مقاله های خودرو

چکار کنم ماشینم تو دست انداز نرم تر بشه ؟

چکار کنم ماشینم تو دست انداز نرم تر بشه ؟

چکار کنم ماشینم تو دست انداز نرم تر بشه ؟

کمک فنر یا جاذب ضربه قطعه ای مکانیکی است که در نزدیکی چرخ های خودرو نصب می شود و وظیفه دارد که نوسانات فنر خودرو را کنترل کند , میزان حرکت فنر و ارتعاشات وارد شده به کمک فنر را می توان عامل اصلی افزایش یا کاهش عمر کمک فنر دانست , اگر می پرسید که چکار کنم ماشینم تو دست انداز نرم تر بشه ؟ برای این مشکل باید کمک فنر را نرم کنید . دیگر نیازی نیست برای تعمیرات خودرو به مکانیکی مراجعه کنید چرا که کلیه تعمیرات خودرو توسط مکانیک سیار در محل انجام میشود . برای مشاوره رایگان و رزرو مکانیک در تهران با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • چکار کنم ماشینم تو دست اندازتر نرم تر بشه ؟
  • نحوه صحیح عبور از دست انداز و افزایش عمر کمک فنر

چکار کنم ماشینم تو دست انداز نرم تر بشه ؟

اگر هنگام عبور از دست اندازها خودروتان بیش از حد واکنش نشان می دهد , فرمان پذیری خودروتان کم شده باید کمک فنر را نرم کنید , مهم ترین دلیل کوبش کمک فنر کاهش سیال درون آن است با تزریق مجدد سیال به کمک فنر می توان این مشکل را رفع کرد .

نحوه نرم کردن کمک فنر چگونه است ؟

اینکه چکار کنم ماشینم تو دست انداز نرم تر بشه ؟ باید کمک فنر را نرم کرد , ابتدا باید ببینید که فنر به کدام بخش از ماشین وصل شده و مطمئن شوید که نیاز به تعویض ندارند زیرا فنر های فرسوده باعث ایجاد عدم راحتی در رانندگی می شود , برای نرم کردن فنر ها می توان از وسایل روان کننده مانند گریس , روغن فنر ها را نرم کرد , فنرها را با یک روغن گریس مخصوص چرخاند و به کمک اسپری روغن مخصوص فنرها را روی سطح خودرو به این روغن آغشته نمود , و نیز می توان توسط یک اهرم فشاری فنرها را فشرده کرد تا مجدد منعطف شوند .

یکی دیگر از روش های نرم کردن کمک فنرها تغییر ارتفاع خودرو است , با کاهش ارتفاع کمک فنر عقب و جلو فشرده تر شده و خودرو نرم تر و راحت تر در جای خود قرار میگیرد همچنین تنظیم فشار کمک فنر ها نیز می تواند تأثیر بسزایی در حرکت خودرو داشته باشد این تنظیمات توسط تعمیرکار انجام  می شود .

تعویض باتری ماشین در محل توسط مکانیک سیار

نحوه صحیح عبور از دست انداز و افزایش عمر کمک فنر

در حین رانندگی وزن خودرو به جلو منتقل شده و مقداری از کورس فنر و کمک فنر بسته می شود محور ماشین روی برآمدگی قرار گرفته و چرخ ها تمایل به بالا آمدن دارند در نتیجه فنر باز هم بسته تر می شود و کمک فنر و فنر فشار بسیار زیادی را تحمل می کند و وقتی که چرخ ها روی برآمدگی قرار دارند با نگه داشتن پا روی پدال ترمز , بخشی از کورس بازی سیستم فنر بندی که از بین می رود ؛ در خودروهایی که به مدت طولانی به این سبک رانندگی می شود علاوه بر خرابی کمک فنر براثر فشار مداوم به جلوبندی بوش , میل موج گیر طبق ها نیز دچار خرابی می شود یک راه حل مؤثر و بسیار ساده برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد و آن این است که از ترمز های ناگهانی بپرهیزید آهسته ترمز کردن باعث افزایش عمر لنت ها می شود .

دیگر دلایل کوبش ماشین

  • کوتاه بودن فاق لاستیک
  • ایراد در سایر قطعات جلوبندی
  • بیش از حد پر و یا کم بودن باد لاستیک ها
تعویض سیار روغن ماشین در محل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *