مقاله های خودرو

درباره میله موجگیر خودرو

درباره میله موجگیر خودرو
درباره میله موجگیر خودرو

میله موجگیر خودرو چیست ؟

اجزای مورد استفاده در خودرو اتومبیل ها هر کدام از اهمیت بالایی برخوردار هستند حتما تا به حال نام سیستم تعلیق خودرو به گوشتان رسیده است مهمترین وظیفه سیستم تعلیق ایجاد ارتباط بین خودرو و جاده است این سیستم شامل مواردی از جمله , فنر ها , کمک فنر ها , سرستون ها و چرخ هاست یکی از این قطعات پر استفاده در سیستم تعلیق  میله موجگیر خودرو می باشد این قطعه به پایداری خودرو در پیچ های تند کمک نموده همچنین شبیه به یک میله فولادی و دارای بوش در دو سر خود است که در زیر کاپوت وصل شده و باعث اتصال چرخ های مقابل به یکدیگر است در برخی خودرو ها این سیستم در زیر بازو نصب و در اکثر خودرو ها نیز این سیستم میله موجگیر در قسمت جلویی می باشد . در این مجموعه انواع میله موجگیر اصل و با کیفیت با قیمتی مناسب به فروش میرسد . همراه مکانیک سیار وحید باشید با  :

  • میله موجگیر خودرو چه کاربردی دارد ؟
  • علایم و دلایل خرابی میله موجگیر
  • چرا نباید از میله موجگیر سفت استفاده کرد ؟

تعمیر تخصصی خودرو در محل

میله موجگیر خودرو چه کاربردی دارد ؟

مصرف و کاربرد میله موجگیر خودرو زمانی است که اتومبیل در دست اندازه می افتد و تایر ها به صورت نامیزان یکی در بالاتر و پایین تر از دیگری قرار گرفته و امکان دارد خودرو در حول محوری طولی خود بچرخد این چرخش رول نامیده می شود در این حالت است که موجگیر به کمک آمده که توسط پیچش خود و انتقال نیرو به تایر مانع از چرخش خودرو شده و سرنشینان خودرو راحتی بیشتری خواهند داشت .همچنین کاربرد دیگر میله موجگیر با توزیع نیرو هنگام دور زدن خودرو مانع از جدا شدن تایرها از پیچ می گردد زیرا هنگام دور زدن خودرو است که نیرو داخل لاستیک داخل پیچ کمتر و نیروی لاستیک بیرونی بیشتر می شود .

علایم و دلایل خرابی میله موجگیر

هنگامی که میله موجگیر خودرو خراب شود اتومبیل به قول معروف گیج شده و به صدا می افتد , همچنین قطعات جلوبندی نیز کیفیت و عملکرد نامناسبی خواهند داشت رابط موجگیر در دو سر خود دارای سیبک است بنابراین پس از مدتی نیاز به تعویض سیبک پیدا می کند سیبک ها از قسمت اتصالات ضعیف بوده و با نفوذ گرد و خاک , آب و محدود شدن گریس داخل سیبک باعث لق زدن , شل شدن و….می گردد علایم خرابی میله موجگیر شامل ,  صدای ضربه هنگام چرخیدن فرمان  , لرزش فرمان , درست کار نکردن بوش های نگهدارنده , گیج زدن خودرو در هنگام پیچ ها می باشد به دلیل اینکه ابن قطعه تحت فشار زیادی است در هنگام کار در سطوح ناهموار و یا در معرض قرار گرفتن در سرعت های بالا زودتر آسیب می بیند .

چرا نباید از میل موجگیر سفت استفاده کرد ؟

با توجه به ویژگی ها و مزایای زیاد میل موجگیر اما برخی از این قطعات اتومبیل سفت بوده و دارای معایبی نیز می باشند در صورتی که این قطعه بیش از حد سفت باشد این امکان وجود دارد که یکی از تایرها در پیچ های تند به طور کامل از زمین جدا گردد .

علائم خرابی ترموستات ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *