مقاله های خودرو

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال ؟

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال
قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال ؟

افزایش قیمت خودرو ها موجب شده تا سارقان برای سرقت خودرو طمع بیشتری پیدا کنند , برای جلوگیری از سرقت خودروها قبلا از دزدگیر استفاده می شود اما سارقان به راحتی می توانند که دزدگیر را از کار بیاندارند بنابراین برای امنیت خودرو و جلوگیری از سرقت آن مالکان اتومبیل به قفل فرمان یا قفل پدال روی آوردند اما با این حال استفاده از این دو ابزار تنها انجام سرقت را طولانی و سخت تر می کند اما برای جلوگیری از سرقت قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال ؟ مکانیک سیار وحید با خدمات سیار خودرو در خدمت شماست  . برای  مشاوره و دریافت خدمات سیار با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • مزایا و معایب استفاده از قفل فرمان
  • نحوه بستن قفل فرمان
  • مزایا و معایب استفاده از قفل پدال
  • نحوه بستن قفل پدال
  • قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال ؟
  • نکات مهم در افزایش امنیت خودرو

مکانیک سیار و تعمیر تخصصی خودرو در محل

مزایا و معایب استفاده از قفل فرمان

برای اینکه بفهمیم قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال ؟ در ابتدا باید از مزایا و معایب هر یک آگاه شویم ؛ طراحی قفل فرمان بدین صورت است که هنگامی که روی فرمان خودرو قرار گیرد مانع از چرخیدن آن شده و دیگر نمی توان رانندگی کرد ؛ به طوری که حتی سارق وارد خودرو شده و بدون سوئیچ موفق به روشن کردن خودرو شود نمی تواند اتومبیل شما را سرقت کند از مزایای قفل فرمان می توان به کاهش سرعت سارق و دور کردن سارقان اشاره کرد ؛ اما این امنیت ماشین صد درصدی نیست زیرا سارقان حرفه ای با استفاده از شاه کلید قفل فرمان را باز نموده و یا اینکه قربیلک فرمان را کاملا از جای خود خارج می کند و در نهایت خودرو به سرقت می رود .

نحوه بستن قفل فرمان

قفل فرمان برخوردار از دو قسمت داخلی در دو طرف خود بوده که به دو طرف فرمان خودرو گیر می کند همچنین یک قسمت بیرونی با عنوان قفل دستگیره دارد و با کلید بسته می شودبرای بستن قفل فرمان می توان یک سمت را تنظیم نموده و سمت دیگر را برای بستن به فرمان بکشید تا تنظیم گردد در ادامه پس از تنظیم می توان با کلید آن را قفل نمود .

مزایا و معایب استفاده از قفل پدال

قفل فرمان نیز از دسترسی به پدال خودرو جلوگیری کرده و مانع دزدیده شده خودرو می شود اما با این حال امکان باز کردن قفل پدال با کمی تلاش وجود دارد ولی باز کردن آن برای سارقان ریسک بیشتری را به همراه دارد با خم شدن سارق برای باز کردن قفل پدال دید نیز محدود تر شده و احتمال گیر افتادن سارق بیشتر می شود بنابراین تعداد کمی از سارقان این ریسک را می پذیرند .

هزینه دیاگ در محل

نحوه بستن قفل پدال

بهترین قفل پدال ها آنهاییست که می توان با آنها هم پدال و هم فرمان ماشین را بست در این قفل های دوگانه یک سر قفل به پدال و سمت دیگر به فرمان ماشین قفل می شود طریقه بستن آن بدین صورت است که می توان دسته قفل را به سمت بیرون کشید و در ادامه روی پدال های گاز و ترمز آن را ببندید .

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال  ؟

در جواب این سؤال اینکه قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال ؟ باید گفت قفل پدال کمی از قفل فرمان بهتر است زیرا یکی از مزیت های قفل پدال در مقایسه با قفل فرمان جایگاه قرارگیری آن است همانطور که گفته شد قفل پدال در قسمت پایینی راننده بوده و راننده برای باز کردن آن شرایط آسانی نداشته و امنیت خودرو با استفاده از آن کمی بیشتر می شود اما با این حال امنیت خودر را نمی توانند تضمین کنند ؛ به طور کلی می توان گفت که سرقت ماشین با قفل فرمان یکی از رایج ترین سرقت هاست و بهترین قفل پدال ها نیز نمی توانند ۱۰۰ درصدی امنیت خودرو را تضمین کنند بهتر است در کنار این دو از ردیاب خودرو استفاده شود زیرا ردیاب در تمام مراحل پس از سرقت همراه شما است و علاوه بر موقعیت یابی لحظه ای خودرو نسبت به ضبط صدا و شناسایی سارق نیز اقدام نمایید .

نکات مهم در افزایش امنیت خودرو

  • اجتناب از پارک خودرو در محیط های تاریک
  • مطمئن شدن از بسته بودن درب و پنجره
  • استفاده از ردیاب در کنار قفل پدال و قفل فرمان
تعویض سیار باتری ماشین در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *