مقاله های خودرو

علت خفه کردن ماشین چیست ؟

علت خفه کردن ماشین
علت خفه کردن ماشین

علت خفه کردن ماشین چیست ؟

خودرو از مهمترین سازه های دست بشر می باشد که به زندگی انسانها سرعت بخشیده و مهمترین کاربردی که دارد تسهیل بخشیدن به عبرو مرور افراد , حمل و نقل آسان و ترابری می باشد امروزه خودروها در مدل ها و انواع مختلف به تولید میرسند این نوع ابزار از بخش های مختلفی مانند واتر پمپ , پروانه , کویل , دلکو , وایر شمع , باطری , دینام , استارت و…..تشکیل شده است تا هنگامی که اجزای آن سالم باشد  هماهنگ کارمیکنند  مشکلی نیز پیش نمی آید در غیر این صورت و خرابی در یک جزء  سیستم خودرو نیز با مشکل روبه رو می شود نمونه ای از این مشکل ها در خودرو خفه کردن ماشین می باشد . در این هنگام برای صاحبان خودرو این سوال پیش می آید که علت خفه کردن ماشین چیست ؟ و چگونه می توان این عیب را رفع نمود . کوییک سرویس وحید شما عزیزان را همراه میکند با علت خفه کردن موتور خودرو  با مواردی از قبیل :

  • خفه کردن ماشین چه علائمی دارد ؟
  • علت خفه کردن ماشین چیست ؟
  • چگونه از خفه کردن خودرو جلوگیری کنیم ؟
  • هنگان خفه کردن ماشین چه کار انجام دهیم ؟
  • اگر ماشین در سربالایی گاز نخورد مشکل چیست ؟

خدمات مکانیک سیار را بشناسید

خفه کردن ماشین چه علائمی دارد ؟

خفه کردن ماشین در هر خودرو با هر مدلی می تواند پیش بیاید اما این مشکل اکثرا در خودرو های کاربراتوری رخ می دهد از آنجا که بیماری ها در انسانها با علایم همراه می باشند در ماشین نیز مشکلات با علایم همراه هستند مثلا در خفه کردن ماشین موارد زیر می تواند نشنان دهنده خفگی ماشین باشد .

  • بوی بنزین خام به خصوص در اطراف اگزوز به مشام برسد
  • در حین استارت زدن موتور به چرخش درآید اما روشن نشود
  • ماشین روشن نشود و در صورت روشن شدن با دل دل زدن خاموش شود

علت خفه کردن ماشین چیست ؟

علت خفه کردن ماشین و روشن نشدن آن  ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد مهمترین دلایل خفه کردن ماشین نارسایی سیستم سوخت در ماشین , خرابی وایبر ها و نرسیدن برق می باشد خفه کردن ماشین زمانی اتفاق می افتد که بنزین بیش از حد به سیلندر برسد و اکسیژن کافی برای  احتراق نباشد در این هنگام بهترین را این است که چندبار بدون گاز دادن استارت زده و یا ماشین را هل داد .

چگونه از خفه کردن خودرو جلوگیری کنیم ؟

همانطور که اشاره شد خفه کردن اکثرا در خودرو های کاربراتوری رخ می دهد در این نوع ماشین ها اگر خود خاموش هم باشد با فشاردادن پدال گاز مقدار کمی بنزین به محفظه کاربراتور وارد می شود خاموش کردن سریع موتور در هر دو مدل کاربراتوری و یا انژکتوری باعث شده که بنزین نسوخته در محفظه احتراق شمع ها را خیس و خودرو خفه کند برای جلوگیری از این پیشامد باید که پدال گاز را قبل از روشن شدن خودرو پیاپی فشار نداد همچنین خودرو کاربراتوری سالم در آب و هوای سرد با کشیدن ساسات و فشار بر روی پدال گاز آسان روشن می شوند .

هنگام خفه کردن ماشین چه کار انجام دهیم ؟

در ابتدا گفتیم که اصلی ترین علت خفه کردن ماشین نرسیدن هوا به سوخت ماشین بنزین است در صورت این اتفاق باید هوای بیشتری به سوخت و بنزین رسانید اگر خود روی شما انژکتوری است باید شمع ها را باز و آنها را خشک کرده و جای خود قرار داد در این هنگام باید آن را فشارداد تا تراکم آن کم شود سپس مدادی را داخل پیستون قرار دهید و هنگامی که مداد به بالاترین نقطه رسید موتور شروع به گردش کرده و فیلتر گیری انجام می شود .

اگر ماشین در سربالایی گاز نخورد مشکل چیست ؟

در وجود این مشکل عوامل مختلفی می توانند دخیل باشند که اصلی ترین این دلایل می تواند  خرابی سنسور دریچه گاز , سنسور اکسیژن و نارسایی در سیستم سوخت اشاره نمود .

علت خاموش شدن ماشین کاربراتوری چیست

موفق و پیروز باشید

خدمات مکانیک سیار کوییک سرویس وحید

2 نظر در “علت خفه کردن ماشین چیست ؟

  1. رحمت الله سارانی گفت:

    من پژو پارس دارم در بیست هشتم خرداد باطری جواب کرد تعویض. کردم نوگرفتم
    خودرو خفه کار میکند دیرروشن میشه البت
    ه دوگانه مدل۸۹ است کمک کنید

  2. محسن گفت:

    سلام من پراید کاربراتوری دارم موقع حرکت تامیخوام گاز بدم ماشین یه دفعه لگد میزنه حالت تقه زدن و بعد میخواد خاموش بشه لطفا اگر میتونید کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *