برف و گاهی ایجاد یخ بندان را مشاهده نمود در چنین شرایطی رانندگی نیاز به مهارت کافی دارد ؛ زنجیر چرخ زنجیری است که برای جلوگیری از لیز خوردن تایر خودرو بر روی یخ و برف جلوگیری نمایدزنجیر چرخ در زمستان از جمله وسایل ضروری خودرو محسوب می شود ، وجود این ابزار موجب می شود تا خودرو از لغزش در امان باشد اهمیت استفاده از زنجیر چرخ به قدری زیاد است که می توان مانع از ایجاد طیف زیادی از تصادفات جاده ای در فصل زمستان شود به همین منظور پلیس راهنمایی و رانندگی استفاده از آن را در فصل زمستان و در شرایط خاص اجباری کرده است . مکانیک سیار وحید با خدمات سیار خودرو در خدمت شماست . برای دریافت مشاوره و خدمات با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • اهمیت استفاده از زنجیر چرخ
  • زنجیر چرخ بهتر است یا لاستیک یخ شکن ؟
  • انواع زنجیر چرخ
  • در شرایط برفی بهترین نوهع زنجیر چرخ کدام است ؟
  • مهم ترین فاکتور در استفاده از زنجیر چرخ

شرکت مکانیک سیار وحید

اهمیت استفاده از زنجیر چرخ

اهمیت استفاده از زنجیر چرخ خودرو  متعدد و فراوان است که از جمله آنها می توان به  قدرت بیشتر در حین رانندگی در برف و یخ بندان و کاهش لغزندگی , حرکت راحت با سرعت مناسب در حین رانندگی , ایجاد اسطکاک مناسب تایر ها با سطح زمین و همین امر مانع از سر خوردن ماشین در مسیر لغزنده می شود .

زنجیر چرخ یهتر است یا لاستیک یخ شکن ؟

 اهمیت استفاده از زنجیر چرخ متعدد بوده اما مهم ترین آن این بوده که مانع از لیز خوردگی تایر خودرو در جاده های لغزنده در فصل زمستان می شود در رابطه با اینکه زنجیر چرخ بهتر است یا لاستیک یخ شکن باید گفت که هر دو مانع از لیز خوردن خودرو در جاده های برفی و یخی می شود لاستیک یخ شکن نیاز به نصب در جاده برفی را نداشته و شما قبل از سفر باید که لاستیک های معمولی اتومبیل خود را با این لاستیک تعویض نمایید این لاستیک ها در شرایط عادی به دلیل اسطکاک زیاد با سطح جاده قابل استفاده نبوده و تنها در جاده های برفی و یخی کاربرد دارنداما از لحاظ اقتصادی خرید یک زنجیر چرخ می تواند به صرفه تر از لاستیک یخ شکن باشد .

تعویض سیار روغن ماشین در تهران

انواع زنجیر چرخ

زنجیر چرخ فلز :

زنجیرچرخ های فلزی بسیار مستحکم بوده و خیلی راحت پاره نمی شوند اما به چرخ آسیب می رساند  این نوع برای بکسوات کردن خودرو کاربرد داشته و از لیز خوردن خودرو در جاده ها جلوگیری می کند اما بستن آنها نسبت به نوع ژله ای و کمربندی سخت تر است .

زنجیر چرخ ژله ای :

این نوع نسبت به نوع فلزی از قیمت بالاتری برخوردار بوده اما بستن آنها راحت تر است اما کارایی کمتری نسبت به نوع فلزی دارند زنجیر چرخ ژله ای به لاستیک آسیب نمی رساند در صورت باز شدن چرخ های جلوبندی خودرو در امان بوده و به گلگیر ضربه وارد نمی شود .

زنجیر چرخ پارچه ای :

این نوع قیمت گران تری دارند و از آن نمی توان برای چند نوع خودرو استفاده نمود به این دلیل که هر خودرو زنجیر چرخ مخصوص به خود دارد این مدل زنجیر چرخ سرعت خودرو را نسبت به مدل های دیگر کمتر کاهش می دهند .

در شرایط برفی بهترین نوع زنجیر چرخ کدام است ؟

جنس زنجیرپرخ های پلاستیکی یا پلیمری کاملا خاص بوده و بدین منظور ساخته شده اند که جدا بر راحتی در نصب به کمک اسطکاک زیادی که با سطح برف ایجاد می کند مانع از سر خوردن و لیز خوردن خودرو در شرایط برفی می شود .

مهم ترین فاکتور در استفاده از زنجیر چرخ

  • زمانی از زنجیر چرخ استفاده نمایید که دست کم یک اینچ برف در جاده وجود داشته باشد .
  • هنگام رانندگی در جاده های عادی زنجیر چرخ را بردارید تا به تایر آسیب نزند .
  • هنگام استفاده از زنجیر چرخ آهسته رانندگی کنید .
  • برای اطمینان از درست بودن اندازه زنجیر چرخ پس از خرید آن را ببندید و با ان مسافت کوتاهی را رانندگی کنید .
تنظیم چرخ ماشین در محل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *