متفرقه

علت نشتی درب سوپاپ ماشین چیست ؟

علت نشتی درب سوپاپ ماشین چیست ؟
علت نشتی درب سوپاپ ماشین چیست ؟

علت نشتی درب سوپاپ ماشین چیه ؟

 درب سوپاپ به عنوان یک پوشش در بالای موتور وجود دارد , این ابزار ماشین آلات را در برابرعناصر محافظت کرده و از نشتی روغن نیز جلوگیری می کند , یکی از مشکلات رایج در رابطه با این تجهیز نشتی درب سوپاپ است اینکه علت نشتی درب سوپاپ ماشین چیه ؟ می توان گفت که  ترک , پوسیدگی و ناهماهنگی درپوش سوپاپ می تواند باعث نشت مایع به داخل محفظه موتور و اختلال در عملکرد موتور می شود . خدمات مکانیکی سیار در کلیه نقاط تهران توسط مجموعه ما ارائه میشود . برای رزرو مکانیک با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • وظیفه درب سوپاپ خودرو
  • علایم نشتی درب سوپاپ ماشین
  • علت نشتی درب سوپاپ ماشین چیه ؟

وظیفه درب سوپاپ خودرو

درب سوپاپ خودرو از جمله قطعات مهم در اتومبیل محسوب می شود , این درپوش را برای مراقبت از قطعات داخلی سیلندر و سوپاپ ها بر روی سیلندر خودرو نصب می کنند به دلیل اینکه عواملی مانند گرد و غبار و آلودگی ممکن است به قطعات سیلندر آسیب برساند استفاده از درپوش برای مراقبت از آن ضروری است همچنین درب سوپاپ این امکان را می دهد که بتوان برای روغن کاری منظم قطعات اقدام نمود.

علایم نشتی درب سوپاپ ماشین

  • وجود لکه یا کثیفی روی واشر
  • داغ شدن بیش از حد موتور
  • نشتی روغن
  • بوی نامطبوع و روغن سوخته از موتور
  • سطح پایین روغن موتور
  • نا مرتب کار کردن موتور
  • کم شدن آب رادیاتور
فروش و نصب باتری ماشین در محل ارائه میشود 

علت نشتی درب سوپاپ ماشین چیه ؟

 فرسودگی درب سوپاپ ماشین :

اینکه علت نشتی درب سوپاپ ماشین چیه ؟ باید گفت یکی از مهم ترین علت نشتی آن خرابی یا فرسوده شدن درب سوپاپ است , از آنجا که این درب از جنس فلز یا پلاستیک است به مرور زمان و با دمای بالا و پایین دچار ترک خوردگی و خرابی می شود .

خراب شدن بند سوزنی سوپاپ :

در صورتی که بند سوزنی که بر روی سوپاپ ها نصب شده است فرسوده و خراب شود امکان دارد که روغن از آنجا نشت کند این بند ها مانع از وارد شدن روغن به سوپاپ ها می شوند .

فشار بالای موتور :

همچنین در جواب اینکه علت نشتی درب سوپاپ ماشین  چیه ؟ می توان گفت که فشار بالا در داخل موتور می تواند باعث نشت روغن از درب سوپاپ شود , مشکل در سیستم تهویه , روغن رسانی یا روغن نامناسب می تواند دلیل این مسئله باشد .

خراب بودن سیلندرها :

سیلندر واحد قدرت موتور است جایی که سوخت می سوزد و به انرژی مکانیکی تبدیل می شود و به وسیله نیرو می دهد توجه به نشانه های خرابی سر سیلندر حائز اهمیت است , هنگامی که سر سیلندرها سوراخ شود و آسیب ببیند باعث می شود که از درب سوپاپ روغن بریزد.

علت خرابی واشر پوشش سوپاپ چیست ؟

واشرهای پوشش سوپاپ به مرور زمان  دچار نشتی می شوند  یکی از مهم ترین علت خرابی زودرس واشر درپوش سوپاپ , عدم سرویس به موقع موتور است روغن موتور باید در بازه زمانی مشخص تعویض شود زیرا دارای مواد افزودنی است و به مرور زمان این مواد واشرها را تجزیه کرده و پوشش سوپاپ موتور آسیب می بیند , یکی دیگر از دلایل خراب شدن واشر درپوش سوپاپ گرم شدن زیاد از حد تعیین شده موتور است که باعث خرابی واشرها می شود و نکته آخر اینکه در صورتی که پیچ های پوشش سوپاپ موتور به درستی پس از نصب گشتاور نشوند پس از مدت کوتاهی شروع به نشت می کنند شایان ذکر است که سفت شدن بیش از حد این پیچ و مهره ها نیز می تواند باعث صاف شدن سطوح واشر شود .

تعویض روغن ماشین در محل 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *