مقاله های خودرو

بررسی مشکلات کاتالیزور

سرخ شدن اگزوز
سرخ شدن اگزوز

بررسی مشکلات کاتالیزور

در برگه کاتالیست خودرو کلیاتی از کاتالیزور و نحوه عملکرد و متریال تولید آن را توضیح داده ایم . در اینجا به مشکلاتی خواهیم پرداخت که در روند طول عمر خودرو با توجه به فرسایش های ناشی از حرارت بالا و فرسایش بر اثر دوده و گازهای سمی پیش می آید . همراه کوییک سرویس وحید باشید با بهترین سرویس دوره ای خودرو با هزینه های عالی و تعمیر و تعویض قطعات  و کاتالیزور در محل  . پرسش هایی  از قبیل اینکه چرا اگزوز و کاتالیزور داغ  و سرخ میشود ؟  ، از کجا بفهمیم کاتالیزور ریخته یا کیپ شده است ؟ ، جنس کاتالیزور و لوله اگزوز چیست  ؟ را با همراه مکانیک وحید دنبال کنید با نکات مهمی درباره کیپ شدن کاتالیزور  و سرخ شدن اگزوز و مشکلات دیگری که ممکن است برای سیستم کاتالیست خودرو پیش بیاید

دلیل صدای انفجار اگزوز چیست

مشکلات کاتالیزور

از کجا بفهمیم کاتالیزور ریخته یا کیپ شده است ؟

در بررسی مشکلات کاتالیزور خودرو مشکلاتی مثل سرخ شدن اگزوز که تشخیص آن آسان است اما ریختن کاتالیزور و کیپ شدن آن رایج است که تشخیص قطعی آن برای رانندگان کاری دشوار است . میتوانید با چند گام ساده از ریخته شدن و یا کیپ شدن کاتالیزور اطمینان حاصل نمایید .

  • از کسی بخواهید تا پدال گاز را فشار دهد
  • شدت خروجی اگزوز را بررسی کنید
  • پرتاب باد یا دود نسبت به دور موتور را چک کنید
  • اگر به اصطلاح اگزوز نفس نداشت کاتالیست خودرو ریخته یا کیپ شده است

تنظیم مصرف سوخت در محل

سرخ شدن اگزوز

علت سرخ شدن یا داغ شدن کاتالیزور و اگزوز چیست ؟

عمده دلیل سرخ شدن اگزوز و مشکلات اگزوز که به کیپ شدن کاتالیزور و یا ریختن آن و در نتیجه سرخ شدن لوله اگزوز منجر میشود از مشکلات سوختی سرچشمه میگیرد

  • ترکیب سوخت با هوا از مسائل رایج است
  • با ترکیب هوا  در سوخت ، سوخت کمتری به سمت موتور می آید
  • در نتیجه موجب سرخ شدن مینی فول میشود و  زمانی که شما در هوای تاریک آن را نگاه کنید گویی در کوره آهنگری قرار دارد

چرا سوخت منجر به داغ شدن اگزوز میشود ؟

اگر به پایه و اساس و ویژگیهای سوخت بنزین توجه کنیم خواهیم  دانست که یکی از وظیف اصلی بنزین خنک کردن موتور است   . وقتی که ما به بررسی مشکلات اگزوز و کاتالیزور میپردازیم و به مشکل سرخ شدن اگزوز میرسیم در واقع منشا این دمای بالا را جستجو میکنیم و در نهایت میفهمیم که این دما از سمت موتور آمده و دلیل سوخترسانی نامناسب است

همه چیز درباره اگزوز خودرو

80 نظر در “بررسی مشکلات کاتالیزور

  1. ناصر گفت:

    برای حل این مشکل باید چیکار کنیم من دقیقا دیشب متوجه چنین صحنه ای شدم

    1. ناشناس گفت:

      خیلی مهمه ، من ماشبنم خشک بود و کاتالیست سرخ شد ابتدا و در ظاهر اتفاقی نیفتاد اما بعدش متوجه شدم ماشبن یاتاقان زده و دود بع داخل موتور برگشت خورده واشر هلالی کارتل خراب شده و یاتاقان هم زده ماشین و ایرادات دیگر ، حتما به سرخ شدن کاتالیست اهمیت بدین مهمه

      1. سجاد گفت:

        منم همینطورم

        1. محمد مهدی گفت:

          منم ماشینم ۲۰۶ تیپ ۲ هست مشکل سرخ شدن منیفولد اگزوز دارم بعد تمام پارمت‌های ماشین مشکل داره باید چیکار کنم

        1. Hassan گفت:

          سلام دوستان منم ام جی ۶ دارم توربو و هرچی بگی تعمیر و تعویض کردم نشد که نشد الان واقعا گیر کردم حالم از ماشین بهم میخوره

    2. وحید گفت:

      بیشتر مربوط به خرابی کویل میتونه باشه

      1. صالح گفت:

        منم ی سره کاتالیزورم سرخ میشد حتی کاتالیزورم عوض کردم نو انداختم درست نشد اخر فهمیدم مشکل از کوئل بود

    3. سعید گفت:

      سلام ماشینم رانا Tu5 هست من چند ماه تو سر بالا مشکل سرخ شدن منیفولد رو دارم و کپ داشتن ماشین هر کاری بگید کروم کوئل دو بار عوض کردم شیر برقی کنیستر، سنسور دریچه گاز، کاتالیزور ، شمع ، صافی بنزین، تسمه تایم منبع اگزوز عقب ریمپ کردم هر کاری بگید کردم دیگه واقعا موندم چکار کنم خواهشا یه راهنمایی کنید.

      1. ناشناس گفت:

        سلام آقا سعید من هم مشکل ماشینم مشابه ماشین شماست لطفا راهنمایی بکنید که باید چه کاری انجام بدم که منیفولد سرخ نشه، ممنونم

        1. پیام گفت:

          سلام وقت بخیر . من رانا tu5 دارم.من هم مشکل سرخ شدن و گر گرفتگی مانیفولد دارم.دیشب تو مسیر چنبار نگاه کردم سرخ شده بود تا اینکه دوتا از دوستان دیگر که یکی ۲۰۷ داشت نگاه کرد ماشین اون هم همینطور بود و یکی از دوستان دیگر ۴۰۵ slx .اون هم همینطور بود.ولی ماشین من به نسبت بیشتر سرخ شدگی داشت.بخاطر دمای بالای بیش از حد پوسته سیم های سنسور اکسیژن ماشینم آب شدو خراب شد که مجبور شدم سنسور عوض کردم.کوئل و کاتالیزور هم عوض کردم اما باز فایده نداشت.هنوز همون مشکل رو دارم .خواهشا راهنمایی کنید.

        2. احمد گفت:

          اقا من ماشینم منیفولد داغ میشه چیکار کنم یه راهنماهی کنید کاتالیز رو در اوردم انباری رو هم عوضکردم چیکار کنم

        3. فرهاد گفت:

          سلام هیچ کاریش نکنید بنده مکانیک ایران خودروهستم جماعت T5همین ودارن حتی راناهم تاراقدرت موتوربالاست

      2. حسن نصیری گفت:

        سلام از اگزوز سازی سوال کنید کاتالیزور خالی کنه بنظرم رفع بشه اجزای داخل کاتالیزور تخلیه میکنن

        1. م ا ب گفت:

          درود
          مشکل فقط با هدرز حل میشه.
          شما مشکل تخلیه دود دارید.

        2. ناشناس گفت:

          کاتالیزورو خالی کردم ولی باز منیفولدو کاتالیست سرخ میشن

        3. مصطفی گفت:

          سلام موتور ، tu5 به علت مصرف سوخت پایین این مشکل رو داره

      3. مجتبی گفت:

        سلام وقت بخیر ،مشکل ماشین شما برقی است وبه احتمال زیاد دور موتور شما همبالا باید باشد به یک مکانیک ماهر برق وکامپیوتر ماشین مراجعه کن به احتمال زیاد باید کامپیوتر ماشین (ECU) رو باید تعویض یا تعمیر کنید.
        سپاس التماس دعا

      4. ناشناس گفت:

        سلام منم پژو پارس اتومات دارم تیو فایو تو سر بالایی. و وقتی گاز زیاد میدم سرخ میکنه بالای مانیفولد.
        کاتالیزم عوض کردم. درست نشد
        راهنمایی لطفاا فقط یه چیز دیگه اینکه. دیروز دیدم. چدنی منیفولد انقدر سرخ شده. ترک خورده. ممکنه مال اون باشه؟؟

        1. ناشناس گفت:

          آره

      5. بهمن گفت:

        سلام منم پارس صفر دادم تبپ ۵ همین مشکل دادم تمام همین کارارو کردم اگه شما مشکل پیدا کردین به منم بگید بخدا کچل شدم نمدی کاپوتم سوخته

      6. ناشناس گفت:

        داداش منم همین مشکلو دارم نیسان ابیه صفر ۱۴۰۱کاتالیزور دراوردم ریمپ کردم در رادیات و ترموستات ژاپنی انداختم فیلرو شیم گیری کردم امونمو بریده باز منیفول سرخ میشه

      7. ن گفت:

        لوله رفت وبرگشت بنزین به انژکتور سرویس کنید لوله ها گیر داره

      8. ناشناس گفت:

        سنسور اکسیژن
        و سوزن انژکتور
        وقتى سوخت هوا به اندازه نباشه وقتى پاشش سوخت دقیق و کم زیاد باشه منیفول سرخ و موتور داغ و دود سیاه دهانه اگزوز میگیره

      9. محمد گفت:

        سلام و عرض ادب
        سرخ شدن مانیفولد دود مربوط میشه به تنظیم نبودن سوخت ماشین که از عدد لامبدا ۱۴/۷ به ۱ بیشتر بشه باعث داغ شدن بیش از حد میشه که ایراد خودروی شما باید به پارامتر سنسور اکسیژن و سنسور مپ و حتی فشار پمپ بنزین و یا سوزن انژکتور ها توجه بیشتر کرد .
        در پناه حق

        1. حسین گفت:

          من امشب موتور ماشینو یه آب گرفتم بعد دیدم ماشین ریپ میزنه یه چندکیلومتر رفتم دیدم بدتر شد رفتم پایین دیدم کاتالیزور قرمز شده.داخل شمع ووایرآب بره چنین داستانی ممکنه پیش بیاد چون قبلا اصلا سابقه نداشته قرمز بشه

      10. ناشناس گفت:

        سلام منم دقیقا همین مشکل رو دارم موندم چیکار کنم

      11. مومیوند گفت:

        درود بر همه
        داداش گلم ماشین شما مشگل فیلر سوپاپ داره فیلر رو تنظیم کنی مشگل حل میشه
        دلیلش هم اینه که اگر فیلر کم باشه مخلوط هوا و سوخت داخل منیفولد اتیش میگیره و باعث تولید حرارت بالا تو منیفولد میکنه

  2. پیام گفت:

    سلام وقت بخیر . من رانا tu5 دارم.من هم مشکل سرخ شدن و گر گرفتگی مانیفولد دارم.دیشب تو مسیر چنبار نگاه کردم سرخ شده بود تا اینکه دوتا از دوستان دیگر که یکی ۲۰۷ داشت نگاه کرد ماشین اون هم همینطور بود و یکی از دوستان دیگر ۴۰۵ slx .اون هم همینطور بود.ولی ماشین من به نسبت بیشتر سرخ شدگی داشت.بخاطر دمای بالای بیش از حد پوسته سیم های سنسور اکسیژن ماشینم آب شدو خراب شد که مجبور شدم سنسور عوض کردم.کوئل و کاتالیزور هم عوض کردم اما باز فایده نداشت.هنوز همون مشکل رو دارم .خواهشا راهنمایی کنید.

  3. پیام گفت:

    سلام ماشین من هم رانا Tu5 هست. مشکل سرخ شدن منیفولد رو دارم . هر کاری بگید کردم کوئل رو عوض کردم ،دیدم دمای زیاد مانیفولد زده سیم سنسور اکسیژن رو هم آب کرده.اون رو هم عوض کردم.گفتن از کاتالیزوره.اون رو هم عوض کردم.الان با این حال دوباره مانیفولد باز سرخ میشه. دیشب ماشین دوتا از دوستان یکی ۲۰۷ و دیگری ۴۰۵ SLX رو نگاه کردم اونا هم همینطور بود . این سرخ شدن عادیه یا نه ؟ دیگه واقعا موندم چکار کنم خواهشا یه راهنمایی کنید.

    1. مصیب گفت:

      سلام منم ۴۰۵slx دارم،همین مشکل رو دارم،از پیج بچه هایی که بار میبرن و به اصطلاح شوتی میگن و از این ماشینا دارن هم امار گرفتم،نظرشون چک کردن واشر منیفواد هوا و دود هست،خودم میخوام برم چک کنم،دیشب متوجه مشکل ماشین شدم،اینو هم بگم احتمال داره همه این ماشینا سرخ بشه ولی کمتر کسی اتفاق میفته که توی جاده کاپوت بزنن بالا و متوجه بشن،من خودم از کسی شنیدم و رفتم چک کردم و گرنه تمام وقت کارم دور بالا رفتن با ماشینه و تا حالا چک نکرده بودم

    2. حسین گفت:

      ایرادازبرنامه کامپیوتره

      1. پژمان گفت:

        اگه از کامپیتور باشه ماشین بد کار میکنه

  4. مصیب گفت:

    سلام منم ۴۰۵slx دارم،همین مشکل رو دارم،از پیج بچه هایی که بار میبرن و به اصطلاح شوتی میگن و از این ماشینا دارن هم امار گرفتم،نظرشون چک کردن واشر منیفواد هوا و دود هست،خودم میخوام برم چک کنم،دیشب متوجه مشکل ماشین شدم،اینو هم بگم احتمال داره همه این ماشینا سرخ بشه ولی کمتر کسی اتفاق میفته که توی جاده کاپوت بزنن بالا و متوجه بشن،من خودم از کسی شنیدم و رفتم چک کردم و گرنه تمام وقت کارم دور بالا رفتن با ماشینه و تا حالا چک نکرده بودم

  5. مجید گفت:

    پرشیا مدل ۹۸ دو بار کاتالیزور عوض کردم آخرش لوله گذاشتم شتاب ماشین حداقل ۳ برابر شد

    1. محمد گفت:

      سلام من پژو slxدارم منیفولدم سرخ میشه گاز میدم کاتالیز و شمع و کوئل عوض کردم خود منیفولدم عوض کردم ولی بازم سرخ میشه نمیدونم دیگع چیباید کنم یکی بگه لطفا

      1. میلاد گفت:

        سلام دوستان من هم tu5دارم ماشین از کسی خریدم روش هدرز بود من بهش گفتم عوض کنم و مینیفولد کاتالیز بندازم اشکال نداره گفت ننداز چون دوربالای موتور ب بیش از سه هزار برسه مینیفولدت اب میشه گفت ای سیو سیم کشی با کوعیل تقویتیه من عوض کردم دیدم وای شد ذوب اهن بعد از ی استادی پرسیدم خیلی هم ماهر هست گفت ماشین خودمم همینجوریه هیچ مشکلی نداره الکی کاتالیزتون خالی نکنید

    2. ناشناس گفت:

      لوله کجا گزاشتی

  6. ناشناس گفت:

    منم این مشکل سرخی منیفولد دارم ۲۰۷اتومات دارم همه کار کردم ولی هنوز گرفتارم

  7. حسین گفت:

    منم این مشکل سرخی منیفولد دارم ۲۰۷اتومات دارم همه کار کردم ولی هنوز گرفتارم

  8. صالح گفت:

    یکی توضحیی بده منم مشکم سرخ شدن مینیفولد هست ،هر چ بود عوض کردم باز درست نشد

    1. ناشناس گفت:

      سلام این مشکل سرخ شدن منیفولد دود رو ماشین منم داره اگه دقت کنین بیشتر تو مسیر سربالایی تند وقتی باشتاب رانندگی میکنیم رخ میده و ماها فورا میریم کاپوت رو بالا میزنیم و میبینیم منیفولد سرخ شده اگه یه دیقه صبر کنیم این سرخی از بین میره با توجه به نظر دوستان و پرس و جوی بنده این موتور تیوفایو این نشانه رو داره فقط بعضیا دقت میکنن بعضیا دقت نمیکنن

      1. علی گفت:

        با سلام ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۱ بدونه کاتالیز میباشد من متوجه قرمزی در شب شدم تا رفتم ماشینو خاموش کنم ماشین آتیش گرفت هیچکس دلیلشو پیدا نکرده خواهشا من را راهنمای کنید کلا جرات سوار شدن ماشینو ندارم .

        1. لطیفی گفت:

          سلام
          من هم این مشکل رو داشتم و دارم و دلیل آتیش گرفن هم سوراخ شدن درپوش فیلتر روغن، بدلیل حرارت بالای منیفولد هست که دقیقا از سمت منیفولد سوراخ میشه و روغن رو میپاشه روی منیفولد داغ و سرخ شده

      2. سعید گفت:

        من نیسان ابی هست فقط تیوفایو نیست علت داره بی دلیل و مختص ی ماشین خاص نیست

      3. ناشناس گفت:

        داداش مشکل از سوخت رسانی هست کل سیستم سوخت رسانی رو باید چک کنید از پمپ بنزین و سوزن وشلنگها

  9. mohammad گفت:

    سلام
    ماشین من اس ال ایکس مدل ۹۱ هستش
    این مشکل رو دارم
    ریمپ
    تایمینگ و این چیزا میزونه نمیدونم دگ چیکار باید بکنم..
    یه گلویی اسپرتی فقط روی ماشین هست ممکنه از گلویی اسپرت بوده باشه؟؟

    1. ناشناس گفت:

      سلام منم slx ۹۸ دارم بهترین مرکز ریمپ انجام دادم کاتال خالی کردم بازم الان سرخ میشه اینطور که پیداس همه اینا اینطورن

  10. ناشناس گفت:

    سلام باوجوداین سرخ شدن منیفولدچاره کارچیه خطرناک هست باعث آتیشسوزی نمیشه بایدچیکارکنیم پارس تیوفایو۹۸

  11. ناشناس گفت:

    سلام باوجوداین سرخ شدن منیفولدچاره کارچیه خطرناک هست باعث آتیشسوزی نمیشه بایدچیکارکنیم پارس تیوفایو۹۸ کاتالیزورهم جایگزین گذاشتم

  12. ناشناس گفت:

    سلام
    من ۲۰۶ دارم یک سال با قرمز شدن مانیفولد مواجه بودم
    کلی هزینه کردم تا اخر متوجه شدم ایسیو مشکل داره ایسیو عوض کردم مشکل حل شد

    1. علی گفت:

      با سلام ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۱ بدونه کاتالیز میباشد من متوجه قرمزی در شب شدم تا رفتم ماشینو خاموش کنم ماشین آتیش گرفت هیچکس دلیلشو پیدا نکرده خواهشا من را راهنمای کنید کلا جرات سوار شدن ماشینو ندارم .

    2. ناشناس گفت:

      سلام .ماشین تیوفایو دارم منفیفولد ماشین سرخ میشه کاتالیز دراوردم جایگزین گذاشتم رفع نشد سوزن انژکتور عوض کردم درست نشد ایسیو هم عوض کردم درست نشد کویل عوض کردم همه کار انجادادم ولی درست نمیشه خواهشا اگه میتونید راهنمایی کنید .

  13. حسین گفت:

    دریچه گازفلزی باپلاستیکی برنامش فرق داره باید برنامه همون درچه گاز درست تعریف بشه تامشکل سرخی اگزوزحل شود

  14. ابوالفضل قنبری گفت:

    سلام من با پراید یورو ۴ تو سربالایی به این مشکل خوردم ماشین کپ کرد و دل میزد کاپوت رو دادم بالا دیدم منی فولد سرخه ولی آمپر آب از وسط پایین تر بود
    مشکلی ایجاد می‌کنه ؟ یا عادیه ؟

  15. حبیب گفت:

    سلام .ماشین تیوفایو دارم منفیفولد ماشین سرخ میشه کاتالیز دراوردم جایگزین گذاشتم رفع نشد سوزن انژکتور عوض کردم درست نشد ایسیو هم عوض کردم درست نشد کویل عوض کردم همه کار انجادادم ولی درست نمیشه خواهشا اگه میتونید راهنمایی کنید .

  16. فهیم گفت:

    سلام دوستان منم ۲۰۶tu5 مدل ۹۵دارم و مانیفولد ماشینم سرخ میشه سنسور مپ.دور موتور.دریچه گاز.کویل.کاتالیزور .منبع عقب.شمع.سوزن همه رو عوض کردم ولی مشکل رفع نشد با خواندن نظر دوستان فکر کنم این اتفاقیه که واسه بیشتر ماشینها پیش میاد ولی راننده متوجه نمیشه

    1. ناشناس گفت:

      فکر نمی کنم طبیعی باشه من که این مشکل باعث ۱۰ ملیون هزینه بهم شد ،همچنان دنبال رفع ایراد هستم

      1. محمود گفت:

        سلام
        نیسان ابی جماعت یا سوخت میزان ندارن یا علت اصلی فیلر گیری هستش
        گروه پژو ها هم یا شیم گیری و یا مصرف سوخت هست

      2. عباس گفت:

        سلام منم تریلی البرز دارم هر کاری میکنم سوپر وپنجه اگزوز سرخ میشه چکار کنم یه راهنمایی کنید

    2. ناشناس گفت:

      منم مشکل همینه بفروشش دیوانه شدم

  17. Behrooz Ahmadi گفت:

    سلام دوستان منم ۲۰۶ تیپ ۲ دارم پر گاز پر شتاب یکم سر بالای می روندم و از سرخی منیفولد هم خبر نداشتم تا اینکه اونقدر حرارت موتور میره بالا که زد تسمه تایم رد کرد ۱۰ ملیون هزینه رو دستم گذاشت، گاتالیزور ،تنظیم تسمه تایم فیلرگیری همه روهم انجام دادم باز متاسفانه با این مشکل مواجه هستم و نمی تونم ماشین رو برونم از عواقبش می ترسم ،همه نظر هارو خوندم هیچ کس نتونسته این مشکل رو برطرف کنه واقعا کسی میدونه مشکل از کجاست و چکار باید کرد ،من که همچنان دنبال رفع این مشکلم

  18. مرادی راد گفت:

    سلام
    پن یک‌ژنراتور اسکانیا ۶سیلندر گازسوزcng دارم که وقتی روشن می کنم مینی فولد و سوپر سرخ می شوحد مشکل آن چیست ؟
    سپاس

    1. سید حسین دانش میرکهن گفت:

      یه قطعه متحرک در حد فاصل موتور و مینی فولد هست. اون و باز کنید مشکل از بولبورینگ اونه

  19. حسن گفت:

    سلام به همگی عزیزان .من هم رانا دارم امشب متوجه شدم همین مشکل سرخ شدگی رو دارم ولی به تازگی، قبل از اون ماشین ۳ کار میکرد و صافی بنزین و قبلا هم ۳ ماه پیش کوئل رو عوض کرده بودم الان ماشین اصلا شتابی نداره لطفا بهم بگید چه بکنم .

  20. ناشناس گفت:

    سلام من هم مشکل سرخ شدن منیفولد رادارم چه کار میشه کرد

  21. مهران گفت:

    سلام من هم مشکل سرخ شدن منیفولد رادارم چه کار میشه کرد

  22. Heshmat گفت:

    سلام وقت بخیر. من هم گلویی اگزوز پرایدم که یرو ۴ هست سرخ میشه کاتالیزور نو هم انداختم و بازم درست نشد . شمع و وایر نیز عوض کردم .لطف میکنید راهنمایی کنید. ممنون میشم

    1. وحید گفت:

      یا کوئل خرابه یا سوزن انژکتور

      1. ناشناس گفت:

        فقط و فقط کوئل یا سیم کشی کوئل

  23. سعید گفت:

    سلام منم همین مشکل رو دیشب فهمیدم الان تو مطلبتون نوشتین ترکیب هوا با سوخت منطورتون در مسیر از باک هست یا ترکیب درصد سوخت ب هوا در داخل موتور

  24. حسن شریفی گفت:

    سلام مهندس جان من کاتالیزور با مینیفولد سرخ شده بود رفتم کاتالیزور رو درآوردم بعدش دوباره نیم ساعت که کار می‌کنه همچنان سرخه تو مسافرتم چکار کنم رفع بشه ایراد از چی می‌تونه باشه ممنون اگه راهنمایی کنی

  25. حسن شریفی گفت:

    خودرو ۲۰۶sdlx

  26. حسن گفت:

    درود اقا وحید من کشکل سرخ شدن کاتالیزور دارم خود کاتالیزور رو عوض کردم برطرف نشد تمام موتور را تعمیر کامل کردم بازم بر طرف نشد سنسور اکسیژن و تسمه تایم هم عوض کردم درست نشد چکار کنم راه بیفتم من که کلافه شدم خدایی یه راهنمایی کن ممنون میشم

  27. امین گفت:

    باسلام
    علت سرخ شدن منیفولد دودچیزی نیست جزمید شدن کاتالیزوریا مصرف سوخت موتور که هردو آنها بامشاهده جزیاتی قابل تشخیص هستن
    موقع کیپ شدن کاتالیزور توان موتور کاهش یافته وبا بالا رفتن آمپر آب مواجه میشید واگذار دست خودرا مقابل خروجی اگزوز بگیرید فشار خروجی خیلی کمتر از حد نرمال است ولی در موقع مصرف بالای موتور با بوی خام سوزی مواجه شده وبا اندازه گیری مصرف سوخت در صد کیلومتر ‌مقایسه ی آن با مصرف نرمال موتور آن را برآورد کنید
    امیدوارم مطالب بنده مورد استفاده برای شما دوستان باشد

  28. محمدرضا ابن مسعود گفت:

    سلام .خوشبختانه بنده یه تیپ۲ دارم که سه سال پیش یه موتور تیپ ۵ استوک فرانسوی گرفتم و جایگزین کردم .کاتالیزور نداره .منبع وسط ۶م نداره .فقط منبع آخری فابریکی روشه .۲۴ ساعت هم باش تخت گاز بری نه سرخ میشه نه مشکلی پیدا میکنه .در ضمن ایسیو همون ساژم اس ۲۰۰۰ روشه با همون سیم کشی قبلی و سنسورها .البته ۷ودم مکانیک و باطری سازم .فکر این ایرادی که شما دوستان دارید فقط این دو کاتالیزور و منبع وسط باشه که معروف به کاتالیزور دومه .این دوتا تخلیه بشه .نفس موتور روان تر تخلیه میشه .در ضمن برای تنفس ورودی هم یه رام ایر درست کردم که مابین سینی فن و شاسی جلو پشت سپر جلو نصب کردم که مستقیم هوای ورودی را از جلوی خودرو تغذیه کنه .لامصب ۲۰۰ با دور موتور ۵.۲ میره

  29. ناشناس گفت:

    من یه ۲۰۶ تیپ ۵ دارم ماشین هدرز رم ایر و میل استیج ۱ هورنت داره داره تا منبع اگزوز چیزی سر راهش نیست همه مسیر لوله هست ماشین زمانی که چند دقیقه کار میکنه بدون اینکه به موتور فشار بیاد هدرز سرخ میشه مپ ماشینم فابریک کردیم باز هم داستان همونه ممنون میشه کسی در این مورد اطلاعاتی داره راهنمایی کنه

  30. س گفت:

    من یه ۲۰۶ تیپ ۵ دارم ماشین هدرز رم ایر و میل استیج ۱ هورنت داره داره تا منبع اگزوز چیزی سر راهش نیست همه مسیر لوله هست ماشین زمانی که چند دقیقه کار میکنه بدون اینکه به موتور فشار بیاد هدرز سرخ میشه مپ ماشینم فابریک کردیم باز هم داستان همونه ممنون میشه کسی در این مورد اطلاعاتی داره راهنمایی کنه

  31. علی دانش دوست گفت:

    باسلام
    قبلا که ماشین‌ها کاربراتوری بود دلیل سرخ شدن اگزز نامیزان بودن دلکو بود وبا یه تنظیم دلکو مشکل حل میشد ولی الان که ماشین‌ها همه انژکتوری هستن علت‌های زیادی میتونه دلیل سرخ شدن اگزز باشه از جمله هواکشیدن منی فولد یا کیپ بودن کاتالیست یا خراب بودن کوئل دوبل

  32. ناشناس گفت:

    سلام من فکر میکنم تا این لحظه،کسی
    علت را نفهمیده بنظرم دها علت داره مهترین کوئل وسیم کشی وانژکتور وتنظیم هوا وسوخت ویا کلا اگزوزاست
    م-م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *