مقاله های خودرو

صدای آب بعد از خاموش کردن ماشین

صدای آب بعد از خاموش کردن ماشین

صدای آب بعد از خاموش کردن ماشین

برای همه رانندگان خودرو بارها پیش آمده است که در اتومبیل شان صداهای غیر عادی ایجاد شود هر یک از این صداها دلیل خاصی داشته و می تواند نشانه وجود مشکل در بخشی از اتومبیل باشد یکی از این صداها , صدای آب بعد از خاموش کردن ماشین است , این صدا را نباید نادیده گرفت زیرا تجمع آب در هر بخش از خودرو می تواند منجر به رشد باکتری ها و ایجاد کپک شود . برای تعمیر خودرو با مکانیک سیار مشورت کنید . ما در محل کلیه خدمات خودرو را ارائه میکنیم   . همراه ما باشید با :

  • متداول ترین علت صدای آب بعد از خاموش کردن ماشین
  • علت صدای قل قل آب از رادیاتور ماشین
  • جلوگیری از صدای شنیده شدن آب از ماشین
  • ۴علت سرریز کردن آب بعد از خاموش کردن خودرو

متداول ترین علت صدای آب بعد از خاموش کردن ماشین

گرفتگی تخلیه میعانات اپراتور :

از جمله شنیده شدن صدای آب بعد از خاموش کردن ماشین , گرفتگی تخلیه میعانات اپراتور است , رادیاتور بخاری خودرو آب را از لوله تخلیه میعانات اپراتور به بیرون منتقل می کند در صورت گرفتگی در این لوله آب در درون رادیاتور بخاری تجمع کرده و صدای شرشر از پشت داشبورد شنیده می شود .

کاهش سطح خنک کننده :

در صورتی که سطح خنک کننده در رادیاتور به اندازه کافی نباشد , آب از منافذ رادیاتور به درون داشبورد نشت کرده و صدای آب شنیده می شود .

وجود هوا در سیستم خنک کننده :

وظیفه رادیاتور خودرو خنک نگه داشتن موتور و اجزای مرتبط با آن است , رادیاتور ماشین هم به همان دلایلی که رادیاتور منزل نیاز به هواگیری دارد باید هواگیری شود در رادیاتور ماشین هوا گرم می شود و ضد یخ نمی تواند گردش کند و ماشین زیاد از حد گرم می شود یکی از علایم وجود هوا در سیستم خنک کننده صدای شر شر در رادیاتور است

برای هواگیری خودرو پیچ هواگیری را باز نموده و برای خروج محلول بدون هوا از محلول ضد یخ با آب استفاده کنید حال پیچ هواگیری را محکم نموده و درب رادیاتور را ببندید ردادامه ماشین را روشن کرده تا دما به دو خط آمپر برسد این کار باعث می شود تا ترموستات باز شده و هوا کاملا از ماشین خارج شود سپس ماشین را خاموش کرده و درب را باز کرده و عملیات مراحل قبل را انجام دهید در ادامه خودرو را روشن کرده و گاز بدهید و روی ۲۵۰۰ دور نگه دارید به احتمال زیاد صدا قطع می شود در غیر این صورت احتمالا مشکل از کابین است .

تعویض سرسیلندر ماشین در محل

مسدود شدن تخلیه درب :

از دیگر علت صدای آب بعد از خاموش کردن ماشین گرفتگی تخلیه درب است , درب رادیاتور یک تخلیه کوچک دارد  که برای خروج هوا و مایعات اضافی از رادیاتور ساخته شده است در صورتی که این تخلیه دچار گرفتگی شود صدای شرشر در رادیاتور شنیده می شود .

خرابی و سوختگی واشر سرسیلندر :

واشر سر سیلندر برای آببندی و عایق بندی شکاف میان سر سیلندر و بدنه موتور قرار میگیرد و وظیفه آببندی شکاف بین دو بخش بالا و پایین موتور را به عهده دارد و هر نوع ایرادی در آن روی عملکرد فنی ماشین تأثیر منفی می گذارد سوختگی واشر سر سیلندر نیز باعث می شود تا آب و روغن موتور با هم ترکیب شده و صدای آب  از قسمت  پشت داشبورد در خودرو شنیده شود .

علت صدای قل قل آب از رادیاتور ماشین

صدای قل قل آب زمانی شنیده می شود که دمای خودرو زیاد از حد بالا رود این صدا در ماشین می تواند دو علت داشته باشد اول بروز مشکل در سیستم موتور که معمولا در چنین شرایطی متوجه آسیب دیدن سر سیلندر است و دوم مشکل در سیستم خنک کننده و اصطلاحا جوش آوردن خودرو یکی دیگر از عوامل آن است .

جلوگیری از شنیده شدن صدای آب در ماشین

  • به طور مرتب سطح خنک کننده را چک کرده و در صورت کاهش آن را به اندازه کافی برسانید .
  • اگر در بخش رادیاتور یا دیگر بخش های خودرو نشتی وجود دارد خودرو را برای تعمیر به تعمیرگاه ببرید.
  • در صورتی که در روغن موتور کف وجود داشت برای تعمیر خودرو را به تعمیرگاه ببرید .

۴علت سرریز کردن آب بعد از خاموش کردن خودرو

  • پر شدن بیش از حد مخزن
  • شل شدن یا خراب شدن درپوش
  • خرابی ترموستات
  • واتر پمپ خراب
تعویض سیار لنت ترمز عقب و جلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *