مقاله های خودرو

علت گرفتگی انژکتور خودرو

علت گرفتگی انژکتور خودرو

علت گرفتگی انژکتورها

از جمله قطعات اتومبیل ها که با سوخت کار می کند انژکتور است این قطعه در قسمت ورودی سیلندر اتومبیل قرار داشته و مم ترین کاربرد آن تنظیم و پاشش سوخت به درون سیلندر است که ر نتیجه این سوخت در فرآیند احتراق به انرژی تبدیل شده و ماشین به حرکت در می آید در صورتی که در انژکتور مشکلی به وجود آید در سوخت رسانی به سیلندر نیز اختلال به وجود آمده و عملیات احتراق صورت نمیگیرد مهم ترین علت گرفتگی انژکتورها کثیف شدن آن می باشد در ادامه به دیگر دلایل این مشکل همچنین چگونگی رفع آن و تست سوزن انژکتور می پردازیم . همراه مکانیک سیار وحید باشید با علت گرفتگی سوزن انژکتورهای ماشین

  • علایم گرفتگی انژکتورها
  • علت گرفتگی انژکتورها
  • بهترین روش رفع گرفتگی سوزن انژکتور
  • تست سوزن انژکتور

تعویض باتری در تهران با امداد باتری وحید

علایم  گرفتگی انژکتورها

در خصوص  خرابی علت گرفتگی انژکتورها باید گفت این مشکل با علایمی همراه است البته که علائم اولیه آن قابل تشخیص نبوده به این دلیل که موتورهای مدرن حسگرهای کامپیوتری دارند و این قابلیت را دارند که نسبت سوخت و هوا را اصلاح نمایند بدین طریق این مشکلات جزئی اصلاح بر طرف شده و گرفتگی قابل تشخیص نیست اما زمانی گرفتگی شدید موتور دچار مشکلاتی می شود از جمله مکث یا ریپ زدن زمان دور گرفتن موتور ؛ احتراق ناقص و نا منظم ؛ کاهش قدرت و عملکرد موتور ؛ لرزش یا توقف موتور در دور آرام ؛ تولید آلاینده و افزایش مصرف سوخت از جمله علایم گرفتگی انژکتورها می باشد اما دلیل و علت گرفتگی انژکتورها چیست ؟

علت گرفتگی انژکتورها

دلیل و علت گرفتگی انژکتورها شامل استفاده کردن از سوخت های نا مرغوب و بی کیفیت ؛ وجود آلاینده در باک اتومبیل ؛ خرابی و ناسالم بودن فیلتر بنزین و…. از جمله مواردی هستند که می توانند در انژکتور گرفتگی و مشکل ایجاد نمایند .

بهترین روش رفع گرفتگی سوزن انژکتور

یکی از مهم ترین سؤالات کاربران که بهترین روش رفع گرفتگی انژکتورها چیست ؟ آیا با ریختن بنزین سوپر یا ریختن تینر بر روی آن این مشکل رفع می شود ؟ به طور معمول توصیه می شود که هر ۴۰ الی ۵۰ هزار کیلومتر برای تمیز نمودن انژکتور بنزین راننده اقدام نماید .تمیز نمودن انژکتور بسته به میزان گرفتگی دارد در صورت گرفتگی نه چندان شدید استفاده از محلول های مکمل مخصوص شست و شو می توان این مشکل را رفع نمود اما استفاده از این محلول ها راه مطمئنی نبوده زیرا قابلیت تمیز نمودن سطحی دارند محلول های قوی نیز با برداشت رسوب بزرگتر به این قطعه آسیب زده و موجب گرفتگی بیشتر آن می شوند .بنابراین بهترین راه باز نمودن و شست و شوی توسط دستگاه انژکتور شوی است .

تست سوزن انژکتور

برای تست سوزن انژکتور , سوکت انژکتور را در آورده و توسط اهم متر مقاومت دو پایه واحد انزکتور را تست می نماییم برای انژکتورهای مخروطی مقاومت آن ۵/۱۲ الی ۵/۱۷ اهم برای انژکتورهای استوانه ای ۵/۹ الی ۵/۱۴ اهم است در صورتی که این قطعه از لحاظ برقی مشکلی نداشته باشد ایراد از قسمت مکانیکی آن است .در صورت نشتی بنزین اورینگ بالایی و در صورت هوا کشیدن اورینگ پایینی سوزن معیوب است .

تعمیر تخصصی ماشین در محل

بهترین روش های شست و شوی انژکتور

در مقاله قبلی به علت گرفتگی انژکتور اشاره نمودیم اینکه این قطعه در تمام اتومبیل هایی که با سوخت کار می کنند در ورودی سیلندر خودرو قرار دارد و وظیفه آن پاشش سوخت به درون سیلندر است که در نتیجه طی فرآیند احتراق به انرژی تبدیل و موجب حرکت اتومبیل می شود اما این قطعه پس ازچندی از کارکرد اتومبیل به دلیل رسوباتی که طبق معمول در باک خودرو قرار دارد و یا استفاده از سوخت بی کیفیت کثیف نیاز به شست و شو پیدا می کند در این صورت بهترین روش های شست و شوی انژکتور ماشین چیست ؟ چگونه می توان به نحوه احسن انژکتور را شست و شو داد آیا استفاده از محلول مناسب شست و شوی این قطعه انتخاب صحیحی است .

  • چه موقع انژکتور را شست و شو دهیم ؟
  • بهترین روش شست وشوی انژکتور چیست ؟
  • مزایا و معایب شست و شوی انژکتور

چه موقع انژکتور را شست و شو دهیم ؟

انژکتور از جمله مهم ترین قطعات الکتریکی ماشین بوده که سوخت را توسط سوزن و یا نازل به درون سیلندرها پاشش می کند اما این قطعه به دلیل سوخت بی کیفیت و یا رسوبات  پس از چندی نیاز به شست و شو پیدا می کند چه زمان بفهمیم که این قطعه نیاز به شست و شو دارد ؟ زمانی که خودرو ریپ می زند , مصرف سوخت بالایی داشته , توان موتور در دور ها بالا می رود توصیه می شود و یا اینکه هر ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر به شست و شوی آن اقدام نمود .

بهترین روش شست و شوی انژکتور چیست ؟

استفاده از محلول و اسپری انژکتور شوی :

استفاده از محلول و اسپری انژکتور شوی زمانی توصیه می شود که گرفتگی این قطعه سطحی بوده و عمیق نباشد اسپری ها به صورت مستقیم به ورودی انژکتورها اسپری نموده همچنین محلول در ظرفیت های مختلف توضیع می شود اما در صورت عمیق بودن گرفتی رسوبات انژکتور استفاده از محلول و اسپری های تمیز کننده این قطعه بهترین روش های شست و شوی انژکتور محسوب نمی شود , و با برداشت لایه های رسوب بزرگتر می توانند به این قطعه آسیب زده و باعث گرفتگی بیشتر آن شوند .

استفاده از دستگاه انژکتور شوی :

یکی از بهترین روش های شست و شوی انژکتور خودرو استفاده از دستگاه انژکتور شوی است این دستگاه قابلیت شست وشوی اولتراسونیک مافوق صوت را داشته و به نحو احسن این قطعه را تمیز می کند مکانیک پس از شست وشوی این قطعه سوخت نازل را مورد تست قرار داده تا از گرفتگی آن مطمئن شود .

مزایا ومعایب شست و شوی انژکتور

  • احتراق در سیلندر به خوبی صورت گرفته و تأخیر ندارد .
  • موتور عملکردی قوی و مطلوب دارد .
  • پایین نیامدن دور موتور
  • کاهش تولید آلاینده ها
  • کاهش مصرف سوخت
  • استفاده از روش و مواد بدون استاندارد آسیب رسیدن به انژکتور
  • کشیدن برس روی ان موجب آسیب دیدن انژکتور می شود
  • استفاده از مایع نامرغوب موجب خوردگی این قطعه می شود
  • در صورت استفاده از دستگاه انژکور شوی در صورت تنظیم نشدن دور موتور به طور صحیح به قطعه آسیب وارد می شود .
تعویض سیار روغن موتور در تهران

ساختار انژکتور خودرو

  • درپوش محافظ
  • اورینگ
  • فیلتر ورودی
  • سوزن انژکتور
  • بدنه انژکتور
  • سلونوئید
  • سوراخ خروجی

کاربرد انژکتور خودرو

در واقع برای به ندرت به خطر افتادن ساختار سوخت رسانی خودر قطعه ای به نام انژکتور اختراع شد . این قطعه در وافع وظیفه چگونگی انتقال سوخت خودرو خودرو به سیلندر را بر عهده دارد که در حقیقت اولین و بزرگترین جایگزین شناخته شده مفید به جای ECU به شمار میرود .[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

شستشوی انژکتور  در منزل

شاید برای شما هم پیش آمده است که به معاینه فنی رجوع کرده باشیم و خودرو مارا تایید نکرده باشند . چرا که از مصرف سوخت و آلودگی خودرو ایراد گرفته باشند . سپس به شما میگویند که باید شستشوی سوزن انژکتور یا به اصطلاح شستشوی انژکتور  به یک مکانیکی مناسب رجوع کنیم  . شاید شما هم یکی از آن دسته افرادی باشید که تنها در این موقعیت به فکر شستشوی سوزن انژکتور بیفتید  . اما آیا اطلاعات کافی برای این مقوله مفید نیست؟آیا شما خارج از معینه فنی و این جور مواقع نیازی به دانستن این اطلاعات جهت کارکرد بهینه موتور ندارید  . پس ا ما همراه باشید تا شم را از آآ«چه که باید در این باره بدانید آگاه سازیم  .

اما اینکه شستشوی سوزن انژکتور جه تاثیری رو خودرو دارد ؟

اینکه شستشوی نژکتور چه تاثیری روی خودرو دارد را اکثرا رانندگان طی تجربه حد اقل دوساله میتوانند به خوبی درک کنند . برخی افراد هم سالها با خودرو راننندگی میکنند و از کسب ایین اطلاعات بی نصیب میمانند  . اگر دنبال این هستید که روزانه بر سطح اطلاعات عمومی خود در این باره بیفزایید با با همراه شوید . در این مقاله از ساختار سوزن انژکتورها و نحوه عملکرد درست و نادرست آنها و رابطه وضعیت سلامت سوزن انژکتورها  و در موتور با سایر قطعات موتوری کلی بحث کنیم  . امیدواریم این مقاله شما را به آنچه که میخواهید نزدیک کند .

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ساختار سوزن انژکتور به چه شکل است ؟

نحوه عملکرد سوزن انژکتور چگونه است ؟

چگونه تشخیص دهیم که سوزن انژکتور خراب است ؟

چه زمانی سوزن انژکتور ماشین نیاز به شستشو دارد؟

۱.زمانی که مصرف سوخت خودرو بالا میرود :

طبیعتا زمانی که از آخرین سرویس خودرو ما زمان زیادی میگذرد متوجه بالا رفتن مصرف سوخت خودرو میشویم . حال این خلل در خودرو میتواند دلایل متعدیی داشته باشد . یکی از این دلایل عملکرد نامناسب سوزن انژکتورها عنوان گردیده است .

چه دلایلی باعث ایجاد خلل در سوزن انژکتورها میشود ؟

زمانی که برای شستشوی سوزن انژتور بع یک تعمیرگاه مراجعه میکنید به شما پاسخ این سوال را میدهد . حال دلایل رایجی نیز وجود دارد که دانستن آن برای تجربه بیشتر و بالا رفتن اطلاعات عمومی شما بسیار مناسب است  .

برای بالا رفتن عمر سوزن انژکتور باید چکار کرد ؟

۱.از استفاده زیاد مصرف گاز در خودروهای دوگانه سوز پرهیز کنید :

۲.به هر جایگاه سوخت گیری بنزین اعماد نکنید :

۳.بیشتر از بنزین سوپر استفاده کنید :

۴.در صورت استفاده از بنزین معمولی ،از مکمل بنزین استفاده کنید .

۵.اسپری های شستشوی سوزن انژکتور هم میتوانند مفید باشند .

روش شستشوی دستی انژکتورها

روشی بسیار ساده و کاربردی برای شستن دستی سوزنهای انژکتور.

خب بنا به شرایطی شاید نتوانیم انژکتورها را به صورت اساسی و با دستگاه مخصوص شستشو دهیم  . در این حالت ما باید به روش زیر عمل کنیم .
در صورتی که آچار به دست و کمی فنی هستید این روش را امتحان کنید

#سوزن_انژکتور .هر۳۵الی۴۰هزار کیلومتر جهت حفظ راندمان پاشش سوخت و مصرف احتیاج به شستشو دارد.
هر۷۰الی۸۰هزار کیلومتر باید اورینگهای سوزن تعویض و هر۱۴۰ الی ۱۶۰هزار کیلومتر حتما کل سوزنها باید تعویض شوند

البته این روش را زمانی انچام دهید که از انجام دادن دو روش قبلی عاجز هستید  .در این روش باید مستقیم به سراغ استیپر خودرو بروید و خودرو را در حالت روشن بگذارید . تحت هر شرایطی خودرو روی بنزین باشد . سپس در حالت روشن با اسپری انژکتور شور داخل محفظه استیپر را تمیز کنید . در این حالت تاثیر کمتری روی انژکتور ها دارد اما مفید است . هر اسپری انژکتورشور برای دوبار شستشو بکار میرود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *