مقاله های خودرو

علت عطسه و صدای انفجار در هواکش خودرو

علت عطسه و صدای انفجار در هواکش خودرو
علت عطسه و صدای انفجار در هواکش خودرو

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش خودرو چیست ؟

دلیل عطسه و صدای انفجار در هواکش  از دیدگاه مکانیک سیار  : گاهی اوقات پیش می آید که خودرو هنگام شتاب ناگهان دچاره پس زدگی به همراه صدایی شبیه عطسه موتور یا همان  انفجار در هواکش شنیده میشود . دلیل آن هم اینست که پدال گاز را بیش از حد فشار داده اید و بازشدن بیش از حد دریچه هوا و همسان شدن جرقه و گاز موجود در منیفولد هوا باعث انفجار سوخت ، قبل از رسیدن به داخل سیلندر میشوید . در حقیقت وقتی شما پدال را زیاد فشار میدهید ECU به کویل فرمان میدهد که جرقه قوی تری به فضای احتراق بدهد اما نامرغوب بودن وایر شمعها باعث برق دزدی از کناره شمع به بدنه شده و سوخت داخل هوا را قبل از احتراق منفجر می کند .  گاهی این انفجار در حد یک عطسه کوچک ، گاهی در حد از جا درآوردن لوله هواکش از بست مربوطه ، گاهی پاره شدن فیلتر هوا و در معدود مواردی شکستن محفظه نگهداری فیلتر هوا راه های جلوگیری از عطسه موتور روی گاز :

▪️همیشه هنگام شروع به حرکت سرگاز حرکت کرده و از فشار دادن پدال گاز بیشتر از نصف خودرری کنید

▪️شمعها را تک پلاتینه خریداری کنید و فاصله آن تک پلاتین تا هسته مرکزی که فابریک ۰/۹ است را با فیلر ۰/۷ تنظیم کنید

▪️شمعهای سوزنی تک پلاتینه را هر ۱۰ هزار کیلومتر سرویس و فیلر ، هر ۵۰ هزار کیلومتر تعویض کنید

▪️شمعهای غیر سوزنی ( معمولی ) تک پلاتینه را هر ۱۰ هزار کیلومتر سرویس و فیلر کنید و هر ٢٠ هزار کیلومتر تعویض کنید

▪️اگر کناره های چینی شمع خطهای عمودی سیاه مشاهده کردید نشان دهنده برق دزدی از سر شمع به سمت پایه ی آن است که می بایست حتما وایرها را تعویض کرد

▪️وایر کاملا باید شمع را کیپ کند و هیچ لقی نداشته باشد

▪️در تاریکی در محفظه موتور دریچه گاز را ناگهانی تا انتها باز کنید ( یعنی گاز بدهید ) اگر برق دزدی باشد معلوم میگردد و در صدد رفع آن برآیید

تعمیر و تنظیم  موتوری خودرو توسط مکانیک سیار وحید در  کلیه نقاط تهران ارائه میشود 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *