مقاله های خودرو

بهترین روش کاهش مصرف سوخت چیست ؟

بهترین روش کاهش مصرف سوخت چیست ؟

راه کم کردن مصرف بنزین خودرو چیه ؟

یکی از مشکلاتی که بیشتر رانندگان با آن مواجه هستند مشکل بالا رفتن مصرف سوخت است , بالا رفتن مصرف سوخت به معنای مشکل یا خرابی در برخی قطعات است که با برطرف کردن مشکل می توان این مشکل نیز رفع نمود , درجا کار کردن ماشین , عدم انجام سرویس های دوره ای , روشن کردن کولر و..مواردی هستند که باعث می شوند خودرو در هنگام کارکرد سوخت بیشتری نیز استفاده کند اما راه کم کردن مصرف بنزین خودرو چیه ؟ و چگونه می توان در مصرف سوخت صرفه جویی کرد ؟ تعمیرکار سیار خودرو شما در دو قدمی شماست . تیم مکانیک سیار وحید با ارائه خدمات تعمیر خودرو در محل در خدمت شماست . برای رزرو مکانیک با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • راه کم کردن مصرف بنزین خودرو چیه ؟
  • انواع قطعات کاهش مصرف سوخت
  • کاهش مصرف سوخت با آب

راه کم کردن مصرف بنزین خودرو چیه ؟

کاهش سرعت :

در جواب اینکه راه کم کردن مصرف بنزین خودرو چیه ؟ در جواب باید گفت یکی از مؤثرترین راه کارها کاهش سرعت خودرو است , افزایش سرعت ماشین تأثیر مستقیمی بر مصرف سوخت دارد زیرا در سرعت های بالا  موتور باید بیشترین توان خود را اعمال کند همچنین تغییر سرعت به صورت ناگهانی یا شتاب دهی نیز می تواند باعث افزایش مصرف سوخت شود در نتیجه رانندگی با سرعت معتدل و ترتیبی به کاهش مصرف سوخت کمک کرده و بهره وری سوخت را افزایش می دهد .

متعادل بودن میزان باد تایر :

اگر فشار باد تایر کمتر از حد استاندارد باشد تایر هنگام حرکت و چرخیدن بیشتر خم و به علت اصطکاک بیشتر و افزایش حرارت درون تایر مصرف سوخت به میزان ۵ درصد افزایش می یابد , حد مقدار صحیح باد تایر باعث عملکرد بهینه تایر و کاهش مصرف سوخت می شود .

تعویض فیلتر هوای کثیف :

بر اساس تحقیقات صورت گرفته تعویض فیلتر هوای کثیف باعث می شود تا مصرف سوخت کم شده و تا نزدیک به ۱۴ درصد عملکرد خودرو های نوع کاربراتوری بهتر شود , به علاوه تعویض به موقع فیلتر هوا باعث می شود ۶ تا ۱۱ درصد از شتاب خودروهای انژکتوری بهبود پیدا کند .

از ترمز کمتر استفاده کنید :

در حینی که پدال ترمز را فشار می دهید شتاب خودرو کم شده و جلوی حرکت خودرو گرفته می شود این عمل باعث هدررفت سوخت خواهد شد , بهتر است قبل از آن به یک مانع برسید آرام آرام پا را از روی پدال گاز برداشته و سرعت خودرو را کاهش دهید و زمان گرفتن ترمز سرعت خودرو کم باشد بدین طریق سوخت کمتری مصرف شده , آسیبی به لنت ترمز نمی رسد و سیستم ترمز نیز سالم باقی می ماند .

چک کردن کابل باتری :

در صورتی که هنگام رانندگی مصرف سوخت به صورت ناگهانی افزایش یافت به احتمال زیاد کابل باتری خراب شده است خراب شدن این قطعه باعث می شود تا دینام بیشتر از حالت عادی کار کند و مصرف سوخت نیز بیشتر شود , همچنین تسمه دینام آسیب دیده و خودرو عملکرد درستی نخواهد داشت , خرابی یک قطعه از خودرو و عملکرد نادرست آن  باعث آسیب به دیگر قطعات خودرو خواهد شد بنابراین هر چند وقت یکبار قطعات مصرفی خودرو را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض نمایید .

بررسی منظم قطعات پر مصرف خودرو :

از مهم ترین کارهایی که برای نگهداری از خودرو باید انجام داد بررسی و سرویس منظم قطعات از جمله اویل پمپ , خنک کننده روغن , سنسور اکسیژن و دیگر قطعات مهم است که باید مرتب چک شود این قطعات زودتر از دیگر قطعات آسیب می بینند و باید در صورت خرابی باید زود تعویض شوند .

دیاگ سیار خودرو در تهران انجام میشود 

روشن نکردن کولر خودرو :

اینکه راه کم کردن مصرف بنزین خودرو چیه ؟ باید گفت یکی دیگر از علت های بالارفتن سوخت روشن کردن کولر در فصل گرم است , روشن کردن کولر در ترافیک یا سرعت های پایین موجب افزایش مصرف سوخت می شود اما روشن بودن کولر با درجه متوسط در سرعت های بالا در افزایش مصرف سوخت تأثیری ندارد .

بالا بودن پنجره خودرو :

در صورتی که در سرعت های بالا , پنجره اتومبیل باز باشد باد وارد خودرو می شود و مانع از خودرو به سمت جلو می گردد در نتیجه مصرف سوخت نیز بیشتر می شود .

بار خودرو را کم کنید :

هر چه ماشین سنگین تر باشد موتور برای حرکت کردن سوخت بیشتری مصرف می کند در این صورت بهتر است موارد غیر ضروری را از خودرو خارج کنید .

مطمئن باشید که درب باک بنزین سالم است :

اگر درب باک خراب باشد مقداری از بنزین تبخیر شده و مصرف سوخت نیز بیشتر می شود و همیشه در اطراف ماشین بوی بنزین به استشمام می رسد .

در توقف های طولانی خودرو را خاموش کنید :

زمانی که خودرو درجا کار می کند نسبت به زمانی که در حال حرکت است سوخت بیشتری را مصرف می کند بنابراین در توقف های طولانی خودرو را خاموش کنید .

انواع قطعات کاهش مصرف سوخت

  • مگنت کاهش مصرف سوخت
  • تمیز کننده انژکتور سوخت
  • دستگاه مولد هیدروژن
  • دستگاه یونیزه کردن سوخت
  • دستگاه یونیزه کردن موتور
  • دستگاه ورتکس ورودی
  • کاتالیزور سوخت

کاهش مصرف سوخت با آب

اخیرا پاشش آب در موتورو های بنزینی مورد توجه قرار گرفته است , تبخیر آب دمای مخلوط سوخت و هوا را کاهش می دهدو می تواند تمایل به کوبش را کم کند با این فناوری پیشرسی جرقه افزایش پیدا کرده  و باعث افزایش قدرت خروجی موتور می شود , پاشش آب ظرفیت گرمایی مخلوط را افزایش داده و موجب می شود دمای احتراق و دمای دود کاهش یابد و تأثیر مثبتی روی آلاینده های NOx و کاهش دمای ورودی توربین دارد , در صورت جلوگیری از غنی سازی مخلوط برای کنترل دمای موتور می توان کاهش مصرف سوخت را انتظار داشت .

تعویض سیار لنت ترمز ماشین در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *