مقاله های خودرو

تنظیم نبودن پتانسیومتر CO

تنظیم نبودن پتانسیومتر CO
تنظیم نبودن پتانسیومتر CO

تنظیم نبودن پتانسیومتر CO

از جمله قطعات خودرو می توان به پتانسیومتر CO اشاره نمود مهم ترین وظیفه این قطعه تنظیم سوخت در خودروهای گروه sl96 در پیکان و پژو RD است اما محل قرارگیری آن در خودرو پیکان Sl96 بر روی بدنه خودرو و درون موتور کنار جعبه فیوز قرار دارد ولی در خودرو پژو RD درون موتور چسبیده به گلگیر سمت راننده و در پشت چراغ جلو قرار گرفته است درون پتانسیومتر همانند ساختار پتانسیومتر دریچه گاز است اما تفاوت آن این است که سیم پیچ آن توسط نوک پیچ گوشتی تنظیم می گردد می توان تغییر داد تنظیم نبودن پتانسیومتر CO مشکلاتی را در اتومبیل به بار می آورد . همراه مکانیک سیار وحید باشید با  :

  • پتانسیومتر Co چیست ؟
  • علایم تنظیم نبودن پتانسیومتر Co
  • نحوه تنظیم پتانسیومتر Co
  • خرید پتانسیومتر Co
  • برای تنظیم پتانسیومتر Co  کجا برم ؟

امداد باتری در تهران

پتانسیومتر CO  چیست ؟

پتانسیومتر CO تنظیم کننده دستی مخلوط هوا و سوخت می باشد توسط آن می توان نسبت سوخت به هوا را تغییر داد در صورت تنظیم نبودن پتانسیومتر Co باید که توسط دستگاه چهارگاز آن را تنظیم نمود این نسبت در عملکرد خودرو و معاینه فنی از اهمیت بالایی برخوردار است .

علایم تنظیم نبودن پتانسیومتر CO

در صورت تنظیم نبودن پتانسیومتر CO خودروی شما در نحوه عملکرد با مشکل رو به رو شده و با علایمی نیز همراه است از جمله این علایم می توان به بالارفتن مصرف سوخت ؛ به دلیل کم بودن هوا در محفظه احتراق به مشام رسیدن بوی خام سوزی ؛ خروج دود مشکی ؛ تولید آلاینده بالا ؛ ارتعاش اتومبیل در حالت درجا و اینکه خودرو در در سرعت با کاهش شتاب همراه باشد .

نحوه تنظیم پتانسیومتر CO

 در صورت تنظیم نبودن پتانسیومتر Co خودرو شما با مشکلاتی که در موارد فوق ذکر شد رو به رو می شود برای تنظیم سوخت خودرو های گروی SL96 که فاقد پتانسیومتر CO هستند مانند خودرو سمند و خوردوی پژو ۴۰۵ باید که از دستگاه دیاگ – اسکنر استفاده نمود بدین صورت که سوکت دستگاه را به خودرو وصل و سویچ خودرو را باز نماییم درون منوی تنظیم سوخت و عدد قابل تنظیم سوخت را روی ۸ قرار دهیم . برای تنظیم سوخت خودروهایی گروه MM8P طبق روش فوق عمل نمود و عدد تنظیم برای آوانس جرقه را روی عدد صفر گذاشت .

خرید پتانسیومتر co

 پتانسیومتر CO مناسب خودروهای آردی , پیکان , وانت و روا می باشد و وظیفه آن تنظیم سوخت در این خودروهاست این قطعه با توجه به نوع و کیفیت و برند تولید کننده ان قیمت متفاووتی دارد از جمله برندهای شناخته شده این قطعه می توان به برند هانتر , زیمنس , آر پی آی , سیناپس , الدورا , ایساکو و… اشاره نمود .

برای تنظیم پتانسیومتر Co کجا برم ؟

در صورتی که پتانسیومتر Co خودرو شما دچار مشکل شده است می توانید تعمیر و یا تنظیم آن را از ما بخواهید یک مکانیک ماهر اجزا و ساختار خودرو را به خوبی می شناسد و قابلیت عیب یابی درست ان را دارد به دلیل اینکه با ابزارهای مختلف کار کرده و می داند که یک اشتباه جزئی در هر قسمت از خودرو منجر به اشتباهات جبران ناپذیری می شود .

چلوبندی سازی در محل

2 نظر در “تنظیم نبودن پتانسیومتر CO

  1. جلوبندی سر ار گفت:

    ممنون مطالب جامع وکاربردی بود

    1. adminvahid گفت:

      ارادتمند شما
      کوییک سرویس وحید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *