آموزش ها

مشاوره رایگان با مکانیک

مشاوره رایگان با مکانیک
مشاوره رایگان با مکانیک

مشاوره رایگان بامکانیک

اگر دنبال مشاوره با مکانیک هستید ما به شما این خدمات کوییک سرویس وحید را پیشنهاد میکنیم  . کوییک سرویس وحید قبل از هر خدماتی به دنبال اعتماد مشتری  و کسب رضایت اوست .   چه خوب است که یک سایت یا هر شرکت و تعمیرگاهی برای مشتریانش این خدمات را در نظر بگیرد تا همیشه مجبور به پرداخت هزینه نشوند  . مکانیک رایگان تلفنی بهترین خدمتی است که به یک راننده میشود ارائه داد . شما عزیزان با مشاوره رایگان با مکانیک خواهید دید که همیشه راه اندازی خودرو در محل یا در مسیر نیاز به پرداخت هزینه و حمل با جرثقیل ندارد بلکه گاهی اوقات میتوانید با چند ترفند ساده برخی از مشکلات خودرو را رفع کنید  . چنانچه در هر شرایطی با موارد زیر روبرو شدید با مکانیک سیار وحید تماس بگیرید تا شما را از بهترین راهنماییها برخوردار سازی .

خدمات مکانیک سیار وحید

خدمات مشاوره رایگان با مکانیک

در ابتدا توصیه میکنیم برای بالا رفتن اطلاعات عمومی خود به برگه اطلاعات عمومی خودرو مراجعه نمایید .

  • توقف ناگهانی خودرو بدون تغییر صدای طبیعی خودرو

  • استارت نخوردن بی دلیل خودرو

  • استارت خوردن  و روشن نشدن خودرو به طور غیر معمول

  • خاموش شدن خودرو در حین حرکت

  • تغییر صدای ماشین در سرعت بالا

  • تغییر صدای ماشین در سرعت پایین

  • صدای زوزه از اگزوز و یا میلگ گاردان

  • صدای خفه از اگزوز به صورت مقطعی

  • ریب زدن ماشین بعد از کارواش

  • ریب زدن ماشین بعد از شستشوی انژکتور

  • ریب زدن ماشین وقتی که سرعت خودرو بالا میرود

  • کشیدن ماشین به یک جهت در حین حرکت

  • لرزش فرمان ماشین در سرعت بالا و پایین

  • خاموش شدن ناگهانی چراغ ماشین

  • کم کردن روغن خودرو

  • بد جار رفتن دنده در زمستان

تعویض روغن خودرو در محل با کوییک سرویس وحید

مکانیک رایگان

مکانیک رایگان تلفنی

خدمات مکانیک رایگان به صورت تلفنی با مکانیک سیار با تجربه شرکت همراه است  .  همچنین اگر نیازی به مکانیک در محل بود ما برای شما بهترینهای هزینه را برآورد میکنیم . ما در ابتدا خدمات مکانیک رایگان را از طریق تلفن در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد . در این بین اگر تعمیر خودرو از طریق راهنمایی انجام شد شما هیچ گونه هزینه ای پرداخت نخواهید کرد  .

مزایای مکانیک رایگان تلفنی برای شرکت چیست ؟

  • اعتبار شرکت بالا میرود
  • تجربه مکانیک سیار های  ما بالا مییرود
  • شما میتوانید در تعمیرات بعدی خودرو و سرویسهای دوره ای خودرو از خدمات ما استفاده کنید
  • صرفه جویی در زمان هم برای مشتری و هم برای شرکت مفید میباشد
  • کمک شایانی به رانندگان عزیز صورت میگیرد
  • ارزش سایت شرکت بالا میرود

تعمیر ایسیو خودرو در محل با کوییک سرویس وحید

امتیاز دهید
چند ستاره متعلق به ماست
[Total: ۳۱ Average: ۴.۵]

193 نظر در “مشاوره رایگان با مکانیک

  1. محمد گفت:

    با سلام من ۴۰۵ تیو فایو داریم ی هفته هست دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاج عوض کردم الان دنده ۱ و ۲ به سختی جا میره بعد سربالایی هم بوی سوخته شدن صفحه میاد . ممکن مکانیک صفحه رو بر عکس جا زده باشه

    1. adminvahid گفت:

      سلام عرض ادب
      با شماره زیر تماس بگیرین تا مشاوره رایگان بدیم خدمتتون
      ۰۹۱۲۴۹۳۳۲۰۱

      1. مسعود گفت:

        سلام سمند مدل۸۱دارم هنگام روشن شدن ماشین از موتور شروع به روغن ریزی میکنه و خاموش که میشه روغن ریزی قطع میشه از چی میتونه باشه

    2. وحید گفت:

      خیر اگه صفحه برعکس جا بزنن‌ کلا هیچ دنده ای جا نمیره

      1. مجید گفت:

        با عرض سلام . طاعاتتون قبول.
        به تازگی هر وقت فرمان رو میچرخاتم یا فرمان داره بر میگرده ، یه تک صدای پوق از جلو میاد شبیه قولنج هست .
        اکر ممکنه راهنمایی فرمایید.

        1. وحید گفت:

          سلام دوست عزیز.کالیپر ترمز و بوش طبق حتما بازدید شود

        2. قدیر کمی گفت:

          سلام من یک پژو ۲۰۰۰دارم ماشینم پس ازطی یک کیلومتر درجه به ۱۰۰میرسه فن کاملا سالم کارمیکنه وترموستات عوض کردم ولی متاسفانه هیچ فایده ای نداشت لطفا راهنمایی فرمایید

    3. علیرضا گفت:

      سلام جوابمو بدید ممنون میشم یک ۲۰۶ مدل ۸۳ دارم چند روز افت فشار روغن داره روغن فیلتر روغن اویل پمپ فشنگی روغن عوض کردم خوب شد چند کیلومتر که رفتم باز همین مشکل پیش اومد فیلتر روغن باز بست که میکنم خوب میشه چند کیلومتر که میرم دوباره نشانگر خط نشون میده تجربه ندارین مشکل از کجاس جواب بدید ممنون میشم

      1. وحید گفت:

        سلام دوست عزیز
        پایه ی فیلتر روغن کامل تعویض بشه

      2. داود قنواتی گفت:

        سلام، بنده ال ۹۰ مدل ۹۳ دارم، از دو سال پیش با مشکل بالا رفتن آمپر مواجه هستم،در هنگام روشن کردن کولر آمپر بالا میره و به محض خاموش کردن کولر پائین میاد ، رادیات،فشنگی ترموستات عوض کردم، رله ها رو تعویض و تقویت کردم، سیم ارت وصل کردم ولی باز هم مشکل حل نشد. لطفا راهنمائی بفرمائید.ممنون

    4. علی گفت:

      سلام خسته نباشید اسمم علی هستش خواستم بپرسم یه خودروی ساینا دارم درب طرف راننده قفل نمیشود عیبش چی میتونه باشه ۰۹۱۴۰۱۳۱۷۰۲اینم شماره تماس من

      1. وحید گفت:

        سلام دوست عزیز
        پمپ الکتریکی در و اسوکت و اتصالاتش چک بشه

      2. ناشناس گفت:

        سلام پمپ مرکزیت خرابه

    5. وحید گفت:

      سلام دوست عزیز
      حتما رگلاژ و سیم کلاچ چک بشه

  2. محمد گفت:

    سلام یه سوال داشتم از خدمت تون آیا می شه که سرعت ماشین پسرم رو قفل کنم یعنی سیستمی هست که نذاره سرعتش از ۴۰کیلومتر در ساعت بالا تر بره

    1. adminvahid گفت:

      دوست عزیز امروزه شرکت‌ها دستگاه‌هایی بر روی خودروها با نام “محدود کننده سرعت” یا “Speed Limiter” نصب می‌کنند که به خودروهای شهری این اجازه را نمی‌دهد که از موتور حداکثر توان را بکشد.

      این سیستم به این صورت عمل می‌کند که یک سری حسگر‌ سرعت شما را در هر لحظه اندازه گیری می‌کنند و اطلاعات را به کامپیوتر پیشرانه می‌فرستند. هنگامی که شما به حداکثر سرعتی که برای سیستم تعریف شده است می‌رسید، کامپیوتر میزان سوخت و هوای وارد شده به موتور را محدود می‌کند و همین امر از افزایش سرعت موتور جلوگیری می‌کند.
      اگه قصد دستکاری کردن مانول خودرو را دارید با مکانیک تماس بگیرین شاید بتونه کمکتون کنه
      ۰۹۱۲۴۹۳۳۲۰۱

    2. سجاد. اهواز گفت:

      سلام من یه سوال داشتم ماشینم تیباس مدل ۹۳ دوگانه یه مشکلی که برام پیش امده اینه که وقتی کولر میزنم در حین حرکت مشکلی ندارم ولی در حالت ایستاده بعد چند دقیقه حرارت ماشین بالا میرود و کولر اورلود میکند دلیلش چیست

      1. ناشناس گفت:

        سلام خسته نباشی
        مشکل برقی دارین دینام ماشین تودرجا خوب به مصرفیها فن و فن کولربرق کم میاد وباعث داغ شدن میشود

  3. رادمنش گفت:

    سلام در خودرو هایی که هوشمند نیست میشه و دنده ای دستی دارند مثل پراید ۷۹ایا میشه دنده های ماشین رو قفل کرد تا سرعت بالا نرود

    1. وحید گفت:

      سلام میشه ولی خیلی مشکل و مقرون بصرفه نیست

  4. بزرگی گفت:

    باسلام پژو ۴۰۵ دارم وقتی ماشینو خاموش میکنم بعده دودقیقه روشن میکنم امپر اب میره بالا دیر روشن میشه میشه راهنمایی کنید

    1. وحید گفت:

      سلام دوست عزیز
      حتما واشر سرسیلندر چک شود
      احتمال هواگرفتن مدار اب هم هست

  5. Fire گفت:

    با سلام .
    متاسفانه ماشین تصادف کرده و کاپوت و گلگیر ضربه خورده و باید تعویض بشه .میخواستم ببینم کوره ای بخرم یا بدم رنگکار رنگ کنه

    1. adminvahid گفت:

      با سلام
      این تخصص صافکار هستش اما طبق سوالی که از دوستان کردیم رنگ های ۲۱ خودرو رو امروزه خیلی از مراکز صافکاری نقاشی با پلی اورتان ترکیب میکنند و بعد از مدت ۲ یا ۳ سال کمی تغییر رنگ میدن البته این شامل همه رنگ کارها نیست . ولی اگه شما دوست عزیز رنگ کار آشنا سراغ دارین و اطمینان دارید که بجز رنگ ۲۱ از ترکیب رنگ دیگه ای استفاده نمیکنه میتونید بدین براتون رنگ کنن . چون ممکنه رنگ کوره ای کد رنگش با کد رنگ خودرو شما یکی نباشه و ماشین شما دو رنگ دیده بشه . از طرفی هم ماندگاری و مقاومت رنگ کوره ای در برابر پوسته شدن خیلی مقاوم تر از رنگ کاری مانول هستش . حالا باز شما جهت اطمینان خاطر با یک رنگ کار این مسئله را مطرح کنید
      با تشکر

    2. وحید گفت:

      سلام.بستگی به نوع ماشین
      مدل سال
      و اینکه مقرون به صرفه باشه یا نه؟

  6. حسین گفت:

    ماشین من پژو پارس معمولی مدل ۹۲ هستش.به طور کلی شتاب خوبی نداره و خیلی آزار دهندست.یه مدت پیش واشر سر سیلندرا نیمسوز شده بود که عوض کردم اما بعد از تعویض سرسیلندرا ماشین ریپ میزنه مخصوصا وقتی که دنده یه مقدار سنگین هستش و حتی تو اتوبان با سرعت ثابت هم بعضی وقتا شتاب کم و زیاد میشه و ریپ میزنه.شمع هارو عوض کردم،وایر ها چک شد و مشکلی نداشت،سنسور میل سوپاپ مشکل داشت عوض کردم و سوزن های انژکتورم به توصیه ی مکانیک شسته شد اما باز مشکل حل نشد!در نهایت امروز کوئل تعویض کردم بازم مشکل حل نشد واقعا دیگه کلافم کرده…
    ناگفته نمونه که مدتی اگزوز و کاتلیست مااشینم مشکل داره.به نظرتون این ریپ زدن از سنسور اکسیژن میتونه باشه؟

    1. وحید گفت:

      سلام
      سنسور اکسیژن و پر بودن کاتالیست خیلی تاثیر منفی در کارکرد موتور داره

      1. م م گفت:

        سلام دنده های ماشینم جا نمیره ریگلاژ هم شده ولی فایده ای نداره یه خورده کلاچ آزاد بازی میکنه
        میشه مشکل از سیم کلاج باشه یا دیسک و صفحه مشکل داره؟؟

    2. خان گفت:

      سلام شیم گیری ۴۵-۲۸ انجام بده درس میشه

  7. مهدی احمدی گفت:

    سلام
    خودروی پراید من رو موقعی که بعد رانندگی که خوب گرم شد، وقتی خاموش میکنم، بعد از مثلا نیم ساعت یا کمی کمتر یا بیشتر با استارت طولانی روشن میشود.
    ولی بعد از سرد شدن کامل خوب استارت می خورد. علتش چیست؟

    1. وحید گفت:

      سلام.
      فشار شکن ریل سوخت
      و فشار کلی بنزین حتما چک بشه

  8. لقمان گفت:

    سلام من ۴۰۵ دارم مدل ۹۷. اگه راهنمایی کنید ممنون میشم،وقتی ماشین خاموشه و سرده فرمان ماشین بعد روشن شدن تا ۳۰ دقیقه هیدرولیکش خیلی خوبه اما بعد ۳۰ دقیقه کم کم سفت میشه،پمپ هیدرولیک و روغن هیدرولیک و تسمه و چهار راه فرمان و جعبه فرمان همه رو چک کردم مشکل از هیچ کدومش نبود.حتی پمپ هیدرولیک هم عوض کردم ولی باز فرق نکرد.زاویه فرمان هم درست کردم باز خوب نشد.فقط روغن هیدرولیکش زود زود هوا میگیره که بعد هوا گیری فرمان سبک میشه.اصلانم روغن ریزی نداره.دیگه نمیدونم چیو عوض کنم.لطف کنید راهنمایی کنید ممنون

    1. وحید گفت:

      سلام
      شیر فرمان و دوتا لوله که روی شیر فرمان هست حتما چک بشه

  9. مجید گفت:

    با عرض سلام . طاعاتتون قبول.
    به تازگی هر وقت فرمان رو میچرخاتم یا فرمان داره بر میگرده ، یه تک صدای پوق از جلو میاد شبیه قولنج هست .
    اکر ممکنه راهنمایی فرمایید.

  10. لقمان گفت:

    سلام احتمالا از پمپ هیدرولیکت باشه

    1. ابراهیم اهواز گفت:

      سلام روز بخیر بنده میخوام پارس سال بخرم همه اشناها برام مکانیک شدن میگن واشر میسوزنه الان موندم پارس سال بخرم یا ۴۰۵slxلطفا راهنمایم کنید ممنون

  11. javad گفت:

    سلام من ساینا مدل ۹۷ دارم که چند ماه پیش بلبرینگ های جلو صدا میداد که نمایندگی تعویض کرد و لنت هم تعویض کردم و چون دیسک ترمز هم کمی خط داشت تراشکاری رفت از اون به بعد چرخ سمت شاگرد هر از گاهی صدای (خارت خارت) می داد که گفتند احتمالا دیسک خرابه که با تعویض دوباره لنت و دیسک هنوز هم مشکل وجود داره . در ضمن این صدا در حالت رانندگی مستقیم یا دور زدن فرقی نمی کنه . یکی میگه دیسکه یکی میگه بلبرینگه یکی هم میگه پلوسه نمی دونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. وحید گفت:

      سلام
      از چ نوع لنتی استفاده کردین

      1. javad گفت:

        فابریک شرکتی

  12. مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر خودروی ما پژو۴۰۵ هست از دیروز یه صدای ممتد وقتی که سرعت کمه از هیدرولیکش میاد به نظرتون عیبش چیه چیکارباید بکنم البته فرمان هیچ مشکلی نداره در چرخیدن روغنش هم چک شده و وضعیتش خوبه

    1. وحید گفت:

      سلام
      ممکنه از پمپ باشه

      1. مهدی گفت:

        به نظرتون کلا خرابه یا از قطعاتشه

        1. وحید گفت:

          کلا تعویض شه مقرون بصرفه تره

        2. ابراهیم اهواز گفت:

          سلام روز بخیر بنده میخوام پارس سال بخرم همه اشناها برام مکانیک شدن میگن واشر میسوزنه الان موندم پارس سال بخرم یا ۴۰۵slxلطفا راهنمایم کنید ممنون

  13. سیداحمدحسینی گفت:

    سلام خودرو۲۰۶ مدل ۹۳ تیپ ۴ دارم پارسال هروقت کولر می گرفتم آمپرآب میامد روی ۷۰ ولی الان پایین نمی یاد و روی ۹۰ ایستاده
    مشکل از چی میتونه باشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. وحید گفت:

      سلام.
      استاندارد دمای اب برای ۲۰۶.با کولر و بدون کولر بین۹۰ تا ۹۵ است.

      1. سیداحمدحسینی گفت:

        عرض ادب مجدد- عذرمیخوام ۲۰۶ تیپ ه که اشتباها تیپ ۴ گفتم!
        فرمایش شما متین و صحیح .پس چرا پارسال که کولر استفاده میکردم دمای آمپر تا ۷۰ پایبن میامد! ولی الان دما روی ۹۰ هست! البته به تازکی دینام کامل عوض کردم-برام خیلی سوال پارسال دمای آمپر روی ۷۰تا ۷۵ میامد ولی امسال دما روی ۹۰ هستش

        1. وحید گفت:

          سلام.شبکه های رادیاتور از نظر گرفتگی بررسی کنید.

  14. امیر گفت:

    سلام پراید۹۲دوگانه دارم ،سمت چپ میلرزه ازآئینه که میلرزه متوجه شدم بردم تعمیرگاه ،گفتن ازدسته موتورشه ،عوض کردم مشکل حل نشد ،جای دیگه نشون دادم گفت باید ببری تیونینگ ،ولی همچنان مشکل باقیه؟لطفاراهنمایی کنید.

    1. وحید گفت:

      سلام.لرزش در چ حالتیه؟درجا یا در حرکت؟

  15. روژان گفت:

    سلام من یه پراید مدل ۹۴ دارم که فقط و فقط بعد از تعویض روغن موقع استارت زدن حجم زیادی دود سفید از اگزوز خارج میشه و بعد دود برطرف میشه. این مشکل خودبخود بعد از دو هفته تا سه هفته حل میشه و دیگه دود نمیکنه. پیش هر تعمیرکاری هم میرم میگه ماشین هیچ مشکلی نداره. علت چی میتونه باشه؟ مرسی

    1. وحید گفت:

      سلام.لاستیک ساق سوپاپ خرابه

  16. منصور گفت:

    سلام ماشین من تا دنده ۳ خوبه اما تا میرم دنده ۴ ریپ میزنه و پیش چندتا مکانیک بردم نتونستن ایرادش رو برطرف کنن. وایر شمع پمپ بنزین صافی بنزین کاربراتور کوئل دلکو فیوز دلکو حتی باک و لوله بنزین باک تا کاربراتور رو عوض کردم اما درست نشد بنظر شما چیکار باید بکنم اگه بلدید بگید اگه بلد نیستید الکی شماره مکانیک ندید چون هیچکدوم سردرنمیارن
    در ضمن من یبار با تعویض روغنی سیار کارکرد روغن قلابی ریخته بود و فیلتر روغن تعویض نکرده بود بعدم هرچقدر زنگ زدم جواب نداد بنظرم کسیکه شغلش این باشه حتما مغازه میگیره وگرنه هرکی میتونه ادعا کنه مکانیک و سرویس کاره اما در واقع حقه باز و دزده البته دور از جون شوما

    1. منصور گفت:

      چرا نظرمو منتشر نکردید نکنه بلد نیستید

    2. وحید گفت:

      سلام.وقت بخیر
      ماشینتون چیه؟

      1. علیرضا گفت:

        سلام.ماشین تودنده ۱خاموش شد دیگه روشن نمیشه.البته استارت میخوره ولی رشن نمیشه.دندنه ۱گذاشتم هول دادم ببینم تسمه پاره کرده یانه.تودنده یک حرکت نمیکنه.چکارکنم

        1. وحید گفت:

          سلام. دوست عزیز. نوع ماشین چیه. و اینکه وقتی در حال حرکت ماشین خاموش میشه. قبل از هر اقدامی باید قاب تسمه تایم باز بشه و سلامت تسمه رویت بشه. چون با هول دادن ممکنه آسیب چند برابر بشه. بعد از سلامت تایم حتما باید برق کویل و پمپ بنزین چک بشه.

  17. رضایی گفت:

    سلام.ببخشید ماشین من دیروز اب رادیاتش پر بود بعد امروز صبح استارت زدم روشن نشد در رادیات رو باز کردم اب داخلش نبود .هرچی هم اب میریزم توش خالی میشه از زیر موتور ماشین

    1. وحید گفت:

      سلام
      حتما شیلنگها و اتصالات مربوطه و رادیاتور از نظر نشتی بازدید کنید.
      اگر ماشینتون پژو هست حتما یه مکانیک سیار پیدا کنید همونجا براتون بازدید کنه

  18. رامین گفت:

    سلام خسته نباشین ماشین من رانا مدل ۹۳ یه مشکلی پیدا کرده اینکه بعد از یک ساعت رانندگی آمپر آب بالا میره و بعد از خاموش کردن بعده ۱۰ دقیقه که میخوام روشن کنم میبینم امپر بالا مونده و هرچی استارت میزنم روشن نمیشه تا بعد از یک ساعت که روشن میشه.یا تو حین رانندگی آمپر خیلی بالا بره وقتی ترمز میکنم ماشین خاموش میشه و باز استارت میزنم روشن نمیشه تا ۱ ساعت. هرجا میبرم نمیفهمن از چیشه یکی میگه ای سی یو که اونم عوض کردم یکی میگه پمپ بنزین که اونم سالمه ولی باز همونطوره لطفا اگه شما میدونین از چیشه راهنماییم کنید ممنونم.

    1. وحید گفت:

      سلام.
      در اون حالت که روشن نمیشه
      حتما باید دیاگ بخوره و پارامتر ها دقیق بررسی بشه
      ولی معمولا این ایراد ایسیو عه.اما با توجه به گفته خودتون و تعویض ایسیو
      حتما باید پارامترخوانی دقیق بشه

  19. عباس گفت:

    سلام خسته نباشی اقا اگه امکانش هست جواب سوال منو بدین ممنون میشم
    مشکل خودرو من اینه که وقتی امپر اب خراب میشه گاز خودرو نیز نوسان پیدا میکنه یعنی خود ب خود گاز میخوره چراغ stop امپر روشن میشه بعد درست میشه دقیقا جفتشون باهم اینجوری میشه هرجا بردم نتونستن کاری کنن من احتمال رو به bsm میدم اونو هم عوض کردم باز نشد سوکتش فک کنم ایراد داره توی دست انداز ها اینجوری میشه انگار که اتصالی داره ول میکنه دوباره تکرار میشه حتی سوکت انژکتور هم تعویض کردم فشنگی امپر عوض کردم دیگه اعصابم خورد شده هی stop روشن میشه فن کار میکنه گاز میخوره این دوتا به چی ربط داره؟ ممنون میشم راهنماییم کنید یاعلی

    1. وحید گفت:

      سلام دوست عزیز. نگفتین ماشین چیه و مدل چنده.
      ولی اگر tu5 با دریچه گاز برقی و ایسیو بوش است
      احتمالا سوکت دریچه گاز و یا ایسیو ایراد داره

  20. ناشناس گفت:

    سلام.پراید مدل ۸۴ دارم مشکل ریپ زدن درمواقع موتورسرد میباشد ودرست گاز نمی خورد وپس از ۵دقیقه درجا کار کردن خوب میشود وگاهی مواقعی که پشت سرعت گیر ها دنده دو می کنی مکسی می کند بعد گاز می خورد. شتاب هم ندارد . سنسور مپ .سنسور دریچه گاز .استپر موتور .سنسور سر میل سوپاپ با میل سوپاپ تعویض کردم سوزن انژکتور شستوشو کردم ولی باز هم خوب نشد.سوکت سنسور مپ بیرون می کشم شتابش کمی بهتر میشود ولی ریپ زدن دارد

  21. محمدی گفت:

    سلام.پراید مدل ۸۴ دارم مشکل ریپ زدن درمواقع موتورسرد میباشد ودرست گاز نمی خورد وپس از ۵دقیقه درجا کار کردن خوب میشود وگاهی مواقعی که پشت سرعت گیر ها دنده دو می کنی مکسی می کند بعد گاز می خورد. شتاب هم ندارد . سنسور مپ .سنسور دریچه گاز .استپر موتور .سنسور سر میل سوپاپ با میل سوپاپ تعویض کردم سوزن انژکتور شستوشو کردم ولی باز هم خوب نشد.سوکت سنسور مپ بیرون می کشم شتابش کمی بهتر میشود ولی ریپ زدن دارد

    1. وحید گفت:

      سلام.
      تست دیاگ در همون حالت سرد و در هنگام رانندگی باید بخوره و پارامترها بادقت خوانده بشه.
      ولی دوتا مطلب باید ویژه بررسی کنید
      ۱.فشار پمپ بنزین
      ۲.سنسور دمای آب در حالت سرد

  22. وحید گفت:

    سلام.
    تست دیاگ در همون حالت سرد و در هنگام رانندگی باید بخوره و پارامترها بادقت خوانده بشه.
    ولی دوتا مطلب باید ویژه بررسی کنید
    ۱.فشار پمپ بنزین
    ۲.سنسور دمای آب در حالت سرد

  23. سجاد گفت:

    باسلام خدمت شما امیدوارم حالتون خوب باشه و اینکه پاسخ مردم رو میدهید ممنونم
    من یه تیبا ۹۳ دارم یه مشکلی دارم که به مکانیک میگم یا به برقکار میگم چیزی سردرنمیاره منو پاس میدن به هم دیگه! مشکلم اینه که موقع که گاز میدم ماشین انگار با نفس گرفته گاز میخوره اون صدایی که موتور باس بده نمیده انگار ویبره ای گاز میخوره انگاز یه چیزی جلوی تنفسش رو گرفته شمع با وایر شمع عوض کردم کمی بهتر شد ولی بازم خوب نیس بردم برق کار دیاگ زد چیزی پیدا نکرد ایا ممکنه اگزوز ماشین نذاره خوب گاز بخوره ؟! یعنی کاتالیزی چیزی

    1. وحید گفت:

      سلام.اگر کارکرد بالاست احتمال کاتالیست پر شده باشه هست

  24. اکبر گفت:

    سلام لطفا جواب ماشین من مشکل برقی داره و فیوز موتور میسوزنه میخواستم بدونم مشکلش چیه

    1. وحید گفت:

      علت سوختن فیوز اتصال سیم کشیه

    2. اميد گفت:

      سلام من یه ٢٠۶ تیپ ۵ مدل ٩٧ با ٢٣٠٠٠ کارکرد دارم. کلا بر خلاف انچه که از تیپ ۵ انتظار میره، ماشینم خیلی هن هست. توی دنده یک و دو شتابش خوبه، اما در زنده های ٣ و خصوصا ۴ و ۵ کلا انگار جون نداره خصوصا تو سربالایی ها که پراید از کنارم مثل جت رد میشه. کلا انگار ماشین جون نداره. توی کفی خیلی که گاز بدم بیشتر از ١٢۵ تا نمیره.
      لطفا راهنمایی کنید که باید چیکار کنم؟ و مشکل کجاست؟

      1. وحید گفت:

        سلام.دستگاه دیاگ بزنید.پارامترهای مربوط به جرقه شمع چک کنید

  25. رضا گفت:

    سلام ماشین من ساینا هست روغن سوزی داشت بروم پیش مکانیک رینگ و واشر سرسیلندر رو عوض کرد ولی بازم دود میده مکانیک میگه باید دو سه روز بچرخی ک درست بشه این حرف مکانیک درسته یا نه؟؟؟

    1. وحید گفت:

      اگ از قبل روغن سوزی شدید بوده.
      و داخل منبع اگزوز چرب شده باشه.
      بعد از دوروز باید اوکی بشه

  26. پیمان گفت:

    سلام
    یه سمند مدل ۸۷ دارم که هر ۳ الی ۵ بار که استارت می زنم روشن نمیشه و پمپ بنزین کار نمیکنه بردم استادکار گفتش که پمپ بنزین نیمسوزه و عوضش کردم بازهم مشکل حل نشد و ایندفعه سوکت پمپ بنزین رو عوض کرد بازهم درست نشد بار سوم صافی بنزین و رله دوب رو عوض کرد بازهم درست نشد کسی هست راهنمایی کنه که مشکل از چی میتونه باشه؟

    1. وحید گفت:

      سلام.ممکنه ایسیو ایراد داشته باشه

  27. علی گفت:

    سلام اقا میشه لطف کنیدکمکم کنید
    من پژوپارس مدل ۹۰دوگانه دارم
    تو ۱۰۸ هزارکیلومتر واشر و سرسیلندر ne المان روش انداختم نو ، مکانیکه همه چی وصل کرد اخر سر قبل استارت متوجه شد یکی از پیچ های سیلندر موتور مشکل داره اومد چسب مزدا رو کند از سیلندر ولی سیلندر تراش نداد گفت نیاز نیست چون کار نکرده و تراش کار اومد پیچ سیلندر موتور سوراخ کرد و بعد همه چی وصل کرد تموم شد . از اونموقع ۲سال میگذره و ماشینم ۱۷هزارتا کار کرده باز داره اب رادیات کم میکنه مکانیکه میگه واشر زده درجالی که ۱۷هزار کار کرده اونموقع کلا لوله هاشو عوض کردم شمعم عوض کردم{ ضد یخم عوض کردم}
    هر هفته اب رادیات چک میکنم اگر اب کم داشت فقط اب میریختم توش تو این دوسال اصلا ضد یخ نریختم الا موقع تعویضش
    ۵دقیقه ماشین با بنزین کار میکرد و بعد مینداختم رو گاز ۳هفته یبار میذاشتم ۲۰قیقه با بنزین کار کنه ماشین پسر عمه ام دوگانس مدل ۹۱ واسه اون واشر تا لاان ۱۴۰هزارتا کار کرده دوبار زده
    چه علتی میتونه داشته باشه

    1. وحید گفت:

      لطفا با شماره۰۹۱۲۴۹۳۳۲۰۱تماس بگیرید

  28. باران گفت:

    با سلام
    من یک ۲۰۶ تیپ دو مدل ۹۱ دارم چند وقت هست که حین حرکت امپر اب کامل میفته پایین و دور موتور بالا میره و گاها خاموش میشه تا حالا رله و کوبل و شمع و ترموستات و دریچه گاز و سوزن و همه چی هم عوص کردم تما باز درست نشده علتش چیه

  29. باران گفت:

    سلام من یه ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۱ دارم چند وقت ماشین در حال حرکت امپر اب کامل میفته پایین دور موتور بالا میره و یه مدت هم استارت میخورد روشنم نمیشد تا حالا کویل شمع رله سوزن تسمه تایم تسمه دینام ترموستات فرنگی اب همه رو عوص کردم باز درست نشده علت چیه .؟ ممنون

    1. وحید گفت:

      سلام.وقت بخیر
      اگر در موقع حرکت آمپر آب میاد پایین ،ایراد از ترموستات میتونه باشه.
      در مورد روشن نشدن،حتما باید دیاگ بخوره و پارامترهای موتور کامل بررسب بشه.

  30. امير گفت:

    ممنونم از مشاوره بسار عالی و بی نقص.واقعاً ممنونم

    1. adminvahid گفت:

      زنده باشین بزرگوار

      1. مجتبی گفت:

        سلام ببخشید. پژو ۴۰۵ مدل ۸۴ دارم .استارتش کار نمیکنه. برق پشت آمپر میاد ولی استارت نمیخوره. فعلا ب تعمیرکار دسترسی ندارم

        1. وحید گفت:

          سلام.احتمال ضعیف بودن باتری،
          خرابی اتومات استارت،
          و مغزی سوییچ.
          موارد بالا بررسی کنید.
          درضمن چنانچه به تعمیرکار دسترسی ندارین
          با هول دادن میتونید روشن کنید

  31. عرفان گفت:

    سلام من یه دنا مدل ۹۵ دارم الان حدود یک هفته است که دنده خیلی سفت شده ، مشکل جا زدن نداره ولی سفت شده و به سختی جابه جا میشه مشکل چی میتونه باشه ؟ ممنون

    1. وحید گفت:

      سلام.
      ماهک های دنده
      و ریور دسته دنده چک کنید.
      در صورت نیاز تعویض یا روغن کاری بشه

  32. مجید رح گفت:

    سلام ،یه پیکان بار دارم گاهی اوقات صدای پمپ بنزینش میاد(البته باید چند ضربه به زیر یا بالای باک بزنم تا سوییچ رو که باز میکنم پمپ روشن بشه)که جدیدا هم اصلا پمپش کار نمیکنه اما قبلا که روشن میشد گاز که بش میدادم کم نمی آورد در ضمن وقتی سویچشو باز میکنم آمپر بنزین کار می‌کنه میخام ببینم پمپش سوخته یا مشکل برقی داره ؟

    1. وحید گفت:

      سلام.
      این ایراد مربوط به خرابی پمپ بنزینه.
      تعویض بشه

  33. مهرداد گفت:

    سلام و خسته نباشین خدمت شما استاد محترم
    بنده تیبا یک دارم مدل ۹۵ مشکلی که دارم اینه که هنگام عبور از دست انداز طوری که تایر یک لحظه بالا پایین بشه از تایر عقب سمت راننده صدای تق تق شدیدی میاد صدای اهن به اهن نیس هنگامی که دستی میکشم و از دست انداز عبور میکنم صدا نمیاد و وقتی دستی رو میکشم پایین بعد از مدتی دوباره صدا میاد حالا من نمیدونم چرا با دستی کشیدن صدا میره کمک نو اوردم نصب کردم بازم فایده نداشت لنت عقب عوض کردم بازم فایده نداشت مکانیکا و جلوبندیا که فقط میگن این انونو عوض کن ۵۰۰ تمن خرج کردم هیچ فایده نداشت
    فقط مونده اکسل عقب عوض کنم !

    1. وحید گفت:

      سلام
      احتمال داره سیم دستی از نگهدارنده خودش زیر باک ول شده باشه
      و روی دست اندازه لنگر میندازه با باک
      حتما سیم دستی بررسی شود

    2. بهار گفت:

      سلام
      ماشین من تیبا دو سال ۹۹
      دکمه ac ماشین کار نمیکنه ینی اول باید فن روشن بشه بعد دکمه ac روشنه میشه تازگیا اینجور شده الان مشکل از چیه؟؟؟؟؟؟

  34. mohamad گفت:

    سلام من چنتا سوال داشتم
    ۱.چرا سنسور دورموتور ۲۰۶ دوپایه ای هست؟
    ۲.سنسور دور موتور چه خودرویی تغزیه ۱۲ ولتی دارد و چرا؟

    1. وحید گفت:

      سلام
      هیچ سنسوری در هیچ خودرویی
      تغذیه ۱۲ نداره

  35. نیما گفت:

    سلام ، من روغن بهران سوپر پیشتاز ۱۰w۴۰ شش ماه پیش عوض کردم ولی در این مدت دو هزارتا بیشتر نرفتم
    آیا باید دوباره تعویض کنم ، با تشکر

    1. وحید گفت:

      سلام
      حداقل ۵۰۰۰ کار کنید

  36. محمد گفت:

    سلام.من. پراید دو.گانه مدل ۹۴ دارم.هنگام روشن بودن ناگهان خاموش شد چند بار استارت زدم ولی دیگه روشن نشد

    1. وحید گفت:

      سلام
      دیاگ باید بخوره
      اگر دسترسی به دیاگ ندارین
      اول تسمه تایم و پمپ بنزین چک کنید

  37. وحید گفت:

    سلام
    حداقل ۵۰۰۰ کار کنید

  38. ah گفت:

    سلام .من ماشینم ال نود هست . سال ۹۸ به علت پارگی تسمه تایم موتور ماشین تعمیر شد و بعد به علت استفاده از کاسه نمد سرسیلندر تقلبی ماشین روغن ریزی داشت که بالاخره یه مکانیک دیگه کاسه نمد به گفته خودش اصلی انداخت و ماشین دیگه روغن ریزی نداشت اما من از اون موقع من برای اینکه مطمئن بشم ماشین دیگه روغن ریزی نداشته باشه ، سینی زیر ماشین رو نبستم تا آبان ۹۹ . تصمیم گرفتم با توجه به شروع فصل سرما و بارندگی، سینی رو ببندم . بعد ارز چند روز دیدم ماشین داره روغن میده ،
    و تا چند روز قطره قطره روغن میریخت.تعجبب کردم،گفتم شاید دوباره مشکل از کاسه نمد باشه. اما به کمک یکی از دوستان سینی رو باز کردم ، دیدم کلی روغن روی سینی جمع شده. خلاصه زیر ماشین رو با دستگاه کارواش شستیم تا ببینیم روغن ریزی از کجاست . نکته جالب اینه که سینی رو نبستم تا محل روغن ریزی مشخص بشه اما چند روز گذشته ولی دیگه روغن نداده . حالا سوالم اینه که به نظر شما بستن و نیستن سینی چه ارتباطی می‌تونه با روغن ریزی ماشین داشته باشه ؟چون موقعی که بستم ماشین روغن داد . و وقتی بازش کردم روغن ریزی قطع شد؟

    1. وحید گفت:

      دوست عزیز بستن سینی ربطی به روغن ریزی نداره.
      ممکنه روغن در حال حرکت نشت میکنه و چون سینی بسته بوده ،روی سینی می مونده.
      شما چک کنید و ببینید روغن موتور و گیربکس کم کرده یا نه؟؟؟؟

  39. امین گفت:

    سلام
    امین هستم
    ۲۰۶ مدل ۹۶ دارم …مشکل ماشین من اینه که در کسری از ثانیه تمام امپرهام میان روی صفر و چراغ چک روشن میشه و دوباره درست میشه
    ماشین کلا ۲۵ هزارتا کار کرده
    اخیرا زیاد اینجوری میشه
    چندبار دیاگ کردم .شمع و وایر هم عوض کردم فایده نداشت
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. وحید گفت:

      سلام.ممکنه یه اتصالی در سیمکشی مربوط به ایسیو داشته باشه.
      وقتی دیاگ زدین چ خطایی نشون داد؟

  40. امید گفت:

    سلام خدمت استاد محترم
    بنده تیبا دارم مدل ۹۳ مشکلی که هست ماشین ریپ بدی میزنه بخصوص دور موتور بین ۱ و۲ ریپ یا تر تر .حالت انگار از دوغ میخوای کره بگیری شده اینقدر اذیت میکنه بردم برقکار دیاگ زد میگه همچی سالمه برو هر وقت چک روشن شد بیا !!! موقع گاز دادن ترتر میکنه حتی حالت ایستاده بوش دنده !باس گازشدید بدم تا ترتر نکنه کلا دور موتور بیاد پایین ۲ بخوای گاز بدی ترتر میکنه حالا هر دنده باشم باس منتظر بمونم تا چک روشن شه ؟
    !

    1. وحید گفت:

      سلام.بفرمایید کارکرد ماشین چقدره؟ و چند وقته این مشکل بوجود اومده؟
      در صورت نیاز میتونید به شماره۰۹۱۲۴۹۳۳۲۰۱ واتساپ پیام بدین

      1. محمد رضایی گفت:

        استاد توی واتساپ هم بهتون پاسخ دادم ۴۸۰هزار کارکدشه و حدود دوماهی میشه این مشکل براش پیش اومده

      2. امید گفت:

        کارکرد ماشین ۲۰۰ هزار بوده و یک هفته بیشتر میشه که اینطور شده بخصوص موقع که ماشین سرده! موتور گرم بشه از ریپ زدنش کم میشه ولی کلا وجود داره جدیدا عطسه بهش اضافه شده !

  41. محمد رضایی گفت:

    باسلام پراید مدل ۸۷ دو گانه کارخانه دارم صبح ها به سختی با چند استارت روسن میشه پیش تنظیم موتور که بردم پمب بنزین و سنسور مپ و سنسور دور موتور و سنسور دمای آب و تایم سوپاپ و شمع ها هم بازدی د شده بعدشم دانلود برنانه هوای سرد شده و ایسی یو گاز هم تعویض شده نتاسفانه هنز مشکلش حل نشده میشه راهنمایی فرمایید

    1. وحید گفت:

      سلام
      کمپرس موتور اندازه گیری کنید

  42. رضا گفت:

    سلام ۲۰۷ صفر دارم دوهزارتا راه رفته چراغ چک بعضی وقتها روشن میشود نمایندگی دستگاه زد کد خطا p2187 سیستم بیش از حد دردور ارام رقیق می باشد بانک ۱ .میده.پاک کرد خطارو و گفت بنزین سوپربزن.ولی بازهم چندین بار سوپر زدم روشن میشود.

    1. وحید گفت:

      سلام.
      روغن ماشینتون تعویض کنید
      از روغن ۵ ۳۰ استفاده کنید.
      اگر مشکلتون رفع شد
      استکان تایپیت های موتور ایراد داره

  43. ایمان گفت:

    سلام.بخاری و راهنمای ماشین هر دو همزمان در هنگام حرکت از کار میفته و بعد نیم ساعت دوباره درست میشه.علت چی میتونه باشه؟

    1. وحید گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      بفرمایید ماشینتون چیه

  44. لقمان گفت:

    سلام من پژو ۴۰۵tu5 دارم صبح ها وقتی ماشین سرده فرمونش سبکه اما بعد نیم ساعت فرمونش سنگین میشه…پمپ هیدرولیک و جک دوطرفه و شیر فرمان عوض کردم( البته شیر فرمان دست دو ) ولی مشکلش بدتر شد… بنظر شما مشکلش کجاست؟ مننون

    1. وحید گفت:

      سلام
      وقت بخیر. احتمالا همون شیر فرمون که نصب کردین مشکل داره

      1. لقمان گفت:

        سلام ممنونم از راهنمایتون…بنظر شما خرابی غلطک تسمه هیدرولیک و فولی تاثیری نداره تو سنگینی فرمان؟

        1. وحید گفت:

          خرابی هرکدام از قطعاتی که ذکر کردین تاثیر گذاره و باید رفع عیب شود

  45. امیررضا گفت:

    سلام وخسته نباشد ببخشی من امروز ماهک دنده برای پژو ۴۰۵ عوض کردم ماهک کوچک از دستم افتاد بعد ماشین سینی نداره وزمین هم نیفتاد میخواستم بگم ضرری نداره یه موقع به جیزی برخورد نکنه

    1. وحید گفت:

      سلام
      هیچی نمیشه

  46. مهدی گفت:

    سلام من پراید ۱۳۲ مدل ۹۶ خریدم از وقتی روغنش عوض کردم از بخش استکانی صدا میاد خیلیم عالی میاد

    1. وحید گفت:

      سلام
      دوست عزیز در انتخاب روغن مرغوب بسیار دقت داشته باشین
      انتخاب روغن متفرقه بشدت به موتور خودرو اسیب وارد میکنه

  47. نوید گفت:

    سلام لطفا راهنمایی بفرماییدبرای پژو پارس سال روغن موتور پارس سوپر جم ریختم ۲۰۵۰…ولی ظاهرا بری موتور های قدیمی دهه ۷۰هست . اشکالی ایجاد میکند؟ ممنون

  48. وحید گفت:

    سلام
    محصولات بهران با کیفیت حداقل SL پیشنهاد میشه

  49. مهدی گفت:

    سلام من پارس تیوفایو دارم
    پشت کلاچ یک سیمی هست که سرش سفیده و از جاش در اومده
    این سیم برای چی هست ؟

    1. وحید گفت:

      سلام
      عکسش بگیرید واتساپ ببینم
      ۰۹۱۲۴۹۳۳۲۰۱

  50. alikarimi گفت:

    سلام به مدیریت محترم سایت و بقیه دوستان، من یه پژو۴۰۵مدل۸۴دارم، الان مدتیه چراغ چک ماشینم خاموش روشن میشه، یکبار میبینی سریع خاموش روشن میشه یکبارم روشن میشه ولی خاموش نمیشه، حالا مشکل اینه که هروقت روشن میشه میخواد ماشینو نگه داره یعنی ماشین خاموش میشه، پدال گازم فشار بدی هیچ عکس العملی نداره و گاز نمیخوره ماشین ولی چون زود خاموش میشه اونوقت ماشین روشن میشه و به راه خودش ادامه میده، حالا یکبارم مسبینی روشن میشه چراغ چک ولی دیگه خاموش نمیشه و آخرش کلا ماشینو نگه میداره، بعدشم همون لحظه استارت بزنی روشن نمیشه، سوییچو خاموش میکنمو بعد چند دقیقه استارت میزنم اونوقت راحت روشن میشه،به عنوان مثال تو این یکماهی که اینطوریشده حداقل ۱۰۰بار این عمل تکرار شده، یکروز میبینی چندبار تکرار مبشه یمبارم تو بکروز یک بار انجام میشه، ولی کلت تو این ۱۰۰باری که گفتم انجام شده ۳ یا ۴ بارش کلا ماشینو نگه داشته و خاموش شده ولی بقیش بعد از چندبار خاموش روشن شدن برطرف شده، همین ۲روز قبل تو یه فاصله ۵۰متری ۴ بار این عمل تکرار شد ولی خب سریع خاموش روشن میشد اونزور نبود که ماشینو کاملا متوقف کنه چندجاهم بردم ولی خب آدم کار وارد تو شهر مانیستش بدبختانه، حالا از شما مدیرت محترم وبقیه دوستان خواهش میکنم اگه نظری در مورد این مشکل من دارید بگید شاید مشکلم حل بشه، ممنونم از شما، منتظر جوابتون حتما هستم، موفق باشید، خداحافظ

    1. وحید گفت:

      سلام دوست عزیز
      به برق کار مراجعه کنید و سیم کشی داخل موتور و همچنین ایسیو حتما چک شود.

  51. رضا گفت:

    سلام ماشین من شتاب خوبی در جاده دار ولی موقع سربالایی کشش نداره صفحه دیسکو عوض کردم شمع روهم عوض کردم کاتالیزه هم سالم وتمیزبود مشکل از کجاست مکانیک هم نمیدونه راهنمایی کنید؟

    1. وحید گفت:

      سلام.فشار پمپ بنزین اندازه گیری کنید
      در صورت پایین بودن فشار پمپ بنزین از حد مجاز
      پمپ تعویض شود

  52. نوید گفت:

    سلام پرشیا ۹۶سال(۱۸۰۰)دارم حدود ۸۵۰۰۰تاکارکرده و تایمش هم سر۵۸۰۰۰عوض کردم.چن روزه استارت که میزمنم وقتی موتور کاملا سرده، لرزش داره تموم خفیف و بد کار می‌کنه و بعضاً صدای احتراق خفیف از زیر کاپوت یا پت پت میاداز اگزور، دود خاصی خارج نمیشه. گرم که شد کمتره و تقریبا عادی میشه توی سلام پرسیا ۹۶سال(۱۸۰۰)دارم حدود ۸۵۰۰۰تاکارکرده و تایمش هم سر۵۸۰۰۰عوضذمردم.چن روزه استارت که میزنم وقتی موتور کاملا سرده، لرزش داره تموم خفیف و بد کار می‌کنه و بعضاً صدای احتراق خفیف از زیر کاپوت یا پت پت میاداز اگزور، دود خاصی خارج نمیشه. گرم که شد کمتره و تقریبا عادی میشه توی حرکت اگه سرد باشه ریپ میزنه یا پی میزنه بیشتر دور پایین وگرنه باشه ریپهاش هر از گاهی هست و شدت کمتر و بیشتر توی دنده دو. شمع و وایر عوض کردم انژکتور شسته شد صافی بنزین عوض شد ولی فرقی نکرد دیاگ چیزی نشون نداد البته چراغ چک روشن نمیشه. میگن تنها گزینه سوختن سرسیلندرها با آب بندی سوپاپها. باید سرسیلندر باز سه . در زمان گرم بودن شتاب و کشش خوب وعادیه، از درب موتور هم نگاه کنید ظاهراً آب قاطی نداره. مصرفش بیشتر نشده آب هم کم نمیکنه…راهنمایی بفرمایید چکار کنم و ایراد از نظر شما چیه ممنون

    1. وحید گفت:

      سلام وقت بخیر.
      احتمال ضعیف بودن سوپاپ ها و حتی واشر سرسیلندر است.
      با دستگاه کمپرس سنج،کمپرس موتور حتما اندازه گیری شود.چنانچه کمپرس از حد مجاز کمتر بود باید سرسیلندر و سوپاپها سرویس شود.

    2. مهدی گفت:

      سلام،، استاد یه سوال داشتم ممنون میشم اگ پاسخ بدید چون خیلی اذیتم کرده!
      من یه تیبا۱ مدل۹۱ دارم،، وقتی ماشینو خاموش میکنم طبق معمول باید فن‌رادیاتور خاموش نشه و تا زمان خنک شدن موتور به‌صورت اتوماتیک کار کنه ،، ولی مشکلی ک ماشین من داره اینه‌که زمان خاموش کردن ماشین،، مثل ماشینایی ک پروانه‌شون به تسمه و موتور وصله، فن‌رادیاتور هم همراه ماشین به‌طورکلی خاموش میشه و باعث میشه دمای موتور به‌شدت بالا بمونه و میزنه بیشتر آب و ضده‌یخ ماشین از مخزن ذخیره خارج میشه و میره رو زمین، جوری که هر سه‌روز یک‌بار یه چهارلیتری آب‌رادیاتور میریزم داخلش!!
      چیکارش کنم که بعده خاموش کردن ماشین فن‌رادیاتور همچنان کارکنه و موتور رو خنک کنه و به‌قولی اتومات کنه؟

  53. محمدرضا گفت:

    سلام.از روغن هیدرولیک توتال FLUIDE IID استفاده کردم فرمون وحشتناک سفت شده.برا پژو توتال ATF III توصیه میشه ولی مغازه دار تموم کرده بود گفتش که با هم فرقی ندارن میخوام بدونم واقعا فرق ندارن یا روغن توتال با هیدرولیک پژو ناسازگاره ؟

    1. وحید گفت:

      سلام
      از روغن هیدرولیک کاسپین سه خط هم میتونید استفاده کنید

  54. اکبر جعفری گفت:

    با سلام و عرض ادب
    اگر مقدور است کمک کنید تا مشکلم شناسایی شود.
    حدود پنج ماه قبل ۴ حلقه لاستیک نو ایرانی انداختم زیر ماشین. تقریبا دو ماه بعد زیر چرخ جلو صدای خفیفی شنیدم. اولین حدسم لاستیک بود که نکنه پله کرده باشه. آپاراتی رفتم چک کردند گفتند لاستیکها کاملا سالم هستند حتی بالانس هم کردم. مشکل رفع نشد یعنی اصلا تغییری نکرد. صدا به شکل لق لق خیلی آروم ادامه داشت. این صدا با افزایش سرعت ماشین زیاد میشه و بین ۶۰ ای ۷۰ کیلومتر در ساعت به حداکثر میرسه و سرعت اگه بیشتر بشه صدا کمتر میشه یا بهتره بگم دیگه شنیده نمیشه.
    به بلبرینگ و پلس شک کردم. موقع حرکت اگر فرمان رو بپیچونم صدای یه خفیف بیشتر میشه ولی همیشه اینطور نیست. خلاصه مکانیک تمام چرخها رو بازدید کرد گفت بلبرینگها و پلسها سالم هستند.
    من این ماشین رو حدود سه ساله دارم و از صفر دست خودمه و مشکلی نداشته اما برای این موضوع به نمایندگی ایران خودرو مراجعه کردم. یک سری جلوبندی بازدید و سرویس کامل شد. به مدت دو سه روز صدا رفع شد ولی برگشت. یک سری هم گفتند جعبه فرمان باید تعویض بشه قبول کردم و کلی هزینه پرداختم. حدود یه هفته صدا رفع شد دوباره برگشت.
    فکر میکنم الان به مدت سه ماه هست که این مشکل وجود داره و منتظر هستم که ایراد بیشتر بشه تا بلکه کسی مشکل رو پیدا کنه ولی هنوز که موفق نشدند.
    به نظر شما مشکل چی میتونه باشه.

    از توجه و اظهار نظر خبرگان عزیز سپاسگزارم.

    1. وحید گفت:

      سلام ایراد از لاستیک هست
      لاستیکا عقب جلو کنید و ببینید در شدت و نوع صدا تغییردحاصل میشود یا خیر؟؟؟
      درضمن اگر مقدور بود یه فیلم از صدا برام واتساپ کنید

  55. وحید گفت:

    سلام ایراد از لاستیک هست
    لاستیکا عقب جلو کنید و ببینید در شدت و نوع صدا تغییردحاصل میشود یا خیر؟؟؟
    درضمن اگر مقدور بود یه فیلم از صدا برام واتساپ کنید

  56. احمد صالحیی گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    من پژو tu5 دارم چند روزی میشه وقتی ماشین روشن میکنم اولش یکم بد کار میکنه اما بعد چند ثانیه درست میشه امروز که دریچه روغن رو تماشا کردم دیدم مثل زنگ زدن اهن شده ( آجری رنگ) میشه بفرمایید مشکل چیه؟
    ممنون

    1. وحید گفت:

      سلام
      با عرض پوزش، بابت مشغله کاری شب عید و دیر پاسخ دادن.
      موتورtu5، سوپاپهاش با فشار روغن کار میکنه و چنانچه روغن موتور دیر تعویض بشه، همچین مشکلی را در اول روشن شدن موتور ایجاد میکند

  57. محمد گفت:

    سلام
    سال نو مبارک
    من جک اس ٣ دارم ٢١ هزار تا بیشتر نرفته و من تازه خریدم
    دو تا مشکل داره
    ١.در اوایل کار کردنش در روز موقع ترمز پشت ترافیک داشبرد به لرزه نیفته و وقتی شروع به حرکت میکنم یا از دنده خارج میکنم دیگه صدا نمیده!
    ٢. در اوایل روز دنده عقب میرم موقع ترمز صوت میکشه اما مکانیک نمایندگی میگه لنت داره!
    واقعا اعصابم رو به هم ریخته
    ضمنا همه کارهای روتین (تعویض..) در نمایندگی انجام شده
    ((لطفا راهنمایی بفرمایید))

    1. وحید گفت:

      سلام دوست عزیز
      وقت بخیر و سال نو بر شما مبارک.
      در مورد مشکل اول و صدای لرزش داشبورد هنگام ترمز در ترافیک؛
      اگر در حالت ایست کامل و خلاص بودن دنده(حالتN)
      هم چنان لرزش وجود دارد،احتمالا ایراد پاره شدن یکی از دسته موتور ها میباشد.
      اما در مورد دوم،اون صدای صوت فقط به جنس لنت ترمز مربوط است.

  58. سجاد گفت:

    سلام خسته نباشید.
    در کویل خودرو سیم پیچ اولیه و سیم پیچ ثانویه با هم متصل هستند یا برق از سیم پیچ اولیه به سیم پیچ ثانویه پرش می کند؟

    1. وحید گفت:

      سلام وقت بخیر
      سیم پیچ اولیه و ثانویه به هم متصل نیستن و فقط به صورت القایی در ارتباطن

  59. محمدامین گفت:

    سلام من یه سوال درباره لاستیکا داشتم
    رو ماشین تیبای من الان ۴ تا لاستیک کویر فابریک (۱۷۵/۷۰/R13) هست. قصد تعویض لاستیکا رو دارم می خواستم بدونم اگه ۲ حلقه لاستیک با همین سایز ولی از برندای دیگه (مثلا یزد، بارز یا خارجی) بگیرم و بندازم رو چرخای جلو مشکلی برای ماشین پیش میاد یا هر ۴ لاستیک باید عین هم باشن؟

    1. وحید گفت:

      سلام.
      هیچ مشکلی پیش نمیاد

  60. ناشناس گفت:

    سلام یک سوال دارم

    1. adminvahid گفت:

      سلام . بفرمایید

  61. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید.ماشینم از پایه فیلتر روغن نشتی داشت که اورینگشو عوض کردم از اون موقع وقتی گیج روغن رو میکشم بیرون انگار روغن صدای قل قل میده.قبلا اینجوری نبود.یه اورینگ پایه فیلتر روغن عوض کردم و یه دسته موتور به همراه فیلتر روغن .به نظرتون مشکل از اویل پمپه؟

    1. وحید گفت:

      سلام.
      ممکنه سوپاپ داخل محفظه فیلتر شکسته باشه.
      به اویل پمپ کار نداره.

  62. مهدی گفت:

    سلام،، استاد یه سوال داشتم ممنون میشم اگ پاسخ بدید چون خیلی اذیتم کرده!
    من یه تیبا۱ مدل۹۱ دارم،، وقتی ماشینو خاموش میکنم طبق معمول باید فن‌رادیاتور خاموش نشه و تا زمان خنک شدن موتور به‌صورت اتوماتیک کار کنه ،، ولی مشکلی ک ماشین من داره اینه‌که زمان خاموش کردن ماشین،، مثل ماشینایی ک پروانه‌شون به تسمه و موتور وصله، فن‌رادیاتور هم همراه ماشین به‌طورکلی خاموش میشه و باعث میشه دمای موتور به‌شدت بالا بمونه و میزنه بیشتر آب و ضده‌یخ ماشین از مخزن ذخیره خارج میشه و میره رو زمین، جوری که هر سه‌روز یک‌بار یه چهارلیتری آب‌رادیاتور میریزم داخلش!!
    چیکارش کنم که بعده خاموش کردن ماشین فن‌رادیاتور همچنان کارکنه و موتور رو خنک کنه و به‌قولی اتومات کنه؟

    1. وحید گفت:

      سلام دوست عزیز تیبا با خاموش شدن موتور فن هم خاموش میشه.
      و این قابلیت نداره.مگر اینکه یه مدار جداگانه با سنسور حرارتی طرح پژو براش طراحی کنی.
      اما این ایراد اگر میخوای رفع بشه باید ترموستات و درب رادیاتور تعویض کنی

  63. مهدی گفت:

    سلام،، استاد یه سوال داشتم ممنون میشم اگ پاسخ بدید چون خیلی اذیتم کرده!
    من یک تیبا۱ مدل۹۱ دارم،،وقتی ماشینو خاموش میکنم طبق معمول باید فن‌رادیاتور خاموش نشه و تا زمان خنک شدن موتور به‌صورت اتوماتیک کار کنه ،،ولی مشکلی ک ماشین من داره اینه‌که زمان خاموش کردن ماشین،، مثل ماشینایی ک پروانه‌شون به تسمه و موتور وصله، فن‌رادیاتور هم همراه ماشین به‌طورکلی خاموش میشه و باعث میشه دمای موتور به‌شدت بالا بمونه و میزنه بیشتر آب و ضده‌یخ ماشین از مخزن ذخیره خارج میشه و میره رو زمین، جوری که هر سه‌روز یک‌بار یه چهارلیتری آب‌رادیاتور میریزم داخلش!!!
    چیکارش کنم که بعده خاموش کردن ماشین فن‌رادیاتور همچنان کارکنه و موتور رو خنک کنه و به‌قولی اتومات کنه؟

  64. مهدی گفت:

    سلام،، استاد یه سوال داشتم ممنون میشم اگ پاسخ بدید چون خیلی اذیتم کرده!
    من یه تیبا۱ مدل۹۱ دارم،، وقتی ماشینو خاموش میکنم طبق معمول باید فن‌رادیاتور خاموش نشه و تا زمان خنک شدن موتور به‌صورت اتوماتیک کار کنه ،، ولی  مشکلی ک ماشین من داره اینه‌که زمان خاموش کردن ماشین،، مثل ماشینایی ک پروانه‌شون به تسمه و موتور وصله، فن‌رادیاتور هم همراه ماشین به‌طورکلی خاموش میشه و باعث میشه دمای موتور به‌شدت بالا بمونه و میزنه بیشتر آب و ضده‌یخ ماشین از مخزن ذخیره خارج میشه و میریزه رو زمین، جوری که هر سه‌روز یک‌بار یه چهارلیتری آب‌رادیاتور میریزم داخلش!!
    چیکارش کنم که بعده خاموش کردن ماشین فن‌رادیاتور همچنان کارکنه و موتور رو خنک کنه و به‌قولی اتومات کنه؟???

  65. رضا گفت:

    سلام دوستان . خیلی ناراحتم ماشینم صفره کمکم کنید . من ساینا خریدم صفر است. یه مدت کوتاه که کار کرد ، ترمز که می کردم فرمان شروع میکرد به لرزش . گفتن برو دیسکها رو تراش بده . انجام دادم یه مدتی خوب بود . اما باز الان مجدد شروع شده به لرزش . لطفا کمک کنید چه کنم

    1. وحید گفت:

      سلام دوست عزیز
      کیفیت دیسک پایینه
      حتما تعویض کنید

  66. جعفر گفت:

    سلام، تسمه دینامم صدای جیر جیر میداد که تسمه و هرزگرد بالا و پایینرو عوض کردم. متاسفانه بعد از چند روز مجدد صدا شروع شد. البته همه قطعات رو هم ایساکویی انداختم مشکل چیه؟

    1. وحید گفت:

      سلام از تسمه پاورگیریپ استفاده کنید
      هرگز صدا نمیده

  67. علیرضا صالح گفت:

    باسلام دنا ی ساده دارم فقط ۲۵۰۰ کیلومتر راه رفتم از روز اول وقتی از یک یا دو حرکت میکنم مثل اینکه دارم ترمز میگیرم ماشین میپره و توقف میکنه و آزار دهنده شده .۲ بار بردم نمایندگی بار اول ارور های ایسیو رو پاک کردن درست نشد .بار دوم گفتند سنسور ترمز خرابه پیغام اشتباه میفرسته به ایسیو و ماشین هی ترمز میکنه عوضش کردند ۲ هفته درست شد و دوباره مشکل برگشت .اعصابمو خراب کرده میخام بفروشمش .چاره ای داره ؟

    1. وحید گفت:

      سلام دوست عزیز
      کیفیت سنسور تعویض شده خوب نیست.
      بیرون از نمایندگی پیگیر باشید

  68. محمد موسوی گفت:

    سلام خسته نباشید من سمند ای اف سون مدل ۹۶ دارم تازه گرفتم داخل رادیات آب پر کردم و بعد حدود ۳ .۴ کیلومتر راه رفتن یکم پایین رفته مشکلی داره یعنی.؟ و اینکه این ماشین خریدم کار خاصی نیازه که روش انجام بدم و چیزی نیازه تعویض کنم قبل اینکه مشکلی پیش بیاد براش.؟

    1. وحید گفت:

      سلام وقت بخیر
      کم کردن اب قطعا باید پیگیری بشه و محل نشتی را حتما باید پیدا و تعمیر کنید.
      اما ماشینی که تازه خریداری کردید حتما از سلامت تسمه تایم مطمئن شوید.
      روغن موتور بررسی و در صورت نیاز تعویض بشه.
      بازدید چهار چرخ و جلوبندی حتما انجام بدین.
      بقیه کارها و ایرادات هم بعدا در رانندگی خودتون متوجه خواهید شد.

  69. سعید گفت:

    کاربرات ماشین پژو ۲۰۰۰ رو بخوایم وصل کنیم چیکار کنیم؟

    1. وحید گفت:

      سوالتون مبهم است

  70. Aref گفت:

    سلام دوست عزیز
    من داشتم ماشینمو با اب میشستم بعد داخل کاپوت و روی موتور هم آب گرفتم بعد که ماشینمو روشن کردم هی پت پت میکرد میشه بگید مشکلش چیه الان ۲ روزه اینجوریه پرایدم هست

    1. وحید گفت:

      سلام وقت بخیر
      وایر ها شمعها رطوبت نفوذ کرده

  71. مهدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر چند روز پیش ماشینم صدای شرشر آب میداد پشت آمپر ، نگاه کردم آب کم نمیکنه و درب رادیاتور لجن قهوه ای بسته هواگیری کردم صدای شر شر درست شد آب قطع شد اما بازم درب رادیاتور رو که برمیدارم فشار هوا (کمپرس)میزنه بیرون … ممنون میشم راهنمایی کنید .

    1. وحید گفت:

      سلام
      احتمالا واشر سرسیلندر نیمسوزه
      حتما تست شود

  72. علیرصا گفت:

    سلام خسته نباشید من یک ۲۰۶ مدل ۸۱ دارم. چند وقتیه کمی باهاش کار میکنی ماشین تک میشه به طوری که قدرت نداره حتی ۱ متر حرکت کنه. وقتی هم گاز رو تا ته نگه میدار انگار داری بهش ریز ریز بهش گاز میدی. وقتی اینطوری میشه باید صبر کنب تا دمای موتور کاملا بیاد پایین حداقل زیر ۷۰. شمع، کوئل، وایر، عوض کردم اما مشکل حل نشد.احتمال داره سوپاپ هاش باشه؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید. تشکر.

    1. وحید گفت:

      سلام
      فشار پمپ بنزین حتما چک شود.
      در زمان داغ بودن چنانچه این ایراد بیاد به احتمال قوی پمپ بنزین خرابه

  73. امید گفت:

    با سلام. بنده پراید ۱۳۱ sx مدل سال ۱۳۹۰ دارم :
    ۱- نشانگر آمپر آب دیجیتالی وقتی به خونه ۳ میرسه فن میزنه و بعضا روی ۴ که وسط هست میره و باز میاد روی ۳. آیا نباید روی خونه ۲ بیاد و همین روند درسته؟ ترموستات ۷۸ درجه هم نصبه مشکلی نیست؟

    1. وحید گفت:

      سلام
      ایرادی نداره
      در فصل گرم تابستان طبیعیه

  74. مریم گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۸ دارم ، ماشینم توی مسیرهای عادی و صاف شتاب خیلی خوبی داره توی سربالایی هم اگه از قبل دور موتورم بالا باشه راحت حرکت میکنه ولی اگه قبلش ترمز بگیرم یا کولر روشن باشه با دنده ۲ هم بالا نمیره و حتی انگار میخواد خاموش بشه ،باید بزارم دنده ۱
    دنده های ماشینمم نسبت به پارس ک قبلا داشتم دیرتر تعویض میشه و ماشین شتاب میگیره
    صافی و شمعشم تازه عوض کردم ، زمان تعویض روغنشم هنوز نرسیده
    میخواستم ببینم همه ۲۰۶ ها اینجور هستن یا ماشین من ایرادی داره؟ چون دستگاه که گذاشتم مشکلی نداشت ولی قبلا مامانم ۲۰۶ مدل ۸۷ داشتن ایجور نبودش و شتاب خوبی داشت

    1. وحید گفت:

      سلام
      برای ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۹۸ عادیه.
      چون ایسیو چینیه و دریچه گاز هم برقی
      نسبت به مدلهای قبل بسیار کندتر و حتی خنگ است

  75. مهران گفت:

    سلام نیسان زامیاد تازه تعمیر مانیفولد اگزوز رو سرخ گیکنه در حدی که فک میکنی تو کوره هستش …؟

    1. وحید گفت:

      سلام
      کوئل حتما چک شود

  76. Arash گفت:

    سلام وقت بخیر، ماشینم پژو ۴۰۵ مدل ۸۱ و دوگانه هستش حدودا یکماه پیش سیلندر و پیستون و بلوکه سیلندرش رو عوض کردم(سرسیلندر و میل لنگش عوض نشد). اما از وقتی از تعمیرگاه آوردم ماشینو استارت میزنم، استارت میخوره ولی روشن نمیشه و باید پدال گاز رو فشار بدی که روشن بشه وگرنه روشن نمیشه، مصرف بنزینشم خیلی خیلی زیاد شده.
    استوپر و کپسول آبش رو عوض کردم هیش فرقی نکرد انژکتورهاشو عوض کردم و ۲تا نو و ۲تا استوک گذاشتم بازم فرقی نکرد.واقعا خیلی اعصاب خرد کن شده و پیش هرکسی هم میبرم سردرنمیارن.
    لازم به توضیحه یکی از خطاهایی که تو دستگاه دیاگ میزد فشار بالای منیفولد بود که بجای ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی بار ۷۰۰ میلی بار میزنه ولی دلیلش چیه رو متوجه نمیشن. و نمیتونن رفع عیب کنن.
    Ecu رو هم تعمیرکارا عوض کردن و با ecu خودشون تست کردن بازم جواب نداده
    خواهشا اگه میتونین راهنماییم کنین🙏🙏🙏

    1. وحید گفت:

      سلام همون فشار بالای منیفولد باعث بالا رفتن بیش از حد مصرف سوخته و علت دیر روشن شدن هم همینه.
      چیزی که باعث بالا رفتن فشار هوای منیفولد میشه خرابی سنسور مپ یا ایراد در واشر منیفولد یا شکستگی منیفولده
      و اینکه فیلر سوپاپ دقیق نباشه

  77. امید گفت:

    سلام جناب وحید ممنون از پاسخگوییت
    فقط یه سوال دیگه :
    برای پراید ۱۳۱ sx مدل ۹۰ چه شمعی مناسبتره ؟
    ۱- سوزنی مارک ngk یا بوش
    ۲- معمولی مارک ngk یا بوش روسی خط سیاه یا دنسو

    1. وحید گفت:

      سلام دوست عزیز از شمع نور استفاده کنید.
      قیمتش مناسبه و کیفیتش فوق العاده است

      1. ناشناس گفت:

        تشکر فراوان

        1. وحید گفت:

          زنده باشین

      2. امید گفت:

        با تشکر فراوان

      3. ناشناس گفت:

        سلام پرشیا دارم مدل ۹۸ وقتی روشن میکنم ریپ میزنه یکم گازش میدم دود سفید از لوله اش خارج میشه میتونید راهنمایی کنید چراغ چکش هم روشنه

        1. وحید گفت:

          سلام
          واشرسرسیلندر حتما بررسی شود

  78. ناشناس گفت:

    سلام روز بخیر
    سویچ ماشین وفرمان همزمان قفل شدن وسویچ بیرون نمیاد چیکار باید انجام بدم؟؟

    1. وحید گفت:

      سلام
      قفل ساز سرچ کنید

  79. علی رافتی گفت:

    سلام خسته نباشید من یه سمند ‏ef۷ مدل ۹۶ دارم که در استفاده روزمره و سفرهای برون شهری کوتاه هیچ مشکلی ندارد ولی در مسافت های بالای ۵۰۰ کیلومتر ماشین در حین حرکت خاموش می‌شود و پس از توقف ۱۰ دقیقه مجدداً روشن و چند کیلومتری تا خاموش شدن مجدد به مسیر ادامه می‌دهد به گفته یکی از دوستان مشکل سیفون بنزین می باشد لطفاً بنده را در این خصوص راهنمایی بفرمایید

    1. وحید گفت:

      سلام احتمال خیلی زیاد همون ضعیف بودن پمپ بنزین باشه

  80. وحید گفت:

    سلام من درب باک بنزبنمو که باز میکنم برای بنزین زدن.از داخل باک گاز بیرون میشه به مدت چند ثانیه.
    مشکل از کجاست میشه راهنمایم کنین سریعا که ببینم خطر ساز نیس
    مدل پراید۱۳۱

    1. وحید گفت:

      سلام
      ایراد خاصی نداره
      اکثر پرایدها به همین صورته
      ولی میتونید با کم شل بستن درب باک
      این‌ مشکل رفع میشه

  81. سجاد گفت:

    سلام ماشین پیکان وانت مدل۸۶ دوگانه کارخانه دارم الان حدود۲ماه است که بامشکل جدی روبروهستم که ازمکانیک موتور برق تست موتور جواب نگرفتم لطفا با راهنمایی دقیق مساعدت فرمایید وقتی ماشین موتورش گرمه دربعضی وقتها که خاموش میکنم وقتی میخام مثلاچهارو پنج دقیقه دیگه روشن کنم استارت میخوره ولی روشن نمیشه باید حداقل ۲۰دقیقه صبر کنی موتورش کمی خنک بشه بعد روشن میشه بنابه دستورات مکانیکها گازش وقطع کردم استارت عوض کردم فشاربنزین درسته رله عوض کردم ولی نشد که نشد

  82. صادق گفت:

    سلام وقت بخیر بنده یه پارس۹۷تازه خریدم ماشین سالمه ولی وقتی کولر میگیری و حرکت میکنی هنگامی که از دورموتور دو به بالا میره دیگه گاز بالا میمونه و با خلاص کردن ماشین دورموتر از دو نیم برای چند ثانیه پایین نمیاد و بالا می مونه و به عبارتی گاز میخوره،دریچه گاز،سوزن های انژکتور،سنسور دور ارام هم تعویض شده ولی مشکل حل نشده،یاداوری میکنم فقط با کولر این اتفاق میوفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.