مقاله های خودرو

علت عمل نکردن ایربگ چیست ؟

علت عمل نکردن ایربگ چیست ؟

علت کار نکردن ایربگ چیست ؟

از جمله وسایل ایمنی مدرن در خودروها کیسه هوا یا ایربگ است که در زمان تصادف خودرو پر باد شده و به شکل بالش میان سرنشین و بدنه خودرو قرار گرفته و نقش حفاظتی نرم را دارد , برخی از پروهش ها حاکی از آن است در صورتی که کمربند ایمنی بسته شود کیسه هوا تا ۸ درصد امکان مرگ سرنشین را کاهش می دهد , اما گاهی برخی عوامل موجب می شوند تا کیسه هوا عملکرد مناسبی نداشته باشد علت کار نکردن ایربگ می تواند عوامل مختلفی باشد . کوییک سرویس وحید ارائه کننده خدمات مکانیک سیار و امداد باتری در تهران در خدمت شماست . برای مشاوره و رزرو مکانیک سیار ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • کیسه هوای خودرو چگونه کار می کند ؟
  • علت کار نکردن ایربگ چیست ؟
  • انواع کیسه هوای خودرو
  • علت روشن نشدن چراغ ایربگ

خدمات مکانیک سیار چیست ؟

کیسه هوای خودرو چگونه کار می کند ؟

ایربگ ها به کمک استفاده از سنسورهای مرتبط به برخورد و نیز شتاب سنج جهت و شدت تصادف را تشخیص داده و برای باز شدن کیسه هوا و نیز تعداد مورد نیاز آنها تصمیم میگیرند در صورتی که این سنسورها تشخیص دهند که باید کیسه فعال شوددستگاهی به نام تولید کننده گاز مقدار زیادی گاز برای پر کردن کیسه هوا تولید می کند و کیسه ها به سرعت پر از گاز می شوند و پس از برخورد سرنشین با آن خاصیت خود را از دست داده و فضای خودرو پر از گاز و پودر می شود .

علت کار نکردن ایربگ چیست ؟

نصب نا مناسب سنسور :

یکی از عوامل و علت کار نکردن ایربگ طراحی غلط سنسورهای به کار رفته برای فعال سازی ایربگ است به علاوه در صورتی که موقع نصب آن را دقیق در جای خود قرار نداده باشند ممکن است که ایربگ عملکرد صحیح نداشته باشد .

ایراد در سیم کشی :

در صورتی که فرمان فعال سازی به کیسه هوای خودرو نرسد ایربگ نیز عمل نمی کند به عنوان مثال در صورت قطعی در سیم اسپیرال یا Flat دستور فعال سازی به کیسه هوا داده نشده و ایربگ نیز عمل نمی کند در صورت وجود در سیم کشی یک ایربگ عمل می کند و بقیه ایربگ ها عمل نمی کنند .

 هزینه تعویض  روغن موتور ماشین در محل چنده  ؟

خالی بودن محل ایربگ :

اگر خودرو دست دوم را خریداری می کنید اطمینان حاصل کنید که خودروی مورد نظر کیسه هوا دارد ممکن است که خودرو قبلا تصادف کرده باشد و هنگام تعمیر ایربگ برای آن جایگزین نشده باشد در این صورت برای چراغ هشدار ایربگ از مقاومت استفاده می کنند تا ECU نبود ان را تشخیص ندهد .

شدت پایین ضربات :

از جمله علت کار نکردن ایربگ و باز نشدن آن ممکن است این باشد که شدت وارد شدن ضربات پایین بوده و یا اینکه راننده خودرو را خاموش کرده باشد .

انواع کیسه هوای خودرو

  • کیسه های راننده و سرنشین
  • کیسه هوای جانبی
  • کیسه هوای پرده ای
  • کیسه هوای وسط
  • کیسه عابر پیاده

علت روشن شدن چراغ ایربگ

  • مشکل در شتاب سنج
  • خرابی مخزن ایربگ

در صورتی که ماشین را به یک متخصص نشان دهید می تواند این موارد را بررسی نموده و مشکل را شناسایی کنددر صورت روشن ماندن چراغ هشدار ایربگ می تواند موجب مشکلات جدی شده و در صورت تصادف ایربگ کار نکند بنابراین بهتر است هر چه زودتر اقدام به رفع این مشکل نمایید .

هزینه تعویض باتری ماشین در محل چنده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *