مقاله های خودرو

چرا ماشین رو بنزین خوب کار نمی کنه ؟

چرا ماشین رو بنزین خوب کار نمی کنه ؟
چرا ماشین رو بنزین خوب کار نمی کنه ؟

چرا ماشین رو بنزین خوب کار نمی کنه ؟

اگر خودرو شما روی بنزین خوب کار نمی کند اولین چیزی که به ذهن می رسد تنظیم موتور است زیرا تک کار کردن خودرو چه در نوع تک سوز و دوگانه سوز می تواند صدمات جدی به خودرو وارد کند , اگر برایتان پیش آمده که خودرو در حالت گاز خوب کار می کند اما هنگامی که از بنزین استفاده می کند کار کرد آن همراه با لرزش است که به این حالت تک کار کردن یا سه کار کردن می گویند  سوالی که برایتان پیش می آید این است که چرا ماشین رو بنزین خوب کار نمی کنه ؟ تعمیر تخصصی خودرو در محل توسط مکانیک سیار با بیش از ۱۰ سال  سابقه ارائه میگردد .برای  رزرو مکانیک با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • چرا ماشین روی بنزین خوب کار نمی کنه ؟
  • علت تک کار کردن ماشین در صبح
  • علت روشن نشدن ماشین روی بنزین

چرا ماشین رو بنزین خوب کار نمی کنه ؟

گاهی پیش می آید که در خودروهای دو گانه سوز , که خودرو روی گاز خوب کار می کند اما روی بنزین ماشین با ریپ و لرزش کار می کند که به این حالت تک کار یا سه کار می گویند اما چرا ماشین روی بنزین خوب کار نمی کنه ؟

علت تک کار کردن ماشین دوگانه سوز روی بنزین چیست ؟

هنگامی که خودرو در خودروهای دوگانه سوز روی گاز خوب کار می کند یعنی قطعاتی به علت مشترک بودن بین گاز و بنزین سالم هستند زیرا ماشین روی گاز خوب کار می کند اما روی بنزین تک کار می کند , قطعاتی مانند سر سیلندر تسمه تایم , موتور , شمع , وایر , دریچه گاز و دیگر قطعات مشترک با سیستم گاز سالم هستند .

مهمترین موارد به علت تک کار کردن ماشین شامل موارد زیر است .

فرسوده شدن شمع ها :

به مرور زمام شمع ها فرسوده می شوند و نمی توانند برای احتراق سوخت جرقه زنی لازم را ایجاد کنند این مشکل می تواند به علت تجمع رسوب روی دو شاخه شمع ایجاد شود.

مشکل در تراکم موتور :

در صورتی که در تراکم موتور مشکلی وجود داشته باشد مانع از فشرده شدن مناسب سوخت در سیلندر می شود و این می تواند به دلیل سوختن واشر سر سیلندر آسیب دیدن رینگ های پیستون و سوپاپ ها باشد ,آلوده شدن شمع ها , حرارت زیاد از حد موتور و کاهش قدرت موتور علایم سوختن واشر سر سیلندر است .

مسدود شدن انژکتورهای سوخت :

در صورت مسدود شدن انژکتورهای سوخت , مقدار مناسب سوخت به سیلندر نمی رسد و این مشکل می تواند به دلیل مشکل پمپ بنزین ماشین باشد که باعث می شود یک سیلندر کار نکند .

خراب شدن سیلندر :

یک سیلندر آسیب دیده و خراب نمی تواند میزان مناسب فشرده سازی را نگه دارد و اجازه جرقه زنی به شمع را نیز نمی دهد .

علت تک کار کردن ماشین در صبح چیست ؟

ممکن است زمانی که خودرو را در صبح روشن می کنید متوجه ریپ زدن یا سخت کار کردن موتور شوید که این می تواند نشانه سه کار کردن یا تک کار کردن خودرو باشد , علت این مشکل خرابی شمع ها و دیگر مشکلات سیستم احتراق , از کار افتادن پمپ بنزین و انژکتورهای سوخت , خراب شدن سنسور اکسیژن و.. می تواند باشد .

علت روشن نشدن ماشین روی بنزین

 به اینکه چرا ماشین رو بنزین خوب کار نمی کنه ؟ اشاره کردیم اما شاید تا به حال با این مشکل مواجه شده باشید که خودرو استارت می خورد اما ماشین روشن نمی شود خب باید گفت خودرو از قطعات زیادی تشکیل شده که مشکل در هر یک از این قطعات باعث روشن نشدن خودرو می شود اما برخی دلایل به صورت متداول اتفاق می افتند از جمله خالی بودن باک بنزین , مشکل در سیستم سوخت رسانی , خرابی سنسور یا دینام , ایراد در سیستم برقی خودرو , خرابی سوئیچ و خرابی یاتاقان می تواند دلیل روشن نشدن ماشین روی بنزین باشد اگر تمام این موارد درست بود و مشکلی در این بخش وجود نداشت اما با مشکل استارت خوردن و روشن نشدن خودرو مواجه بودید اتصالات فیزیکی و دیگر اجزای مکانیکی خودرو را بررسی کنید ممکن است سوپاپ ها خراب باشند و موتور تنظیم نباشد یا ممکن است ایراد در سیستم روانکاری موتور وجود داشته باشد  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *