مقاله های خودرو

تنظیم ارتفاع ECS

تنظیم ارتفاع ECS

تنظیم ارتفاع ECS

در برخی موارد مشاهده شده که اکثر رانندگان برای اینکه بتوانند خودروی خودر ا اسچرت کنند به دنبال جایی برای کاهش یا افزایش ارتفاع خودرو هستند برای این کار روش های مختلفی وجود دارد ؛ وقتی که ارتفاع خودرو کم می شودقدرت فرمان پذیری یا هندلینگ آن زیاد می شود ؛ متداول ترین روش های افزایش یا کاهش ارتفاع خودروتنظیم فنر , کم کردن ارتفاع کیتا , کاهش یا افزایش هوا در سیستم تعلیق بادی و سیستم تعلیق هیدرولیک است ,در برخی خودروهای پیشرفته مانند جنسیس و سنتینیال سیستم تنظیم ارتفاع ECS یا خودکار وجود دارد که قابلیت تنظیم ارتفاع پنوماتیک را به خودرو می دهد . کوییک سرویس وحید ارائه کننده خدمات مکانیک سیار با تعمیر تخصصی خودرو در محل ، تعویض روغن  و تعویض باتری سیار در خدمت شماست . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • ECS چیست ؟
  • تنظیم ارتفاع ECS چیست ؟
  • قسمت های مختلف سیستم ECS جنسیس و سنتیال
  • علت روشن شدن چراغ ECS
  • چرا با جابه جایی کمک ها و بالن ها ارتفاع تنظیم نمی شود ؟
  • مهم ترین علت خرابی در سیستم ECS

مکانیک سیار باتری هم تعویض میکنه  ؟

ECS مخف چیست ؟

کمپانی الایت گروپ با نام تجاری ECS مخفف Elitegroup Computer Systems از جمله موفق ترین تولید کنندگان سخت افزار و تجهیزات جانبی و یکی از شرکای تجاری بهین تکنولوژی محسوب می شود که ۳۳ سال در زمینه تولید سخت افزار محسوب می شود .

تنظیم ارتفاع ECS چیست ؟

سیستم تنظیم ارتفاع ECS یا سیستم در تنظیم ارتفاع خودکار در برخی خودروها مانند جنسیس و سنتینیال وجود دارد این سیستم قابلیت تنظیم ارتفاع پنوماتیک را به خودرو می دهد در این خودرو ها می توان ارتفاع اتومبیل را در سه حال بالا , نرمال و پایین تنظیم نمود در سرعت کمتر از ۷۰ کیلومتر بر ساعت می توان ارتفاع خودرو را به صورت دستی از حالت معمولی به بالا تغییر  داد اما با افزایش سرعت خودرو از بیش از ۷۰ کیلومتر ارتفاع به شکل اتوماتیک به حالت نرمال باز می گردد اما حالت پایین در سرعت بیشتر از ۱۲ کیلومتر به شکل اتوماتیک صورت میگیرد اگر سرعت خودرو بیشتر از ۵۰ ثانیه به پایین تر از ۸۰ کیلومتر بر ساعت بیاید ارتفاع دوباره به حالت معمولی بر می گردد .

تعویض سیار باتری ماشین در محل

قسمت های مختلف سیستم ECS جنسیس و سنتیال

مهم ترین قسمت های سیستم تنظیم ارتفاع جنسیس و سنتنیال شامل ECU , کمک های بادی در قسمت جلو , بالن ها در قسمت عقب , کمپرسور , سلنویید تقسیم , ریسرور , سنسورهای ارتفاع سنج و سوپاپ تزریق فشار باد می باشد .

علت روشن شدن چراغ ecs

زمانی که چراغ ECS در جنسیس و سنتنیال روشن می شود دکمه های تغییر ارتفاع کار نمی کنند ؛ ابتدا پارامترها و دیاگ ها را بررسی نمایید و نیز کدهای خطا را مورد بررسی قرار دهید در ادامه باید کمک های بادی و بالن ها بررسی شوند در این مرحله پمپ اصلی , بالن ها و کمک های بادی را انالیز نمایید در اخر نیز لازم است فیوزها , رله , یونیت و سیستم الکتریکی بررسی شود .

چرا با جابه جایی کمک ها و بالن ها ارتفاع تنظیم نمی شود ؟

نخست فشارهای وارد بر مخزن را به مقدار مجاز برسانید در ادامه اتومبیل را روی سطحی بدون شیب قرار دهید در ادامه سنسور بالا را کالیبره نمایید .

مهم ترین علت خرابی در سیستم ECS

مهم ترین عوامل خرابی در سیستم و تنظیم ارتفاع ECS نشتی باد از کمک ها و بالن ها , آسیب های که به دلیل  خرابی شلگیر اتومبیل در سمت شاگرد به مجموعه کمپرسور و سلونویید تقسیم و سیم کشی این قسمت وارد می شودو نیز به هم ریختن تنظیمات سیستم هنگامی که اتومبیل دچار تغییرات غیر اصولی شودو یا به علت خرابی یکی از بالن ها یا یکی از کمکی ها به مدت طولانی و اینکه مشکل رفع نشود خودرو از کالیبره خارج شده و کج یا می خوابد .

هزینه تعویض روغن ماشین در محل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *