مقاله های خودرو

وعده واردات خودرو و بلاتکلیفی ۳۳ هزار نفر

وعده واردات خودرو و بلاتکلیفی 33 هزار نفر
وعده واردات خودرو و بلاتکلیفی 33 هزار نفر

وعده واردات خودرو و بلاتکلیفی ۳۳ هزار نفر

در حال حاضر ۳۱ هزار و ۸۹۲ نفر از کسانی که برای واردات خودرو ثبت نام کرده اند هنوز نمی دانند که چه نوع خودرویی ثبت نام کرده اند و چه موقع آن را تحویل میگیرند .

به نقل از خبرگزاری تسنیم حدود هفت ماهی از شروع طرح فروش خودروهای وارداتی گذشته است اما هنوز متقاضیان خودروها بلاتکلیفند و حتی نمی دانند که چه خودرویی ثبت نام کرده اند و موعد تحویل کی است .

بر اساس اعلام  مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو مهدی تقدسی , در اسفندماه سال پیش در طرح فروش خودروهای وارداتی ۳۳ هزار نفر از ۱۲۰ هزار متقاضی با واریز ۵۰۰ میلیون تومان ثبت نام کرده بودند که به عنوان اولویت اول برای دریافت خودرو انتخاب شدند .

هر چند که تقدسی در رابطه با سیاست سامانه یکپارچه تأکید کرده است که از همان ابتدا نگهداری پول در بانک ها نبود و صرفا یک اعتبار به شمار می آمد که مشخص کند متقاضی خودروهای وارداتی برخوردار از تمکن مالی برای خرید این خودروها هستند یا خیر , تمامی پول های بلوکه شده در سامانه یکپارچه آزاد شده و همه متقاضیان خودرو می توانند که پول های خود را از حساب وکالتی بردارند .

نکته قابل توجه اینجاست که پس از گذشت ۵ ماه قرار بود که به ۱ هزار و ۱۰۸ نفر  خودرو چانگان تحویل داده شود , خودروهایی که توسط سایپا وارد شده اند اما در اختیار متقاضی قرار نگرفته اند و تنها به شکل نمادین در هفته دولت یک نفر صاحب چانگان شد .

حتی در آن مقطع ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت : نزدیک به ۱۰ هزار خودرو در مرحله دوم تولید و در مرحله بارگذاری برای وارد شدن به کشور می باشد .

وی گفت : هم اکنون بیش از ۷۰ هزار خودرو ثبت سفارشی شده و واردات این خودروها از محل صادرات غیر نفتی و نیز محل ارزهای خارج از کشور از سوی بانک مرکزی به خوبی در حال تخصیص به متقاضی می باشد و امید است با منابعی که فراهم شود در زمستان سال جاری بتوان تا ۲۰ هزار خودرو در ماه وارد ایران کنیم .

با وجود این اظهارات اما به نظر می آید این موضوعات در حد وعده است و هنوز خودرویی به دست مردم نرسیده است و در حال حاضر ۳۱ هزار و ۸۹۲ نفر از کسانی که برای واردات خودرو ثبت نام کرده اند هنوز نمی دانند چه خودرویی ثبت نام کرده و چه زمانی آن را تحویل می گیرند و حتی مشخص نیست که دولت چه تدابیری برای تعیین تکلیف این افراد دارد .

تعویض تسمه تایم توسط مکانیک سیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *