اگزوز خودرو, مقاله های خودرو

بررسی مشکلات کاتالیزور

سرخ شدن اگزوز
سرخ شدن اگزوز

بررسی مشکلات کاتالیزور

در برگه کاتالیست خودرو کلیاتی از کاتالیزور و نحوه عملکرد و متریال تولید آن را توضیح داده ایم . در اینجا به مشکلاتی خواهیم پرداخت که در روند طول عمر خودرو با توجه به فرسایش های ناشی از حرارت بالا و فرسایش بر اثر دوده و گازهای سمی پیش می آید . همراه کوییک سرویس وحید باشید با بهترین سرویس دوره ای خودرو با هزینه های عالی و تعمیر و تعویض قطعات  و کاتالیزور در محل  . پرسش هایی  از قبیل اینکه چرا اگزوز و کاتالیزور داغ  و سرخ میشود ؟  ، از کجا بفهمیم کاتالیزور ریخته یا کیپ شده است ؟ ، جنس کاتالیزور و لوله اگزوز چیست  ؟ را با همراه مکانیک وحید دنبال کنید با نکات مهمی درباره کیپ شدن کاتالیزور  و سرخ شدن اگزوز و مشکلات دیگری که ممکن است برای سیستم کاتالیست خودرو پیش بیاید

دلیل صدای انفجار اگزوز چیست

مشکلات کاتالیزور

از کجا بفهمیم کاتالیزور ریخته یا کیپ شده است ؟

در بررسی مشکلات کاتالیزور خودرو مشکلاتی مثل سرخ شدن اگزوز که تشخیص آن آسان است اما ریختن کاتالیزور و کیپ شدن آن رایج است که تشخیص قطعی آن برای رانندگان کاری دشوار است . میتوانید با چند گام ساده از ریخته شدن و یا کیپ شدن کاتالیزور اطمینان حاصل نمایید .

  • از کسی بخواهید تا پدال گاز را فشار دهد
  • شدت خروجی اگزوز را بررسی کنید
  • پرتاب باد یا دود نسبت به دور موتور را چک کنید
  • اگر به اصطلاح اگزوز نفس نداشت کاتالیست خودرو ریخته یا کیپ شده است

تنظیم مصرف سوخت در محل

سرخ شدن اگزوز

علت سرخ شدن یا داغ شدن کاتالیزور و اگزوز چیست ؟

عمده دلیل سرخ شدن اگزوز و مشکلات اگزوز که به کیپ شدن کاتالیزور و یا ریختن آن و در نتیجه سرخ شدن لوله اگزوز منجر میشود از مشکلات سوختی سرچشمه میگیرد

  • ترکیب سوخت با هوا از مسائل رایج است
  • با ترکیب هوا  در سوخت ، سوخت کمتری به سمت موتور می آید
  • در نتیجه موجب سرخ شدن مینی فول میشود و  زمانی که شما در هوای تاریک آن را نگاه کنید گویی در کوره آهنگری قرار دارد

چرا سوخت منجر به داغ شدن اگزوز میشود ؟

اگر به پایه و اساس و ویژگیهای سوخت بنزین توجه کنیم خواهیم  دانست که یکی از وظیف اصلی بنزین خنک کردن موتور است   . وقتی که ما به بررسی مشکلات اگزوز و کاتالیزور میپردازیم و به مشکل سرخ شدن اگزوز میرسیم در واقع منشا این دمای بالا را جستجو میکنیم و در نهایت میفهمیم که این دما از سمت موتور آمده و دلیل سوخترسانی نامناسب است

همه چیز درباره اگزوز خودرو

امتیاز دهید
چند ستاره متعلق به ماست
[Total: ۱۵ Average: ۴.۱]
بازگشت به لیست

32 نظر در “بررسی مشکلات کاتالیزور

  1. ناصر گفت:

    برای حل این مشکل باید چیکار کنیم من دقیقا دیشب متوجه چنین صحنه ای شدم

    1. ناشناس گفت:

      خیلی مهمه ، من ماشبنم خشک بود و کاتالیست سرخ شد ابتدا و در ظاهر اتفاقی نیفتاد اما بعدش متوجه شدم ماشبن یاتاقان زده و دود بع داخل موتور برگشت خورده واشر هلالی کارتل خراب شده و یاتاقان هم زده ماشین و ایرادات دیگر ، حتما به سرخ شدن کاتالیست اهمیت بدین مهمه

      1. سجاد گفت:

        منم همینطورم

        1. محمد مهدی گفت:

          منم ماشینم ۲۰۶ تیپ ۲ هست مشکل سرخ شدن منیفولد اگزوز دارم بعد تمام پارمت‌های ماشین مشکل داره باید چیکار کنم

    2. وحید گفت:

      بیشتر مربوط به خرابی کویل میتونه باشه

    3. سعید گفت:

      سلام ماشینم رانا Tu5 هست من چند ماه تو سر بالا مشکل سرخ شدن منیفولد رو دارم و کپ داشتن ماشین هر کاری بگید کروم کوئل دو بار عوض کردم شیر برقی کنیستر، سنسور دریچه گاز، کاتالیزور ، شمع ، صافی بنزین، تسمه تایم منبع اگزوز عقب ریمپ کردم هر کاری بگید کردم دیگه واقعا موندم چکار کنم خواهشا یه راهنمایی کنید.

      1. ناشناس گفت:

        سلام آقا سعید من هم مشکل ماشینم مشابه ماشین شماست لطفا راهنمایی بکنید که باید چه کاری انجام بدم که منیفولد سرخ نشه، ممنونم

        1. پیام گفت:

          سلام وقت بخیر . من رانا tu5 دارم.من هم مشکل سرخ شدن و گر گرفتگی مانیفولد دارم.دیشب تو مسیر چنبار نگاه کردم سرخ شده بود تا اینکه دوتا از دوستان دیگر که یکی ۲۰۷ داشت نگاه کرد ماشین اون هم همینطور بود و یکی از دوستان دیگر ۴۰۵ slx .اون هم همینطور بود.ولی ماشین من به نسبت بیشتر سرخ شدگی داشت.بخاطر دمای بالای بیش از حد پوسته سیم های سنسور اکسیژن ماشینم آب شدو خراب شد که مجبور شدم سنسور عوض کردم.کوئل و کاتالیزور هم عوض کردم اما باز فایده نداشت.هنوز همون مشکل رو دارم .خواهشا راهنمایی کنید.

      2. حسن نصیری گفت:

        سلام از اگزوز سازی سوال کنید کاتالیزور خالی کنه بنظرم رفع بشه اجزای داخل کاتالیزور تخلیه میکنن

      3. مجتبی گفت:

        سلام وقت بخیر ،مشکل ماشین شما برقی است وبه احتمال زیاد دور موتور شما همبالا باید باشد به یک مکانیک ماهر برق وکامپیوتر ماشین مراجعه کن به احتمال زیاد باید کامپیوتر ماشین (ECU) رو باید تعویض یا تعمیر کنید.
        سپاس التماس دعا

      4. ناشناس گفت:

        سلام منم پژو پارس اتومات دارم تیو فایو تو سر بالایی. و وقتی گاز زیاد میدم سرخ میکنه بالای مانیفولد.
        کاتالیزم عوض کردم. درست نشد
        راهنمایی لطفاا فقط یه چیز دیگه اینکه. دیروز دیدم. چدنی منیفولد انقدر سرخ شده. ترک خورده. ممکنه مال اون باشه؟؟

  2. پیام گفت:

    سلام وقت بخیر . من رانا tu5 دارم.من هم مشکل سرخ شدن و گر گرفتگی مانیفولد دارم.دیشب تو مسیر چنبار نگاه کردم سرخ شده بود تا اینکه دوتا از دوستان دیگر که یکی ۲۰۷ داشت نگاه کرد ماشین اون هم همینطور بود و یکی از دوستان دیگر ۴۰۵ slx .اون هم همینطور بود.ولی ماشین من به نسبت بیشتر سرخ شدگی داشت.بخاطر دمای بالای بیش از حد پوسته سیم های سنسور اکسیژن ماشینم آب شدو خراب شد که مجبور شدم سنسور عوض کردم.کوئل و کاتالیزور هم عوض کردم اما باز فایده نداشت.هنوز همون مشکل رو دارم .خواهشا راهنمایی کنید.

  3. پیام گفت:

    سلام ماشین من هم رانا Tu5 هست. مشکل سرخ شدن منیفولد رو دارم . هر کاری بگید کردم کوئل رو عوض کردم ،دیدم دمای زیاد مانیفولد زده سیم سنسور اکسیژن رو هم آب کرده.اون رو هم عوض کردم.گفتن از کاتالیزوره.اون رو هم عوض کردم.الان با این حال دوباره مانیفولد باز سرخ میشه. دیشب ماشین دوتا از دوستان یکی ۲۰۷ و دیگری ۴۰۵ SLX رو نگاه کردم اونا هم همینطور بود . این سرخ شدن عادیه یا نه ؟ دیگه واقعا موندم چکار کنم خواهشا یه راهنمایی کنید.

    1. مصیب گفت:

      سلام منم ۴۰۵slx دارم،همین مشکل رو دارم،از پیج بچه هایی که بار میبرن و به اصطلاح شوتی میگن و از این ماشینا دارن هم امار گرفتم،نظرشون چک کردن واشر منیفواد هوا و دود هست،خودم میخوام برم چک کنم،دیشب متوجه مشکل ماشین شدم،اینو هم بگم احتمال داره همه این ماشینا سرخ بشه ولی کمتر کسی اتفاق میفته که توی جاده کاپوت بزنن بالا و متوجه بشن،من خودم از کسی شنیدم و رفتم چک کردم و گرنه تمام وقت کارم دور بالا رفتن با ماشینه و تا حالا چک نکرده بودم

    2. حسین گفت:

      ایرادازبرنامه کامپیوتره

  4. مصیب گفت:

    سلام منم ۴۰۵slx دارم،همین مشکل رو دارم،از پیج بچه هایی که بار میبرن و به اصطلاح شوتی میگن و از این ماشینا دارن هم امار گرفتم،نظرشون چک کردن واشر منیفواد هوا و دود هست،خودم میخوام برم چک کنم،دیشب متوجه مشکل ماشین شدم،اینو هم بگم احتمال داره همه این ماشینا سرخ بشه ولی کمتر کسی اتفاق میفته که توی جاده کاپوت بزنن بالا و متوجه بشن،من خودم از کسی شنیدم و رفتم چک کردم و گرنه تمام وقت کارم دور بالا رفتن با ماشینه و تا حالا چک نکرده بودم

  5. مجید گفت:

    پرشیا مدل ۹۸ دو بار کاتالیزور عوض کردم آخرش لوله گذاشتم شتاب ماشین حداقل ۳ برابر شد

    1. محمد گفت:

      سلام من پژو slxدارم منیفولدم سرخ میشه گاز میدم کاتالیز و شمع و کوئل عوض کردم خود منیفولدم عوض کردم ولی بازم سرخ میشه نمیدونم دیگع چیباید کنم یکی بگه لطفا

    2. ناشناس گفت:

      لوله کجا گزاشتی

  6. ناشناس گفت:

    منم این مشکل سرخی منیفولد دارم ۲۰۷اتومات دارم همه کار کردم ولی هنوز گرفتارم

  7. حسین گفت:

    منم این مشکل سرخی منیفولد دارم ۲۰۷اتومات دارم همه کار کردم ولی هنوز گرفتارم

  8. صالح گفت:

    یکی توضحیی بده منم مشکم سرخ شدن مینیفولد هست ،هر چ بود عوض کردم باز درست نشد

    1. ناشناس گفت:

      سلام این مشکل سرخ شدن منیفولد دود رو ماشین منم داره اگه دقت کنین بیشتر تو مسیر سربالایی تند وقتی باشتاب رانندگی میکنیم رخ میده و ماها فورا میریم کاپوت رو بالا میزنیم و میبینیم منیفولد سرخ شده اگه یه دیقه صبر کنیم این سرخی از بین میره با توجه به نظر دوستان و پرس و جوی بنده این موتور تیوفایو این نشانه رو داره فقط بعضیا دقت میکنن بعضیا دقت نمیکنن

      1. علی گفت:

        با سلام ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۱ بدونه کاتالیز میباشد من متوجه قرمزی در شب شدم تا رفتم ماشینو خاموش کنم ماشین آتیش گرفت هیچکس دلیلشو پیدا نکرده خواهشا من را راهنمای کنید کلا جرات سوار شدن ماشینو ندارم .

        1. لطیفی گفت:

          سلام
          من هم این مشکل رو داشتم و دارم و دلیل آتیش گرفن هم سوراخ شدن درپوش فیلتر روغن، بدلیل حرارت بالای منیفولد هست که دقیقا از سمت منیفولد سوراخ میشه و روغن رو میپاشه روی منیفولد داغ و سرخ شده

  9. mohammad گفت:

    سلام
    ماشین من اس ال ایکس مدل ۹۱ هستش
    این مشکل رو دارم
    ریمپ
    تایمینگ و این چیزا میزونه نمیدونم دگ چیکار باید بکنم..
    یه گلویی اسپرتی فقط روی ماشین هست ممکنه از گلویی اسپرت بوده باشه؟؟

  10. ناشناس گفت:

    سلام باوجوداین سرخ شدن منیفولدچاره کارچیه خطرناک هست باعث آتیشسوزی نمیشه بایدچیکارکنیم پارس تیوفایو۹۸

  11. ناشناس گفت:

    سلام باوجوداین سرخ شدن منیفولدچاره کارچیه خطرناک هست باعث آتیشسوزی نمیشه بایدچیکارکنیم پارس تیوفایو۹۸ کاتالیزورهم جایگزین گذاشتم

  12. ناشناس گفت:

    سلام
    من ۲۰۶ دارم یک سال با قرمز شدن مانیفولد مواجه بودم
    کلی هزینه کردم تا اخر متوجه شدم ایسیو مشکل داره ایسیو عوض کردم مشکل حل شد

    1. علی گفت:

      با سلام ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۱ بدونه کاتالیز میباشد من متوجه قرمزی در شب شدم تا رفتم ماشینو خاموش کنم ماشین آتیش گرفت هیچکس دلیلشو پیدا نکرده خواهشا من را راهنمای کنید کلا جرات سوار شدن ماشینو ندارم .

  13. حسین گفت:

    دریچه گازفلزی باپلاستیکی برنامش فرق داره باید برنامه همون درچه گاز درست تعریف بشه تامشکل سرخی اگزوزحل شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *