مقاله های خودرو

علت بد کار کردن ماشین روی گاز چیست ؟

بد کار کردن ماشین روی گاز

علت بد کار کردن موتور در خودروهای دوگانه سوز چیست  ؟

بریم دیدگاه مکانیک سیار وحید را درباره دلایل بد کار کردن ماشین روی گاز بشنویم :  وقتی نوع سوخت انتخابی در حالت گاز است بدیهی است که ایراد در تنظیم نبودن سیستم گاز رسان به موتور است ؛ البته به شرطی که در حالت بنزین موتور تنظیم و بدون ایراد کار کند. این  خلل ،بیشتر در سیستمهای دستی ( یعنی خودرو بصورت فابریک تکسوز بوده و توسط شخص یا تکنسین ثالث  دوگانه سوز شده ) دیده میشود .

  1. یکی از مهمترین دلایل در عدم تنظیم کار نکردن موتور روی گاز نصب غیر اصولی سیستم گاز است  ، عدم همخوانی بین لوله های انتقال با نوع رگولاتور به عبارتی دیگر ایراد در محاسبات فنی و مهندسی .
  2. از دلایل دیگر باید به استفاده از رگولاتورهای بی کیفیت که مدام به تنظیمات دوره ای دارند اشاره کرد.
  3. یکی دیگر از دلایل مهم استفاده از شمع ‌و وایر نامناسب با سیستم دوگانه سوز است.
  4. از دلایل دیگر گرفتگی در مدار خنک کن رگولاتور است که باعث ایجاد بالا رفتن دمای رگولاتور و قفل گازی شده و کلا موجب اختلال در رسیدن گاز به داخل موتور میشود.

دلیل بد کار کردن ماشین روی ماشین های دوگنه کارخانه ای چیست ؟

و اما در خودروهای پایه گاز سوز و گازسوز فابریک کارخانه مهمترین دلیل فرسودگی و استهلاک بیش از حد رگولاتور است که موجب اختلال در گاز رسانی میشود.

دلیل دیگر خرابی و گرفتگی در نازل ورودی به سرسیلندر است که موجب تک کار کردن و افت توان میشود.

در مواردی هم خرابی ایسیو گاز در تنظیم کار نکردن موتور روی گاز مشاهده شده.

تنظیم سوخت ماشین  را به  مکانیک سیار بسپارید

 

چرا ماشین با گاز بد کار می کند ؟

تغییر نوع سوخت مصرفی توسط کلید انتخاب نوع سوخت که روی کنسول جلو و به جای کلید پنل قرار دارد انجام می شود , می توان قبل از شروع حرکت ابتدا خودرو را روی بنزین روشن کرده و سپس روی گاز سوئیچ کرد همچنین می توان در صورت وجود بنزین به طور مستقیم خودرو را روی گاز روشن کرد اما گاهی بنا به دلایلی که در ادامه به آنها می پردازیم خودرو روی گاز کارکرد درستی ندارد و در این صورت از خود می پرسید چرا ماشینم رو گاز بد کار می کنه ؟ مکانیک سیار وحید در کلیه نقاط تهران خدمات سیار ارائه میکند . برای مشاوره و رزرو فوری مکانیک با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • چرا ماشینم رو گاز بد کار می کنه ؟
  • علت تک کار کردن یا سه کار کردن ماشین روی گاز
  • علت کم آوردن و شتاب نگرفتن ماشین روی گاز
  • چرا ماشین روی بنزین بد کار می کنه ؟

 

چرا ماشینم رو گاز بد کار می کنه ؟

مسدود شدن یا خراب شدن انژکتورهای گاز :

یکی از دلایلی که می توان برای این سوال عنوان کرد که چرا ماشینم رو گاز بد کار می کنه ؟ ممکن است که انژکتورهای ماشین شما خراب شده یا کثیف باشد , انژکتورها دهانه کوچکی برای تزریق سوخت به سیلندر بوده و به مرور می توانند کثیف و مسدود شوند و باعث نرسیدن سوخت به موتور و بد کارکردن خودرو شوند همچنین اگر خودرو در حالت بنزین به درستی کار میکند اما هنگام قرار گرفتن روی گاز ریپ زند احتمالا انژکتور معیوب است , برای تست و بررسی انژکتور می توانید شلنگ های خروجی از انژکتورها به منیفولد خودرو را لمس کنید و در صورتی که پاشش همه انژکتورها را احساس کردید آنها ایراد نداشته و سالمند و در غیر این صورت انژکتور معیوب است و باید تعویض شود .

تغییر فشار گاز :

هنگامی که فشار گاز تغییر می کند دمای آن نیز به شدت کاهش یافته و ممکن است گاز درون رگولاتور یخ بزند برای جلوگیری از آن لوله های آب گرم که از شلنگ های رادیاتور بخاری انشعاب یافته اند از درون رگولاتور عبور کرده اند در صورتی که در سیستم خنک کننده ماشین هوا وجود داشته باشد و در لوله های ورودی گرفتگی وجود داشته باشد , خروجی به رگولاتور دمای داخل رگولاتور مناسب نیست و باعث می شود تا دمای گاز خروجی تغییر کند در نتیجه نسبت سوخت و هوا یکنواخت نبوده و موتور بد کار می کند و به اصطلاح ریپ می زند .

معیوب بودن سنسور دمای آب :

اگر سنسور دمای آب ورودی رگولاتور خراب شده باشد به ecu اطلاعات دمای آب نادرست ارسال شده و موجب می شود علیرغم رسیدن دما به حد لازم خودرو به حالت گاز تبدیل نشود .

تنظیم نبودن فشار گاز خروجی از رگولاتور :

رگولاتور قطعه ای برای تبدیل گاز فشار بالا به گاز فشار پایین است وظیفه آن این است که فشار گاز فشرده داخل مخزن را به مقدار مناسبی کاهش دهد تا احتراق در حد بهینه کنترل شود از دیگر دلایلی که می توان گفت چرا ماشینم رو گاز بد کار می کنه ؟  تنظیم نبودن فشار گاز خروجی از رگولاتور است با دستگاه عیب یاب فشار خروجی را بررسی و اگر کمتر از ۲ بار بود پیچ تنظیم را چرخانده و فشار را تنظیم نمایید .

تعویض فوری باتری در محل مشتری

علت تک کار کردن یا سه کارکردن ماشین روی گاز

تک کار کردن یا سه کار کردن موتور یعنی حداقل یکی از سیلندرها از کار افتاده است , سه کارکردن حالتی است که موتور به دلیل کار نکردن یکی از سیلندرها عملکرد درستی ندارد زیرا بیشتر موتورهای به کاررفته در خودروهای سواری چهار سیلندر هستند , تک کار کردن هم دلیل برای بد کار کردن موتور است , هنگام تک کار کردن موتور به خصوص در خودروهای چهار سیلندر موتور با تأخیر و لرزش گاز می خورد و حرکت و شتاب اولیه خودرو افت شدید می یابد مهم ترین دلایل تک کار کردن موتور شامل :

  • خراب شدن شمع موتور
  • خرابی کویل و وایر شمع
  • خراب یا کثیف شدن انژکتور
  • هوا کشیدن منی فولد و اتصالات آن
  • اشکالات مربوط به سوپاپ مانند کم بودن خلاصی سوپاپ و…

علت کم آوردن و شتاب نگرفتن ماشین روی گاز

گاهی راننده پدال گاز را فشار می دهد اما سرعت موتور افزایش پیدا نمی کند این مشکل می تواند به دلیل یکی از موارد زیر باشد.

  • کثیفی فیلتر هوا
  • ضعف و فرسودگی پمپ بنزین
  • نادرست بودن زمان بندی احتراق در سیلندر
  • اتصال مبدل کاتالیتیک
  • مخلوط آب در بنزین
  • کثیف بودن فیلتر بنزین

علت بد کار کردن ماشین روی بنزین

فرقی ندارد خودرو شما دوگانه سوز باشد یا تک سوز بد کار کردن خودرو می تواند به اتومبیل شما صدمات جدی وارد کند , در خودروهای دوگانه سوز هنگامی که خودرو روی گاز خوب کار می کند این مفهوم را می رساند که قطعات به علت مشترک بودن بین گاز و بنزین سالم هستند زیرا ماشین روی گاز خوب کار می کند اما روی بنزین بد کار می کند برخی علت بد کار کردن ماشین روی بنزین را می توان موارد زیر بر شمرد .

  • معیوب بودن شمع موتور و یا وایرها
  • خراب شدن سوپاپ دو یا سوخت گاز
  • معیوب بودن پیستون , شاتون و یاتاقان
  • نبود روغن کافی در کارتل موتور
  • معیوب بودن سنسور اکسیژن
  • عدم انتقال سوخت به صورت صحیح و کامل
هزینه تعویض روغن ماشین در محل چنده ؟

یک نظر در “علت بد کار کردن ماشین روی گاز چیست ؟

  1. ابوطالب‌بیگی گفت:

    روی‌گاز‌تپ‌تث‌صدا‌میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *