خانه / خدمات شرکت / سرویس خودرو / تنظیم مصرف سوخت / تنظیم مصرف سوخت خودرو

تنظیم مصرف سوخت خودرو

مصرف سوخت2

تنظیم مصرف سوخت خودرو در تهران

بهترین خدمات سیار تنظیم مصرف سوخت خودرو در تهران با کاملترین تجهیزات و اعزام به موقع  . شما عزیزان چنانچه در این زمینه نیز سوالی داشتید میتوانید دیدگاه خود را ارسال نمودخ و یا موارد را از طرایق فرم تماس ارسال نمایید ..

    مصرف سوخت خودرو۰۹۱۲۴۹۳۳۲۰۱

کاتالیست تا ۹۰٪ گازهای سمی را بی‌اثر می‌کند به‌گونه‌ای که هیدروکربن‌های نسوخته که از موتور خارج می‌شوند را به آب و دی اکسید کربن تبدیل می‌کند. علاوه بر این اکسید ازت را به گاز ازت تبدیل می‌کند بنابراین کاتالیست در کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر است. طول عمر مفید کاتالیست ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر است. مبدل‌های کاتالیست که هم اکنون بر روی خودروهای تولیدی در ایران نصب می‌شود تا میزان آلایندگی آنها را کاهش دهد پس از ۸۰۰۰۰ کیلومتر پر شده و عملاً کارایی خود را از دست می‌دهد و میزان آلایندگی خودرو تا پنج برابر افزایش می‌یابد. متوسط عمر کاتالیست چیزی حدود ۴ سال است و پس از مدت زمان یاد شده باید قطعه مورد نظر تعویض شود.

    مصرف سوخت خودرو۰۹۱۲۴۹۳۳۲۰۱

کنیستر مخزنی پر از دانه‌های کربن فعال است و زیر گل‌گیر سمت شاگرد قرار دارد. این مخزن دو تا شلنگ دارد، یکی از آن‌ها طرف باک و یکی به ورودی هوای موتور متصل می‌شود. زمانی که موتور روشن است، بخار بنزین به داخل موتور کشیده و سوخته می‌شود، اما وقتی موتور خاموش است، این بخارها جذب کنیستر می‌شود و از ورود به هوا و آلودگی آن جلوگیری می‌کند

    مصرف سوخت خودرو۰۹۱۲۴۹۳۳۲۰۱

حسگر موقعیت دریچه گاز یا TPS مخفف عبارت (Throttle Position Sensor) یک مقاومت متغیر است که میزان باز شدن دریچه گاز را نشان می‌دهد. روش کار این پتانسومتر بدین گونه است که با فشردن پدال گاز ، دیافراگم دریچه ی گاز زاویه دار می شود،پتانسیومتر درجه ی زاویه ی دیافراگم را به ECU گزارش می دهد و ECU یا واحد کنترل الکترونیکی خودرو متناسب با میزان هوای ورودی از دریچه ی گاز به انژکتور ها دستور پاشش سوخت را میفرستد.

    مصرف سوخت خودرو۰۹۱۲۴۹۳۳۲۰۱

مواردی که ممکن است باعث افزایش مصرف سوخت شوند در زیر آمده اند.
١- تنظیم نبودن موتور
٢-خاموش نکردن خودرو زمانی که توقف کرده اید.
٣- استفاده از روغن موتوری که اصطکاک را بین قطعات موتور کاهش نمی دهد.
۴- بد کار کردن سنسور اکسیژن و فیلتر هوا
۵-همیشه روشن نگه داشتن سیستم تهویه خودرو
۶-احتراق ناقص و یا عملکرد ضعیف شمع ها
٧-مسدود شدن فیلتر سوخت
٨- کیفیت ضعیف سوخت
٩-هم تراز نبودن چرخ ها
١٠- درست کار نکردن پیستون های ترمز
١١-عادات بد رانندگی
١٢-رانندگی با سرعت بالا
١٣-مشکلات سیستم پاشش سوخت مربوط به موتور
١۴-گرم کردن موتور در زمستان که بسیار زمان بر است
١۵-تزریق بد سوخت

    مصرف سوخت خودرو۰۹۱۲۴۹۳۳۲۰۱

پمپ بنزین سوخت را با فشار کافی به پشت نازل (انژکتور) می رساند. فشار سوخت در پشت انژکتور باید حداقل ۳.۵ تا ۴ بار باشد تا بهترین مخلوط سوخت و هوا برای انفجار تولید شود.

پمپ بنزین سالم باید بتواند فشاری در حدود ۶ بار را تولید کند و مقدار اضافه فشار توسط سوپاپ فشار شکن تعدیل شده و بنزین اضافی به باک برگردانده می شود. سوپاپ فشار شکن، فشار سوخت را ثابت نگاه می دارد.

 

علائم خرابی پمپ بنزین

 

در صورت خرابی پمپ بنزین یکی از ۳ حالت زیر اتفاق می افتد:

۱. موتور خودرو استارت می خورد ولی روشن نمی شود.

۲. موتور روشن می شود ولی به سختی گاز می خورد و دور موتور به سختی بالا می رود.

۳. موتور روشن می شود و طبیعی کار می کند، اما بعد از طی مسافت و داغ شدن، شروع به ریپ زدن می کند، یا اینکه خاموش می شود، و در آن لحظه روشن نمی شودولی بعد از سرد شدن دوباره می توان خودرو را روشن کرد.

 

علت خراب شدن پمپ بنزین

 

پمپ بنزین معمولا به یکی از دلایل زیر خراب می شود:

۱. ناخالص و یا نامرغوب بودن سوخت.

۲. روشن بودن خودرو با سطح سوخت پایین (چراغ بنزین روشن)، زیرا وقتی سطح بنزین خیلی پایین باشد از یکسو به پمپ برای ایجاد فشار سوخت فشار وارد می شود و از یکسو لجن ته نشین شده در باک وارد سیستم می شود.

۳. غیر استاندارد و نامرغوب بودن پمپ بنزین.

دوستان توجه داشته باشن تعویض به موقع فیلتر های بنزین و استفاده از تینر فوری ده هزار به عنوان مکمل بنزین داخل باک باعث بالا رفتن عمر پمپ بنزین میشود.

#مدار_بنزین در اکثر خودروه داری سه عدد#فیلتر برای رساندن خالصترین بنزین به درون سیلندرهامیباشد.
#اولین فیلتر متصل به مجموعه پمپ بنزین بوده و #فیلتر_دوم معمولا داخل فشار شکن و #فیلتر_سوم همان صافی بنزین که اکثرا مورد تعویض قرار گرفته میباشد.
با توجه به دم دست بودن فیلتر سوم اکثر افراد این قطعه را عوض کرده و از دو فیلتر قبلی غافل میشوند و همین موضوع باعث گرفتگی در مدار بنزین شده و درنتیجه فشار مدار بالا رفته و باعث خرابی پمپ بنزین میشود.

    مصرف سوخت خودرو۰۹۱۲۴۹۳۳۲۰۱

استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل #کاتالیستی:

بنزین‌های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ‌ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است

 و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.

چند ستاره متعلق به ماست
[Total: 0 Average: 0]

درباره‌ی adminvahid

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp