مقاله های خودرو

چرا آمپر بنزین ماشین کار نمیکنه ؟

چرا آمپر بنزین کار نمیکنه

چرا آمپر بنزین ماشین کار نمی کنه ؟

آمپر بنزین ابزاری سنجش قطعات و مایعات خودرو است , این قطعه در صورت خراب شدن نمی تواند اطلاعات درستی از میزان بنزین موجود در باک دریافت کند , اما اینکه چرا آمپر بنزین ماشین کار نمی کنه ؟ باید گفت که آمپر از اجرای مختلفی تشکیل شده و کار نکردن آن دلایل مختلفی نیز دارد . مکانیک سیار وحید با تعمیر تخصصی خودرو در محل در خدمت شماست . خدمات تعمیر موتوری ، جلوبندی  و سرویس های دوره ای ماشین خود را این بار به مکانیک سیار ما بسپارید . همراه ما باشید ادامه با  :

  • چرا آمپر بنزین ماشین کار نمی کنه ؟
  • نحوه تعمیر آمپر بنزین خودرو

چرا آمپر بنزین ماشین کار نمی کنه ؟

گیر کردن میله شناور یا شکستگی آن :

اینکه چرا آمپر بنزین ماشین کار نمی کنه ؟ باید گفت که از علت آن گیر کردن میله شناور یا شکستگی آن است , در صورتی که مخزن سوخت خودرو شما پر است اما نشانگر سوخت را صفر نشان می دهد رایج ترین علت آن مشکل در همین قطعه یعنی میل شناور بر می گردد .

جرم گرفتگی اطراف نشان گر :

از دیگر دلایل اینکه چرا آمپر بنزین ماشین کار نمی کنه ؟ جرم گرفتگی اطراف نشان گر بوده که به دلیل رسوب ناخالصی در سوخت ایجاد می شود به عنوان مثال هنگام عبور از دست انداز یک مرتبه نشان گر سوخت چند درجه تغییر می کند  ممکن است بتوان این مشکل را با شست و شوی مجموعه پمپ بنزین و نشانگر سوخت رفع نمود .

قطعی در مدار الکتریکی مربوط به نشانگر :

گاهی باک خودرو پر است و خودرو کیلومتر ها راه را طی کرده اما نشانگر همچنان بیشترین مقدار سوخت را نشان می دهد در این حالت باز هم مشکل می تواند به گیر کردن میله شناور و یا قطعی در مدار الکتریکی مربوط به نشانگر باشد .

اختلال در فرستنده :

فرستنده متشکل از بخش هایی مانند فیلتر سوخت , پمپ سوخت , شناور سوخت و نگهدارنده سوخت است که ولتاژ ورودی را کنترل می کند اگر در این سیستم مشکلی پیش آید آمپر نیز عملکرد درستی نخواهد داشت .

هزینه تعویض لنت ترمز ماشین در محل چنده  ؟

شکستن فیوز :

علاوه بر اتصالات الکتریکی ماشین از فیوز هم استفاده می کند , فیوز در جعبه ای زیر فرمان و سمت راننده است در برخی از خودرو ها نیز این جعه زیر کاپوت قرار گرفته است می توانید نقشه فیوزها را در دفترچه راهنمای خودرو پیدا کنید تا مشخص شود از کدام درجه باک بنزین استفاده می کند .

خرابی یونیت :

در خودروهایی مانند سمند و رانا در پشت آمپر یونیت قرار دارد که یک قطعه یکپارچه از تجهیزات بوده و به جای استفاده از مدارهای متعدد استفاده می شود و در صورتی که یونیت پشت آمپر خراب شود در عملکرد آمپر بنزین نیز اختلال ایجاد می شود .

نحوه تعمیر آمپر بنزین خودرو

تست آمپر :

برای اینکه بتوانید آمپر بنزین خودرو را تعمیر کنید در ابتدا باید علت خراب شدن آمپر را تشخیص دهید برای تست آمپر مولتی متر را روی ۲۰ دی سی تنظیم نموده و سیم کشی آمپر را بررسی کنید اگر ولتاژ بیشتر از ۱۲ آمپر باشد در آمپر مشکلی وجود دارد که باید تعمیر شود اما در صورتی که کمتر از این عدد باشد باید موارد دیگر را چک نمود .

تست فرستنده :

در این روش پس از پر کردن باک بنزین با یک مولتی متر مقاومت آن را بسنجید از آنجا که تمام خودروها عدد یکسانی ندارند برای اطلاع از عدد مناسب باید به دفترچه راهنما خودرو مراجعه کرد .

تست مدار :

در این روش اگر سیم کشی های مدار پوسیده باشند آنها را تعویض کنید .

همچنین می توان برای رفع خرابی آمپر جعبه فیوز را باز و وضعیت پنل آمپر بنزین را چک نمایید و اگر قطعه ای خراب و معیوب است آن را شناسایی و با قطعه ای جدید جایگزین کنید  و در صورت زنگ زدگی آن قسمت رابا محلول پاک کننده پاکسازی نمایید  اما بهترین کار این است که خودرو به تعمیرگاه انتقال دهید .

تعویض روغنی سیار در مناطق تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *