مقاله های خودرو

علت ترک خوردن سیلندر خودرو

علت ترک خوردن سیلندر
علت ترک خوردن سیلندر

علت ترک خوردن سیلندر خودرو

علت ترک خوردن سیلندر خودرو میتواند بیش از یک گزینه باشد که  متاسفانه خیلی از دوستان بر این تصور هستند که تنها دلیل ترکیدن سیلندر دمای بالا میتواند باشد . سیلندر به نوعی پایان کار خودرو است و اگر کسی با ترک خوردن آن مواجه شود قبل از اینکه هزینه های بالای ۵ میلیون به پای او گذاشته شود باید سریعا به تعمیرگاه خودرو یا مکانیک سیار مراجعه کند تا با رفع مشکل سیلندر مشکل حل شود  .  در این برگه همراه مکانیک سیار باشید تا کلیاتی از اینگه چگونه تشخیض دهیم سیلندر ترکیده است   و دلایل ترک خوردن سیلندر خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . با ما باشید با اطلاعات بیشتر درباره ۴ علائم ترکیدن سیلندر ماشین

خدمات مکانیک همراه چیست
علت ترک خوردن سیلندر

علت ترک خوردن سیلندر خودرو

بلوک سیلندر تحت شرایط خاصی که مهمترین علت آن نیز رعات نکردن به سرویسهای دوره ای خودرو میباشد منجر به ترک خوردن میشود . این دلایل عبارتند از :

  • دمای بیش از حد به دلیل رعایت نکردن سیستم دمای آب خودرو
  • ( این گزینه ارتباط مستقیم با وضعیت فشنگی آب ، رادیاتور ، ترموستات ، رله فن ها ، لوله کشی بخاری  و وضعیت آب رادیاتور دارد  )
  • افت دمای شدید محیطی و داخل بلوک سیلندر
  • ( در گذشته این مورد به دلیل نبود ضد یخ بسیار دیده میشد . دومین علت ترک خوردن سیلندر خودرو در حال حاضر نیز همین گزینه است  )
  • ضربات وارده به بلوک سیلندر در شرایط حساس
  • ( گاهی در حین تعمیر خودرو ، دستکاریهای خودسرانه و…. به محض خاموش کردن مشغول به ضربه وارد کردن به بلوک سیلندر میشویم . این گزینه نیز بسیار تاثیر گذار است   )
همه چیز درباره سیلندر خودرو

علائم ترک خوردن بلوک سیلندر خودرو

حال سوال اینجاست که چگونه تشخیض دهیم سیلندر ترکیده است ؟ چند گام ساده اما کمی تجربی مکانیک سیار وحید برای شما در نظر دارد که بتوانید به راحتی تشخیص دهید که آیا سیلندر خودرو ترکیده است یا خیر

کم شدن کمپرس موتور

جهت آموزش چک کردن کمپرس موتور به برگه مربوطه مراجعه کنید که این آموزش نیز بسیار ساده است . البته برای هر راننده ای دانستن آن لازم میباشد

خروج آب از اگزوز

یکی از رایجترین علائمی که بیشتر در فصول غیر از فصل تابستان پس از ترکیدن بلوک سیلندر بروز میدهد خارج شدن آب از اگزوز است که علت آن ترک خوردن سیلندر خودرو میباشد . البته لازم به ذکر است که اگر صبح هنگام در فصل زمستان خودرو را روشن کردید به دلیل رطوبت و اختلاف دمای بیرون و محیط اگزوز باید اجازه دهید حدود ۵ دقیقه خودرو روشن بماند بعد این مورد چک کنید

سوختن مرتب واشر سرسیلندر

سوختن واشر سرسیلندر پروسه جالب و پیچیده ای دارد اما در حالت کلی به دلیل بالا رفتن مکرر دمای سیلندر است که واشر سرسیلندر میترسد و  مجبور میشویم آن را تعویض کنیم . و زمانی این اتفاق می افتد که مشکل از سیستم دمای خودرو باشد . حال اگر از سیستم تنظیم کنند دمای ماشین اطمینان کامل را داریم مجدد مجبور میشویم واشر سرسیلندر را تعویض کنیم . از این رو شک نداشته باشید که بلوک سیلندر خودرو شما ترک خورده است

کمپرس زدن درب رادیاتور

زمانی که موتور هوا کشیده باشد  و این مشکل مدام ادامه یابد خود همان علت ترک خوردن سیلندر خودرو است که در نتیجه افزایش دمای غیر طبیعی منجر به کمپرس زدن درب رادیاتور  و وارد کردن فشار زیاد به سیلندر شده است .

توصیه های مکانیک سیار وحید

مهمترین نکته ای که کوییک سرویس وحید به شما به شدت توصیه میکند بررسی مداوم وضعیت دمای خودرو میباشد .

اگر به علت های بالا در خصوص ترکیدن سیلندر خودرو توجه کرده باشید همه چیز از اختلالت دمای خودرو شروع میشود

حتی افت شدید دما و ترک خوردن سیلندر در زمستان میتواند به نوعی از نبودن ضد یخ باشد که خود مرتبط با موضوع تنظیم دمای خودرو میباشد

پس به صورت مرتب هر دو روز یکبار وضعیت آب و ضد یخ   و وضعیت آببندی مجاری آب را چک کنید

فشنگی آب  و ترموستات خودرو را هر سال یکبار به طور مرتب تعویض کنید

وضعیت کار کردن رله فن ها را در ابدای فصل گرما حتما چک کنید

موفق و پیروز باشید

خدمات سیار کوییک سرویس وحید

مطالب مرتبط

7 نظر در “علت ترک خوردن سیلندر خودرو

  1. عبادیگانه گفت:

    سرسیلند تازه تعمیر بعداز تقیراً ۱۰۰۰کیلومتر سیلندترک ورداشته علت چیست

  2. وحید گفت:

    سلام یه خودروی ۴۰۵ داشتم که ضد یخ هم داخل ماشین ریختم بودم و با گاز ال پی جی کار میکرد که زمستان بخاطر سرما و خودروی دیگر این ماشین درب خونه پارک بوده که بعد عید که هوا گرم شد روشن کردم و بخاطر بی احتیاطی واشر ترسانده بود و گاهی اوقات هم حدودی با اون برای خرید این و ر و اون ور میرفتم ویا اینکه بعضی اوقات روشن میکردم درجا کار میکرد و خاموشش میکردم بخاطر اینکه باتریش نخوابه برج ۳ ماشین را فروختم که خریدار ماشین را داده بود واشر را تعویض کرده بود و سیلندر را نیز تراشکاری کرده و به گفته خودشون و مکانیک ماشین را جمع کردن و روشن کردن بعد از ۱۰ یا ۱۵ دقیقه دیدن سیلندر ترک خورده و آب میده البته همیشه ضد یخ داشته و قبلا دست خودم بود هیچ آبی از ماشین نمی ریخت به نظرتان ترک سیلندر از قبل بوده یا اینکه مقصر مکانیک هست یا تراشکار؟اگر هم قبلا ترک داشته مکانیک قبل از اینکه واشر را تعمیر کنه و تراشکاری ببره معلوم نمی شده که بعد از بستن و یک ربع کار کردن دیدن سیلندر ترک داشته؟لطفا راهنمایی کنید

    1. رضا گفت:

      سلام، مشکل شما حل شد؟ دقیقا همین مشکل برا من پیش اومد

    2. وحید گفت:

      احتمالا
      مربوط میشه به بستن مکانیک
      اما باید دید از کجا ترک خورده

  3. Reza گفت:

    سلام من ۲۰۶ دارم بلوک سیلندر ترک خورده آب کم میکنه صبح بد روشن میشه بعضی مواقع ریپ میزنه
    میخاستم بلوک سیلندرو تعمیر کنم

    1. محسن گفت:

      سلام من پژو۴۰۵ دارم یه هو امپر ماشین بالا امد من سریع کنار زدم و درب رادیاتور رو باز کردم و پیچ هوا گیری رو هم باز کردم بعد اب ریختم وهواگیری کردم بعد از چند دقبقه ماشینو خاموش کردم دوباره روشن کردم ریپ میزد خیلی کم ولی بعد از چند دقبقه امپر بالا امد زدم کنار سیخ فولو کشیدم اب و روغن قاطی کرده بود بعد رفتم تعمیرگاه سرسیلندر رو باز کردم و بعد از تمام شدن کارهاش تعمیرکار بستش وبعد از چند دقیقه گفت خواستم روشنش کنم دیدم سیلندر شکسته حدود ده سانت به صورت افقی از اول سیلندر تا نزدیک مینی فول به نظرشما مقصرتعمیرکاره یا سیلندر ترک داشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *